Yazar "Korkmaz, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 14 / 14
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Analysis of Preference Levels of Bank Customers in Terms of Housing Loan(American-Eurasian Network for Scientific Information, Jordan, 2014) Korkmaz, Murat; Gumus, Sefer; Alacahan, Nur DilbazBackground: Housing, which is one of the most significant features of economic and social aspects of life of a society, represents knowledge on development levels of societies while it contributes greatly to the shaping of cities. While housing is of significant importance for the people in terms of satisfying a need in developed countries; namely directly related to the need for housing, in our country housing is considered an investment tool to acquire an income in future namely an income from the rent with the purpose of getting unearned income because of the inadequacy in social security system. Objective: This study was conducted to determine the preference levels of bank customers as to housing loan. Data was gathered from 300 participants. Random sampling technique was utilized in this study. Findings gathered from the questionnaire were analysed using SPSS Statistical Analysis Program. The questionnaire was proved to be reliable since 0,782 reliability value based on “Cronbach’s Alpha” value was obtained as a result of the analysis. Frequency analysis, t-test, variance analysis, reliability analysis and factor analysis methods were used as statistical analysis techniques. Results: The findings of the study revealed that there was no statistically significant difference between housing loan usage levels of bank customers with regards to their gender and marital status. However, a significant difference was observed in the bank type where the loan was received. Considering income levels, bank customers whose income level is 2001 TL and above prefer housing at a high level. Conclusion: At the end of the study it was concluded that income level, interest rates, real estate prices, and so on some factors caused to be prefered the banks for taking loans by the clients.Öğe BANKA MÜŞTERİLERİNİN KONUT KREDİSİ AÇISINDAN TERCİH DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ(2015) Alacahan, Nur Dilbaz; Korkmaz, Murat; Gümüş, SeferToplum hayatının ekonomik ve sosyal bakımdan en önemli unsurlarından bir tanesi olan konut kentlerin şekillenmesinde çok büyük katkı sağlarken, toplumların gelişmişlik düzeyleri ile bilgi birikimlerini de yansıtmaktadır. Gelişmiş ülkelerde konut, ülke halkı için sadece bir ihtiyacın giderilmesi bakımından önemliyken, yani, doğrudan konut ihtiyacı ile ilgili iken, ülkemizde konut, ihtiyacın giderilmesinden öte; sosyal güvenlik sistemindeki yetersizlik nedeniyle, gelecekte bir gelir temin edilmesi yani kira geliri ihtiyacıyla, bir yatırım aracı olarak rant sağlanması amacıyla ile ilgili görülmektedir. Dünyada konut sorununa çözüm olarak sunulan uzun vadeli konut finansmanı sisteminin temel konusu konut olup, temel hedefi ise tüketiciye kurumsal yöntemlerle konut edindirmektir. Tüketicilerin konut kredisi kullanırken; tercih sebepleri farklılık gösterdiği ortaya çıkar. Gelir düzeyi, faiz oranları, gayrimenkul fiyatları vb. gibi bazı faktörlerin müşteriler tarafından bankaların kredi çekmek için tercih edilmeye sebep olduğunu ortaya çıkarmıştır.Öğe Banka Müşterilerinin Konut Kredisi Açısından Tercih Düzeylerinin İncelenmesi = Analysıs Of Preference Levels Of Bank Customers In Terms Of Housıng Loan(Güven Grup A.