Yazar "Gümüş, Sefer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ANALYSIS OF CONSUMER DEMANDS AND NEEDS RELATED TO REGIONS IN TURKEY AND A RESEARCH(2014) Gümüş, SeferTürkiye farklılıklar ülkesidir.Farklılık kültürlerimize de yansımıştır.Kültürler alt kültürlerden oluş- muştur.Zengin bir kültür mirasına sahiptir.Bu anlamda, farklılık ve kültürlere göre coğrafi ve ekonomik bölgeler meydana gelmiştir.Her bölgenin farklılıkları tüketim alışkanlıkları ve bu alışkanlıkları oluşturan davranışlar meydana gelmiştir. .Kişisel istek ve ihtiyaçlar yerel ve bölgesel olmuştur.Bunun için de bölgelerin istek ve ihtiyaçları kendi içinde ve bölgeler arasında farklılıklar meydana getirmiş ve çarpan etkisiyle ülke geneline yansımıştır.Çok genç nüfusa sahip olan Türkiyedeki bölgelere göre dış yatırımcı ve pazarlamacılar sektör odaklı yoğunlaştıklarından işletmeler pazarlarını belirlemede sorun yaşamamış- lardır.Bu çalışmada ,Türkiye nin yedi bölgesinde farklı tüketici istek ve ihtiyaçlarının analiz edilmesi için anket soruları hazırlanmış ve bölge bazında yüz yüze anket yapılmıştır.Yapılan bölgesel araştırma istatistik ortamlardan geçirilmiş,elde edilen verilerin analizinde varimaks faktör döndürme seçeneği kullanılmıştır. Verilerin yeterliliğini ölçmek için KMO ve BARTLETTS testinden yararlanılmıştır..Faktörler analiz edilmiş ve güvenirlikleri de test edildikten sonra hipotezlere yer verilmiş ,bölgelerde yaşayan insanlara göre değişiklik olup olmadığını ortaya koymak için ANOVA testi yapılmıştır.Türkiyede bölgelerarası farklılıkların, tüketicilerin istek, ihtiyaç ve satın alma davranışları üzerine etkileri incelenmiştir. Türkiyedeki bölgelerarasındaki coğrafi, kültürel ve ekonomik farklılıklar farklı bölgelerde yaşayan insanların istek ve ihtiyaçlarını doğal olarak etkilemekte ve bunun sonucu bir tüketici olan insanın satın alma davranışlarında farklılıklar göstermektedir. Yapılan araştırmada faktörlerin Maslowun ihtiyaçlar hiyerarşisindeki ihtiyaç düzeyleri başlıkları altında toplandığı tespit edilmiştir. Bölgelerarasındaki farklılıklar ve bu farklılıkların insanların istek, ihtiyaç ve davranışları üzerine etkileri Maslowun ihtiyaçlar hiyerarşisi teorisindeki ihtiyaç düzeylerine göre incelenmiştir. Sonuçta Türkiyedeki coğrafi bölgelerarası tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarında anlamlı farklılıklara olduğu tespit edilmiştir. Çalışmanın sonuç bölümünde,ülke genelinde bölgelere göre ekonomik ve politikaların oluşturulmas,bölgesel farklılıkların ortadan kaldırılması,geleneksel kültür düzeylerinin üretim ve tüketime yansıtılması,bölgesel kalkınmışlığın sağlanmasında tüketici istek ve ihtiyaçlarının önem taşıdığını ve bunun sağlanmasında yerel ve bölgesel yönetimlerin çok önemli olduğu önerileri getirilmiştir.Bölgesel insanların yaşam koşulları değiştikçe istek ve ihtiyaçları da artacak ve satın alma davranışları da değişecektir.Öğe AN APPLIED EXAMPLE OF THE EFFECT OF TV COMMERCIALS, A REASON FOR TURKISH CONSUMER'S PREFERANCE FOR ORGANIC PRODUCT, ON CONSUMER PERCEPTION(2013) Gümüş, SeferBu çalışma Türk tüketicinin organik ürün tüketim tercihlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Yapılan araştırma uygulamalı olup, uygulamada kullanılan anket daha önceden güvenirliliği sağlanmış ve farklı bir çalışmada kullanılan ankettir. Araştırmamıza toplam (N=650) kişi katılım sağlamıştır. Katılımcıların büyük çoğunluğu eğitimli ve organik tarım hakkında bilgisi sahibidir. Katılımcılara 54 maddelik 5li likert ölçekten oluşan iki bölümlü anket yönlendirilmiştir. Yönlendirilen anketlerin büyük çoğunluğu internet üzerinden oluşturulan bir sistem ile katılımcılara ulaştırılmıştır. Katılımcılar rast gele seçilmek üzere belirlenmiş, kimlik bilgilerini içeren hiçbir soru yöneltilmemiştir. Araştırma yaklaşık 7 ay kadar sürmüştür. Bu süre içerisinde toplam 972 kişiye ulaşılmış, fakat dönen anketlerin sadece 650 âdeti uygulama için uygun bulunmuştur. Anket uygulaması sonucu elde edilen veri seti PASW Statistic 18 (SPSS-Statistical Package for Social Sciences) paket programında analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey ve Chi-square testlerinden faydalanılmıştır. Çalışmanın