Ş., 2015) Korkmaz, Murat; Gümüş, Sefer; Alacahan, Nur DilbazToplum hayatının ekonomik ve sosyal bakımdan en önemli unsurlarından bir tanesi olan konut kentlerin şekillenmesinde çok büyük katkı sağlarken, toplumların gelişmişlik düzeyleri ile bilgi birikimlerini de yansıtmaktadır. Gelişmiş ülkelerde konut, ülke halkı için sadece bir ihtiyacın giderilmesi bakımından önemliyken, yani, doğrudan konut ihtiyacı ile ilgili iken, ülkemizde konut, ihtiyacın giderilmesinden öte; sosyal güvenlik sistemindeki yetersizlik nedeniyle, gelecekte bir gelir temin edilmesi yani kira geliri ihtiyacıyla, bir yatırım aracı olarak rant sağlanması amacıyla ile ilgili görülmektedir. Dünyada konut sorununa çözüm olarak sunulan uzun vadeli konut finansmanı sisteminin temel konusu konut olup, temel hedefi ise tüketiciye kurumsal yöntemlerle konut edindirmektir. Tüketicilerin konut kredisi kullanırken; tercih sebepleri farklılık gösterdiği ortaya çıkar. Gelir düzeyi, faiz oranları, gayrimenkul fiyatları vb. gibi bazı faktörlerin müşteriler tarafından bankaların kredi çekmek için tercih edilmeye sebep olduğunu ortaya çıkarmıştır.Öğe Health Tourism in Turkey and Practical Example of Its Economic Dimensions(İİB International Refereed Academic Social Sciences Journal, 2014) Korkmaz, Murat; Aytac, Ayhan; Yucel, Ali Serdar; Kilic, Bulent; Toker, Fikriye; Gumus, SeferTurkey has made significant progress in health tourism within the last 20 years and began to compete with the most successful countries in health tourism. Also, the income obtained from health tourism has an important impact on the income obtained in health sector in Turkey and makes great contribution to the economy. This study aims to investigate the place of health tourism in health sector and its impacts on it. Within this context, various statistical data regarding the spending on health and health tourism between 2004-2013 was used. The data obtain from TUIK (Turkish Statistical Institute) was analysed via PASW Statistics 18 (SPSS-Statistical Package for Social Sciences) package program. Within the scope of the analysis, frequency tables and regression tests were used. The research findings illustrated that private hospitals were preferred more in health tourism, Germany, Bulgaria and Iraq are among the countries that send most health tourists, service is obtained more in other branches and eye and oncology fields and health tourism income is affected by the number of the tourists. The results of the study indicated that foreigners make up 70% of total health tourists in 2013, the rate of health spending in health tourism is 2.3% and health tourism income increased total heath income significantly.Öğe HEALTH TOURISM IN TURKEY AND PRACTICAL EXAMPLE OF ITS ECONOMIC DIMENSIONS(2014) Gümüş, Sefer; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Korkmaz, Murat; Toker, Fikriye; Aytaç, AyhanDünyanın pek çok bölgesindeki insanlar, ülkelerindeki sağlık hizmetlerinin teknolojik olanaklara sahip olmaması, sağlık hizmetlerinin pahalı sunulması, yetersiz insan gücü kaynakları ya da düşük hizmet kalitesi gibi nedenlerden ötürü daha ucuz ve daha kaliteli tedavi imkanlarına sahip farklı ülkelere gitmektedirler. Sağlık turizmi alanında Türkiye geçmiş 20 yıllık süreç içerisinde önemli gelişmeler kaydetmiş ve dünyanın sağlık turizmi alanındaki en başarılı ülkeleri ile rekabet etmeye başlamıştır. Ayrıca sağlık turizminden elde edilen gelir Türkiyede sağlık sektörü gelirlerinde önemli etkiye sahip olmakla beraber ülke ekonomisine de büyük katkı sağlamaktadır. Bu nedenle Sağlık Bakanlığının 2013-2017 stratejik eylem planında ele alınan bu konuya ilişkin olarak 2023 vizyonu kapsamında Türkiyenin sağlık alanında pek çok ülkeyle işbirliği içerisinde olarak bölgesinde üstün bir konum elde etmesi hedeflenmektedir. Çalışmada sağlık turizminin sağlık sektörü içerisinde yeri ve etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2004-2013 yılları arasındaki sağlık harcamaları ve sağlık turizmi ile ilişkili çeşitli istatistiksel verilerden faydalanılmıştır. TUİKden (Türkiye İstatistik Kurumu) elde edilen veriler PASW Statistic 18 (SPSSStatistical Package for Social Sciences) paket programında analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, frekans tabloları kullanılmıştır. Ayrıca toplam sağlık turizmi verileri, yabancı ve Türk vatandaşların dağılımları, toplam sağlık turizmi harcaması verileri değerlendirilmiş ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla regresyon