gü- venirlilik analizi sonucunda Cronbachs Alpha katsayısı olarak 0.913 değeri elde edilmiştir. Bu değer çalışmanın oldukça güvenilir olduğunu göstermektedir. Yapılan araştırma ve uygulamanın sonucunda Televizyon reklamlarının tüketici algısı üzerinde olumlu bir etki yarattığı, yapılan reklamların tüketicinin alışveriş boyutunu etkilediğini göstermiştir. Ayrıca organik tarım ürünlerine yönelik marka, ambalaj ve sağlık boyutu da tüketici algısı üzerinde önemli bir etken oluşturmaktadır. Tüketicilerin büyük çoğunluğu Televizyon reklamları ile organik tarım ürünleri hakkında daha genel bilgiye sahip olduğunu bu nedenle organik tarım tüketimlerinin arttığını belirtmişlerdir. Türk televizyon izleyicisinin organik tarım tüketimi konusunda televizyon reklamlarının tüketim algısı üzerinde olumlu bir etki yaptığı ve tüketim arzını oluşturduğu bu araştırma sonucunda saptanmıştır.Öğe An Applied Example Of The Effect Of Tv Commercials, A Reason For Turkısh Consumer’s Preferance For Organic Product, On Consumer Perception(2013) Gümüş, SeferThis study was carried out with the purpose of determining the preferences of Turkish consumers for organic product. It was an applied research, and the questionnaire used in the application was previously proved to be reliable and used in different study. A total of (N=650) people participated in our research. Most of the participants are educated and have knowledge about organic agriculture. A two-part questionnaire composed of 54 items with 5 likert scale was directed to the participants. Most of the questionnaires were conveyed to the participants via a web system. Participants were randomly selected, and they weren’t asked any questions which include the credentials. The research took 7 months approximately. A total of 972 people were reached in this period, but only 650 of the returned questionnaires were found appropriate for the application. Data set acquired as a result of the conducted questionnaire were analyzed in PASW Statistic 18 (SPSS-Statistical Package for Social Sciences) package program. Reliability analysis, frequency tables, descriptive statistics, independent sample t test, one-way variance analysis, Tukey and Chi-square tests were utilized within the scope of analysis. Following the reliability analysis of the study, Cronbach’s alpha coefficient was found 0,913. This value shows that the study is highly reliable. As a result of the research and application done, it as seen that TV commercials create a positive effect on consumer perception, the commercials affect the shopping dimension of consumers. Brand, package and health dimension of organic agricultural products also constitute a significant factor for consumer perception. Most of the consumers have stated that they have more general knowledge about TV commercials and organic agricultural products and that’s why they increase their consumption of organic products. It was concluded following this research that TV commercials create a positive effect on consumption perception regarding the consumption of organic agricultural products of Turkish TV viewers, and it also generates the supply of consumer.Öğe BANKA MÜŞTERİLERİNİN KONUT KREDİSİ AÇISINDAN TERCİH DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(2015) Alacahan, Nur Dilbaz; Korkmaz, Murat; Gümüş, SeferToplum hayatının ekonomik ve sosyal bakımdan en önemli unsurlarından bir tanesi olan konut kentlerin şekillenmesinde çok büyük katkı sağlarken, toplumların gelişmişlik düzeyleri ile bilgi birikimlerini de yansıtmaktadır. Gelişmiş ülkelerde konut, ülke halkı için sadece bir ihtiyacın giderilmesi bakımından önemliyken, yani, doğrudan konut ihtiyacı ile ilgili iken, ülkemizde konut, ihtiyacın giderilmesinden öte; sosyal güvenlik sistemindeki yetersizlik nedeniyle, gelecekte bir gelir temin edilmesi yani kira geliri ihtiyacıyla, bir yatırım aracı olarak rant sağlanması amacıyla ile ilgili görülmektedir. Dünyada konut sorununa çözüm olarak sunulan uzun vadeli konut finansmanı sisteminin temel konusu konut olup, temel hedefi ise tüketiciye kurumsal yöntemlerle konut edindirmektir. Tüketicilerin konut kredisi kullanırken; tercih sebepleri farklılık gösterdiği ortaya çıkar. Gelir düzeyi, faiz oranları, gayrimenkul fiyatları vb. gibi bazı faktörlerin müşteriler tarafından bankaların kredi çekmek için tercih edilmeye sebep olduğunu ortaya çıkarmıştır.Öğe Banka Müşterilerinin Konut Kredisi Açısından Tercih Düzeylerinin İncelenmesi = Analysıs Of Preference Levels Of Bank Customers In Terms Of Housıng Loan(Güven Grup A.Ş., 2015) Korkmaz, Murat; Gümüş, Sefer; Alacahan, Nur DilbazToplum hayatının ekonomik ve sosyal bakımdan en önemli unsurlarından bir tanesi olan konut kentlerin şekillenmesinde çok büyük katkı sağlarken, toplumların gelişmişlik düzeyleri ile bilgi birikimlerini de yansıtmaktadır. Gelişmiş ülkelerde konut, ülke halkı için sadece bir ihtiyacın giderilmesi bakımından önemliyken, yani, doğrudan konut ihtiyacı ile ilgili iken, ülkemizde konut, ihtiyacın giderilmesinden öte; sosyal güvenlik sistemindeki yetersizlik nedeniyle, gelecekte bir gelir temin edilmesi yani kira geliri ihtiyacıyla, bir yatırım aracı olarak rant sağlanması amacıyla ile ilgili görülmektedir. Dünyada konut sorununa çözüm olarak sunulan uzun vadeli konut finansmanı sisteminin temel konusu konut olup, temel hedefi ise tüketiciye kurumsal yöntemlerle konut edindirmektir. Tüketicilerin konut kredisi kullanırken; tercih sebepleri farklılık gösterdiği ortaya çıkar. Gelir düzeyi, faiz oranları, gayrimenkul fiyatları vb. gibi bazı faktörlerin müşteriler tarafından bankaların kredi çekmek için tercih edilmeye sebep olduğunu ortaya çıkarmıştır.Öğe HEALTH TOURISM IN TURKEY AND PRACTICAL EXAMPLE OF ITS ECONOMIC DIMENSIONS(2014) Gümüş, Sefer; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Korkmaz, Murat; Toker, Fikriye; Aytaç, AyhanDünyanın pek çok bölgesindeki insanlar, ülkelerindeki sağlık hizmetlerinin teknolojik olanaklara sahip olmaması, sağlık hizmetlerinin pahalı sunulması, yetersiz insan gücü kaynakları ya da düşük hizmet kalitesi gibi nedenlerden ötürü daha ucuz ve daha kaliteli tedavi imkanlarına sahip farklı ülkelere gitmektedirler. Sağlık turizmi alanında Türkiye geçmiş 20 yıllık süreç içerisinde önemli gelişmeler kaydetmiş ve dünyanın sağlık turizmi alanındaki en başarılı ülkeleri ile rekabet etmeye başlamıştır. Ayrıca sağlık turizminden elde edilen gelir Türkiyede sağlık sektörü gelirlerinde önemli etkiye sahip olmakla beraber ülke ekonomisine de büyük katkı sağlamaktadır. Bu nedenle Sağlık Bakanlığının 2013-2017 stratejik eylem planında ele alınan bu konuya ilişkin olarak 2023 vizyonu kapsamında Türkiyenin sağlık alanında pek çok ülkeyle işbirliği içerisinde olarak bölgesinde üstün bir konum elde etmesi hedeflenmektedir. Çalışmada sağlık turizminin sağlık sektörü içerisinde yeri ve etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2004-2013 yılları arasındaki sağlık harcamaları ve sağlık turizmi ile ilişkili çeşitli istatistiksel verilerden faydalanılmıştır. TUİKden (Türkiye İstatistik Kurumu) elde edilen veriler PASW Statistic 18 (SPSSStatistical Package for Social Sciences) paket programında analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, frekans tabloları kullanılmıştır. Ayrıca toplam sağlık turizmi verileri, yabancı ve Türk vatandaşların dağılımları, toplam sağlık turizmi harcaması verileri değerlendirilmiş ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla regresyon metodu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sağlık turizminde özel hastanelerin daha çok tercih edildiği, Almanya, Bulgaristan ve Irakın en çok sağlık turisti gönderen ülkeler arasında yer aldığı, hizmet alımında diğer branşlar ile göz ve onkoloji alanında daha çok hizmet alındığı ve sağlık turizmi gelirlerinin turizmci sayısından etkilediği belirlenmiştir. Bununla beraber Toplam sağlık turizmi gelirleri, toplam ziyaretçi sayısından 2,3 birim, yabancı ziyaretçilerden 3,1 birim, Türk ziyaretçilerden ise 8,6 birim etkilenmektedir. Toplam turizm gelirleri ise, toplam sağlık gelirlerinden 49,9 birim etkilenmektedir. Bir diğer önemli bulgu ise bütün sağlık branşlarında özel hastaneler ilk sırada yer alırken, kamu hastaneleri diğer sağlık branşlarında (göz, onkoloji, kardiyoloji, ortopedi, plastik cerrahi, beyin cerrahi ve diş dışındaki