metodu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sağlık turizminde özel hastanelerin daha çok tercih edildiği, Almanya, Bulgaristan ve Irakın en çok sağlık turisti gönderen ülkeler arasında yer aldığı, hizmet alımında diğer branşlar ile göz ve onkoloji alanında daha çok hizmet alındığı ve sağlık turizmi gelirlerinin turizmci sayısından etkilediği belirlenmiştir. Bununla beraber Toplam sağlık turizmi gelirleri, toplam ziyaretçi sayısından 2,3 birim, yabancı ziyaretçilerden 3,1 birim, Türk ziyaretçilerden ise 8,6 birim etkilenmektedir. Toplam turizm gelirleri ise, toplam sağlık gelirlerinden 49,9 birim etkilenmektedir. Bir diğer önemli bulgu ise bütün sağlık branşlarında özel hastaneler ilk sırada yer alırken, kamu hastaneleri diğer sağlık branşlarında (göz, onkoloji, kardiyoloji, ortopedi, plastik cerrahi, beyin cerrahi ve diş dışındaki branşlar) daha fazla tercih edilmektedir. Araştırma sonunda, 2013 yılı toplam sağlık turistlerinin %70ini yabancıların oluşturduğu, sağlık turizminde sağlık harcamaları oranının %2.3 olduğu ve sağlık turizmi gelirlerinin toplam sağlık gelirlerinde önemli bir artış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe Hizmet Kalitesinin Davranış Tabanlı Müşteri İlişkileri Yönetimiyle İlişkisi: Bir Banka Uygulaması(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2014) Gumus, Sefer; Korkmaz, MuratGünümüz küresel ve dinamik rekabet ortamında müşterilerle ilişkileri geliştirmek işletmelerin rekabetçi konumunu artırmada önemli bir faktördür. Finansal hizmetler sektöründe yer alan bankaların, müşteri sadakati yaratarak rekabet etmelerinde en etkili yol Müşteri İlişkileri Yönetimi olarak adlandırılan müşteriyle uzun dönemli iş ilişkilerinin kurulmasıdır. Bir başka açıdan bakıldığında işletmelerde stratejik rekabet avantajı sağlamada başvurulacak yollardan birinin hizmet kalitesinin arttırılması olduğu söylenebilir. Bu yüzden de bankaların müşteri memnuniyetini sürekli ölçerek memnuniyetsizliğin ortaya çıktığı hizmetlerde iyileştirmelere gitmeleri kaçınılmaz bir zorunluluk haline gelmektedir. Çalışma, İstanbul ilinde faaliyet gösteren özel bir banka şubesinde gerçekleştirilmiş ve verileri SPSS programıyla analiz edilmiştir. Her geçen gün yeni rakiplerin girdiği sektörde artan rekabet şartlarında hazır bu banka şubesinin hizmet kalitesinin müşterilerin gözüyle değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Banka müşterilerinin sunulan hizmetlerden memnuniyetleri ile bankaya bağlılıklarını arasındaki ilişkiyi bir model yardımıyla betimlemek amacıyla tasarlanmıştır. Bu amaçla İstanbul'da özel bir banka şubesinin müşterileri arasından rassal olarak seçilen 290 müşteriye 40 ifadeyi içeren bir anket uygulanmıştır. Analiz sonucunda bankaların hizmet çevresinin ve güvenilirliğinin kuruma bağlılığı artıran önemli faktörler olduğu ortaya çıkmıştır.Öğe KAMU VE ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN ÜCRET BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN UYGULAMALI ÖRNEĞİ(2015) Gümüş, Sefer; Aytaç, Ayhan; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Korkmaz, MuratGünümüzde daha kaliteli, etkin, verimli ve sürekli bir sağlık hizmeti sunumunda sağlık kurumu çalışanlarının kurum amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir biçimde organize edilmeleri gerekmektedir. İyi bir personel yönetimine sahip kurumlar çalışanlarının özelliklerini ve beklentilerini değerlendirerek bu yönde tedbirler almalı ve iyileştirmelerde bulunmalıdırlar. Sağlık kurumlarında hem iş doyumu hem de örgütsel bağlılığın artmasında çalışanların beklentilerinin karşılanması ve uygun çalışma koşulları göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Özellikle İş doyumunu etkileyen çevresel ve örgütsel faktörlerden biride ücret-maaş faktörüdür. Çalışanların ücret yönünden tatmin edilmelerinin iş doyumunu artıracağı söylenebilir. Bu çalışmada katılımcı görüşleri doğrultusunda başta ücrete yönelik olmak üzere çalışma koşullarının kalite ve yeterliliği, iş değişikliği ve ücretle ilişkili olarak