branşlar) daha fazla tercih edilmektedir. Araştırma sonunda, 2013 yılı toplam sağlık turistlerinin %70ini yabancıların oluşturduğu, sağlık turizminde sağlık harcamaları oranının %2.3 olduğu ve sağlık turizmi gelirlerinin toplam sağlık gelirlerinde önemli bir artış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe KAMU VE ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN ÜCRET BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN UYGULAMALI ÖRNEĞİ(2015) Gümüş, Sefer; Aytaç, Ayhan; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Korkmaz, MuratGünümüzde daha kaliteli, etkin, verimli ve sürekli bir sağlık hizmeti sunumunda sağlık kurumu çalışanlarının kurum amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir biçimde organize edilmeleri gerekmektedir. İyi bir personel yönetimine sahip kurumlar çalışanlarının özelliklerini ve beklentilerini değerlendirerek bu yönde tedbirler almalı ve iyileştirmelerde bulunmalıdırlar. Sağlık kurumlarında hem iş doyumu hem de örgütsel bağlılığın artmasında çalışanların beklentilerinin karşılanması ve uygun çalışma koşulları göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Özellikle İş doyumunu etkileyen çevresel ve örgütsel faktörlerden biride ücret-maaş faktörüdür. Çalışanların ücret yönünden tatmin edilmelerinin iş doyumunu artıracağı söylenebilir. Bu çalışmada katılımcı görüşleri doğrultusunda başta ücrete yönelik olmak üzere çalışma koşullarının kalite ve yeterliliği, iş değişikliği ve ücretle ilişkili olarak sosyal hayattaki olumsuzluk konularına dair genel bir durum değerlendirmesi yapılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmaya rast gele yöntemle seçilmiş toplam 1350 özel ve kamu sağlık kurumlarında çalışan sağlık personeli katılım sağlamıştır. Araştırma Türkiye evreni içerisinde İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Tekirdağ, Adana, Edirne ve Çorum illeri örneklemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5'li likert ölçekten oluşan 30 soruluk bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin Cronbach's Alpha değeri 0.872 bulunmuştur. Analize tabi tutulan veriler SPSS 18 İstatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, faktör analizi ve Kruskal Wallis analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim, iş tecrübesi ve kurumdaki konum değişkenlerine göre çalışma koşulları, iş değişimi, ücret ve gelir düzeyinin sosyal hayattaki olumsuz etkileri boyutlarında etkili olduğu, kurum tipi değişkeninin ise sadece çalışma koşulları boyutunda etkili olduğu saptanmıştır.Öğe Kamu ve Özel Sağlık Kurumlarında Çalışan Personelin Ücret Beklenti Düzeylerinin Uygulamalı Örneği = An Applıed Study: Salary Expectatıon Level Of The Staff Workıng At State And Prıvate Sector(Güven Plus Grup A.Ş., 2015) Korkmaz, Murat; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Gümüş, Sefer; Aytaç, AyhanGünümüzde daha kaliteli, etkin, verimli ve sürekli bir sağlık hizmeti sunumunda sağlık kurumu çalışanlarının kurum amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir biçimde organize edilmeleri gerek-mektedir. İyi bir personel yönetimine sahip kurumlar çalışanlarının özelliklerini ve beklentilerini değerlendirerek bu yönde tedbirler almalı ve iyileştirmelerde bulunmalıdırlar. Sağlık kurumlarında hem iş doyumu hem de örgütsel bağlılığın artmasında çalışanların beklentilerinin karşılanması ve uygun çalışma koşulları göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Özellikle İş doyumunu etkileyen çevresel ve örgütsel faktörlerden biride ücret-maaş faktörüdür. Çalışanların ücret yönünden tatmin edilmelerinin iş doyumunu artıracağı söylenebilir. Bu çalışmada katılımcı görüşleri doğrul-tusunda başta ücrete yönelik olmak üzere çalışma koşullarının kalite ve yeterliliği, iş değişikliği ve ücretle ilişkili olarak sosyal hayattaki olumsuzluk konularına dair genel bir durum değerlendir-mesi yapılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmaya rast gele yöntemle seçilmiş toplam 1350 özel ve kamu sağlık kurumlarında çalışan sağlık personeli katılım sağlamıştır. Araştırma Türkiye evreni içerisinde İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Tekirdağ, Adana, Edirne ve Çorum illeri örneklemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5’li likert ölçekten oluşan 30 soruluk bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin Cronbach’s Alpha değeri 0.872 bulunmuştur. Analize tabi tutulan veriler SPSS 18 İstatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, faktör analizi ve Kruskal Wallis analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim, iş tecrübesi ve kurumdaki konum değişkenlerine göre çalışma koşulları, iş değişimi, ücret ve gelir düzeyinin sosyal hayattaki olumsuz etkileri boyutlarında etkili olduğu, kurum tipi değişkeninin ise sadece çalışma koşulları boyutunda etkili olduğu saptanmıştır.Öğe LOJİSTİK SEKTÖRÜNÜN TÜRK EKONOMİSİNE KATKILARI VE BİR ARAŞTIRMA(2013) Gümüş, SeferGloballeşen Dünya'da sınırların tamamen kalktığını ve sonuçta daha ucuz malların en asgari fiyatla taşınması gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu güne kadar taşımanın yerine ikame edilebilecek bir çözüm Dünya'da bulunamamıştır. Dünya ülkeleri içerisinde Türkiye'nin gerek yolcu gerekse yük taşımacılığını karayolu ile tercih etmesi lojistik sektörünün Türkiye'de maliyetini arttırmıştır. Ulaştırma sistemi içerisinde karayolu taşımacılığının %95 olması ve diğer ulaştırma sistemlerine önem verilmemesi her yıl binlerce can kaybı ile maddi kayıplara sebep olmuştur. Son yıllarda lojistik sektörünün önemi Türkiye'de anlaşılmaya başlanmış ulaştırma sistemleri yenilenmeye çalışılmıştır. Bu makalede Türkiye'deki gelişen lojistik sektörü ve lojistik yönetimi ile dış kaynak kullanımı üzerinde durulmuş ve bu sektördeki açıklarımız incelenmiş ve çözümler aranmıştır. Gerçekten ürün çıkış maliyetlerini aşağı çekebilmek ve Dünya'daki aynı işi yapan firmalarla rekabet edebilmek için taşımacılık kontrol altına alınmalı ve taşımacılığa bir çeki düzen verilmelidir. Ayrıca dış kaynak kullanımı ile ciddi bir rekabet avantajı yaratılacağı unutulmamalıdır. Dış kaynak kullanımı hizmet kalitesi bu hizmeti veren kurumun uzmanlığına bağlıdır. Ayrıca 1980'lerden itibaren gelişme gösteren konteyner taşımacılık sistemi çok önemli hale gelmiştir. Konteyner taşımacılık yani limandan limana taşımacılık limanların önemini daha da çok arttırmıştır. Konteyner taşımacılık sistemi limanlarda terminal kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Konteyner terminalleri sayesinde lojistik hizmetler ekonomik, verimli ve güvenli hale gelmiştir. Özellikle ülkemizde özelleştirme sonucunda limanların büyük bir kısmı özel firmalara devredilmiş ve bu firmalar aldıkları limanları alt yapısı için gerekli çalışmaları yapmışlar ve daha verimli bir şekilde çalışmalarını sağlamışlardır. Bu da lojistik sektörünün ülkemizde gelişimine bir örnek olarak verilebilir.Öğe Lojistik Sektörünün Türk Ekonomisine Katkıları Ve Bir Araştırma(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2013) Gümüş, SeferGloballeşen Dünya’da sınırların tamamen kalktığını ve sonuçta daha ucuz malların en asgari fiyatla taşınması gerçeği ortaya çıkmıştır. Bu güne kadar taşımanın yerine ikame edilebilecek bir çözüm Dünya’da bulunamamıştır. Dünya ülkeleri içerisinde Türkiye’nin gerek yolcu gerekse yük taşımacılığını karayolu ile tercih etmesi lojistik sektörünün Türkiye’de maliyetini arttırmıştır. Ulaştırma sistemi içerisinde karayolu taşımacılığının %95 olması ve diğer ulaştırma sistemlerine önem verilmemesi her yıl binlerce can kaybı ile maddi kayıplara sebep olmuştur. Son yıllarda lojistik sektörünün önemi Türkiye’de anlaşılmaya başlanmış ulaştırma sistemleri yenilenmeye çalışılmıştır. Bu makalede Türkiye’deki gelişen lojistik sektörü ve lojistik yönetimi ile dış kaynak kullanımı üzerinde durulmuş ve bu sektördeki açıklarımız incelenmiş ve çözümler aranmıştır. Gerçekten ürün çıkış maliyetlerini aşağı çekebilmek ve Dünya’daki aynı işi yapan firmalarla rekabet edebilmek için taşımacılık kontrol altına alınmalı ve taşımacılığa bir çeki düzen verilmelidir. Ayrıca dış kaynak kullanımı ile ciddi bir rekabet avantajı yaratılacağı unutulmamalıdır. Dış kaynak kullanımı hizmet kalitesi bu hizmeti veren kurumun uzmanlığına bağlıdır. Ayrıca 1980’lerden itibaren gelişme gösteren konteyner taşımacılık sistemi çok önemli