sosyal hayattaki olumsuzluk konularına dair genel bir durum değerlendirmesi yapılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmaya rast gele yöntemle seçilmiş toplam 1350 özel ve kamu sağlık kurumlarında çalışan sağlık personeli katılım sağlamıştır. Araştırma Türkiye evreni içerisinde İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Tekirdağ, Adana, Edirne ve Çorum illeri örneklemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5'li likert ölçekten oluşan 30 soruluk bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin Cronbach's Alpha değeri 0.872 bulunmuştur. Analize tabi tutulan veriler SPSS 18 İstatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, faktör analizi ve Kruskal Wallis analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim, iş tecrübesi ve kurumdaki konum değişkenlerine göre çalışma koşulları, iş değişimi, ücret ve gelir düzeyinin sosyal hayattaki olumsuz etkileri boyutlarında etkili olduğu, kurum tipi değişkeninin ise sadece çalışma koşulları boyutunda etkili olduğu saptanmıştır.Öğe Kamu ve Özel Sağlık Kurumlarında Çalışan Personelin Ücret Beklenti Düzeylerinin Uygulamalı Örneği = An Applıed Study: Salary Expectatıon Level Of The Staff Workıng At State And Prıvate Sector(Güven Plus Grup A.Ş., 2015) Korkmaz, Murat; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Gümüş, Sefer; Aytaç, AyhanGünümüzde daha kaliteli, etkin, verimli ve sürekli bir sağlık hizmeti sunumunda sağlık kurumu çalışanlarının kurum amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir biçimde organize edilmeleri gerek-mektedir. İyi bir personel yönetimine sahip kurumlar çalışanlarının özelliklerini ve beklentilerini değerlendirerek bu yönde tedbirler almalı ve iyileştirmelerde bulunmalıdırlar. Sağlık kurumlarında hem iş doyumu hem de örgütsel bağlılığın artmasında çalışanların beklentilerinin karşılanması ve uygun çalışma koşulları göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Özellikle İş doyumunu etkileyen çevresel ve örgütsel faktörlerden biride ücret-maaş faktörüdür. Çalışanların ücret yönünden tatmin edilmelerinin iş doyumunu artıracağı söylenebilir. Bu çalışmada katılımcı görüşleri doğrul-tusunda başta ücrete yönelik olmak üzere çalışma koşullarının kalite ve yeterliliği, iş değişikliği ve ücretle ilişkili olarak sosyal hayattaki olumsuzluk konularına dair genel bir durum değerlendir-mesi yapılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmaya rast gele yöntemle seçilmiş toplam 1350 özel ve kamu sağlık kurumlarında çalışan sağlık personeli katılım sağlamıştır. Araştırma Türkiye evreni içerisinde İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Tekirdağ, Adana, Edirne ve Çorum illeri örneklemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5’li likert ölçekten oluşan 30 soruluk bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin Cronbach’s Alpha değeri 0.872 bulunmuştur. Analize tabi tutulan veriler SPSS 18 İstatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, faktör analizi ve Kruskal Wallis analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim, iş tecrübesi ve kurumdaki konum değişkenlerine göre çalışma koşulları, iş değişimi, ücret ve gelir düzeyinin sosyal hayattaki olumsuz etkileri boyutlarında etkili olduğu, kurum tipi değişkeninin ise sadece çalışma koşulları boyutunda etkili olduğu saptanmıştır.Öğe Physical Education and Sports of High School Students’ Habits of Shopping on Facebook(TextRoad Publication, 2014) Korkmaz, Murat; Yucel, A. Serdar; Gumus, Sefer; Aksoy, Muzaffer; Kırık, Ali Murat; Toker, Fikriye;Originally intended to serve as a social communication tool, Facebook now offers a variety of services for its users. One of these services is online shopping that we can consider within the framework of social trade concept. These social networks are used for marketing purposes in sports sector and Facebook as one of these social networks enables its users to do online shopping and plays an important role in sports marketing. The study mainly aims