hale gelmiştir. Konteyner taşımacılık yani limandan limana taşımacılık limanların önemini daha da çok arttırmıştır. Konteyner taşımacılık sistemi limanlarda terminal kavramının ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Konteyner terminalleri sayesinde lojistik hizmetler ekonomik, verimli ve güvenli hale gelmiştir. Özellikle ülkemizde özelleştirme sonucunda limanların büyük bir kısmı özel firmalara devredilmiş ve bu firmalar aldıkları limanları alt yapısı için gerekli çalışmaları yapmışlar ve daha verimli bir şekilde çalışmalarını sağlamışlardır. Bu da lojistik sektörünün ülkemizde gelişimine bir örnek olarak verilebilir.Öğe Marketing of Innovation in Business(Marketing of Innovation in Business, 2015) Gümüş, Sefer; Gülnihal Gümüş, HandePurpose of this study details of the concept of innovation and innovation in enterprises aimed to explain how they are implemented. Innovation as it is known today, had ceased to be an issue dealt with only in universities, businesses and even became a concept that gives importance to the politicians. Globalization has led to the globalization of world trade. Increased competition between the countries, however, many countries have been competing in the market. In this case, competition and "technological competition" and "low-price competition as" indicate for the effect. Thus, speaking nationally, and companies that can not be denied that the effect of competition, innovation and innovation management in both developed and developing countries, competition become. Because to have a say andmake innovation in order to increase profitability, and is seen asa solution. Processed in this study in detail the concept of innovation, innovation in the size of the national and Turkey are mentioned, the importance for businesses that result in innovation and innovation management, business innovation and how the information is otherwise managed by giving examples of those used and tried to explain.Öğe Performance Appraisal And A Field Study(ScienceDirect, 2016) Apak, Sudi; Gümüş, Sefer; Öner, Gökhan; Gümüş, Hande GülnihalProcedia - Social and Behavioral Sciences 229 ( 2016 ) 104 – 114 Available online at www.sciencedirect.com1877-0428 © 2016 The Authors. Published by Elsevier Ltd. This is an open access article under the CC BY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/).Peer-review under responsibility of the International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Managementdoi: 10.1016/j.sbspro.2016.07.119 ScienceDirect5th International Conference on Leadership, Technology, Innovation and Business Management Performance appraisal and a field study Sudi Apaka , Sefer Gümüşb , Gökhan Önerc , Hande Gülnihal Gümüşd a,b,c,d Beykent University, Istanbul, 34433, TurkeyAbstract Performance is a systematic management process. In order the process to be successful, the management ought to adopt a strong administrative mentality. During this process, the phases of planning, appraisal and development to be actuated significantly. Strong human resources in the managements can only be achieved through a strong performance appraisal. In today’s competitivemarkets, when the performance appraisals of the managements are oriented to the marketing and the sales, the motivation of the employees will be focused on the profit targets. Here, the most significant variables e.g. “time, amount, quality, costing, health and security standards” shall be implemented according to the requirements of the performance management systems and organisations. The purposes, the principles, the traditional and contemporary methods of the performance appraisal methods have been examined in the theoretical section of the study. The employee and customer satisfaction has been measured in the implementation section of the survey, which comprises a customer satisfaction survey conducted in the scope of a performance appraisal system on the employees of an airport management. Furthermore, the survey also comprises the satisfaction degree in respect to the employee education and the impacts to the degree of the customer satisfaction. Hence the contribution of the education process to the employee behaviour has been provided. The questionnaire articles of the study has been prepared, the responses obtained, their assortment done, passed through the statistical programs and SPSS for Windows 15.0 program has been utilised for the obtained findings. Descriptive statistical methods (e.g. frequency, average, standard deviation) has been utilised during the appraisal of the data. Results and proposals are brought forward by the matched t-test, independent sample t-test, anova, pearson and correlation used as the hypothesis tests.Öğe A Research About The Effect Of The Leadership Qualities Of Public Administrators On The Motivation Of The Employees(ScienceDirect, 2015) Apak, Sudi; Gümüş, SeferPublic administration is the set of law, regulations and rules. Administrators are shaped and assigned in accordance with these variables. Though administration and leadership in public are regarded as very similar, they reflect different kinds of people and understanding. In recent times, administrator and leadership variables differ greatly and become subjects for analysis. In this research, the effect of different models of leadership and administrators on the motivation and job performance of the employees have been studied with a specific focus on public administration. In the research, firstly, frequency tables that indicate the distribution of socio economic characteristics of public employees were included. Then, every question that measures the effect of the administrators’ leadership qualities on the employees’ motivation and job performance were analyzed separately and frequency tables were formed. In the decoding process, the relationship between the leadership types and qualities that increase motivation and the socio demographic characteristics of the employees was examined. In this research, a questionnaire formed of 27 questions was used as a data collecting method. Before the application of the questionnaire, a short written notice was given to the participants about the aims of the study. In the questionnaire, questions measuring the demographic factors of the employees, the effect of the leadership qualities of the administrators on the motivation and job performance of the employees were used. The research was conducted in a big district of Istanbul, on 100 public employees who are single and married with an age range between15-56. In this study about Public Administration and Motivation, The Effects of The Leadership Qualities of the Administrators on The Motivation and Job Performances of the Employees, SPSS 21.0 statistical method were used as the decoding method; in accordance with the conclusions drawn, some proposals were brought forward.Öğe Ultimate Point in the Service Provided by the Banks to Their Customers: Customer Satisfaction in the Common Use of ATMs(ScienceDirect, 2015) Apak, Sudi; Gümüş, Sefer; Gümüş, Tuğbay Burçin; Gümüş, Hande Gülnihal; Gümüş, SerpilAs is the case with the other sectors, intensive competition is experienced in the banking sector as well. In order to keep position in this sector, it is required to find new customers or duly satisfy the already existing customers. To this effect, banks are compelled to introduce diverse services to their customers. One of the most important services is Automatic Teller Machines (ATM) generated from the combination of technology and electronics and which enable customers to draw as well as deposit money through the ATMs without visiting banks in all occasions. Customers areentitled to check their accounts and provide for transfer of funds.In our study, ATM users are asked the questions prepared in relation to customer satisfaction and the answers received are processed through SPSS 17.0 statistical software programs, factor analyses of the same are made, their reliabilities are tested,and according to the data for the year 2014, 550 individuals are accessed from amongst 60.000 ATM users through random sampling method and five banks are examined. The results of the study demonstrates that bank customers are very much satisfied with the ATMs about which exists little information and research