at identifying the opinions of Turkish SPTS (physical education and sports of high school) students in their habits of online shopping via Facebook and examining whether these opinions vary according to demographic variables. In this regard, a questionnaire with 3 sections and 34 questions in total was administrated to 788 participants. Following the survey, it was found that majority of the participants use Facebook and their habits of online shopping on Facebook are particularly high. It was also found that students use Facebook more often, and this habit is higher in those with higher education (university and above) than those with lower education. Participants access companies, receive information about products and services, and do shopping via Facebook. Moreover, it was concluded that income status, educational status, age, gender, internet usage level (Facebook) and job status (occupation) were related to users’ perception of advertisement and their purchasing.Öğe Sağlık Çalışanlarında Risk Yönetimi ve Uygulamaları: Özel Kamu Sağlık Kurumları Örneği(Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 2014) Korkmaz, Murat; Aytac, Ayhan; Kilic, Bulent; Yucel, Ali Serdar; Toker, Fikriye; Gumus, SeferHastaneler birçok risk etkenini içinde barındıran sağlık kurumlarıdır. Aynı zamanda sağlık kuruluşu çalışanlarının birçok faaliyeti de risk içermektedir. Risk yönetim süreci ise sağlık kuruluşu bünyesindeki mevcut ya da ortaya çıkabilecek tehlikelerin ve bu tehlikelerin ortaya çıkarabileceği risklerin proaktif bir yaklaşımla önlenmesi ve değerlendirilmesi faaliyetlerini içerir. Çalışmada katılımcıların hastane kalitesi ile ilgili olarak risk yönetimi ve uygulamalarına ilişkin görüşlerinin bazı demografik özelliklere göre farklılıklarının tespit edilmesi amaçlanmıştır. bu risk turizminin sağlık sektörü içerisinde yeri ve etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın uygulama alanı Türkiye’deki 12 ili kapsamaktadır. Bu bağlamda araştırma çerçevesinde farklı departman ve branşlarda çalışan, farklı alanlarda görev alan sağlık personeline 35 sorudan oluşan ve 5'li likertli sorulardan meydana gelmiş bir anket uygulanmıştır. Anketin güvenilirlik katsayısı (Cronbach's Alpha ) .851 bulunmuştur. Araştırma kapsamında toplam 5600 sağlık personeline anketler ulaştırılmış, 2806 anketin geri dönüşü sağlanmıştır. Bu anketlerin ise sadece 1476 adeti analize uygun bulunmuştur. Bu araştırma yaklaşık olarak 13 ay sürmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde faktör analizi, Anova ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler PASW Statistic 18 paket programında analiz edilmiştir. Araştırma sonunda, katılımcı görüşlerinin yaş, eğitim, kurumdaki konum ve kurum tipine göre tüm alt boyutlarda farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca eğitim değişkenine göre, “risk yönetimine yönelik yatırım yapılmalıdır” ve “Hizmet sırasındaki denetimler artırılmalıdır” boyutlarında farklılık tespit edilirken, iş tecrübesi boyutuna göre de “Hizmet sırasındaki denetimler artırılmalıdır” boyutu dışındaki tüm boyutlarda farklılık saptanmıştır.Öğe Sağlık Pazarlaması ve Uygulamaları(Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 2014) Gumus, Sefer; Korkmaz, Murat; Kilic, Bülent; Yucel, Ali Serdar; Aytac, Ayhan; Toker, FikriyeÖzel alanda sağlık sektöründeki gelişmeler ve özel sağlık kuruluşlarının hızla artması beraberinde artan rekabet ve maliyetler, müşteri memnuniyeti, kaliteli hizmet talepleri vb. nedenlerle sağlık sektöründe pazarlama faaliyetleri her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu bağlamda pazarlama anlayışı kapsamında hizmet kalitesi ve sağlık turizmine yönelik olarak katılımcılara 35 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Araştırma Denizli, Ankara, Afyon ve İstanbul ili kapsamında 892 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. araştırmada kullanılan anketin güvenirlik katsayısı 0.896 olarak bulunmuştur. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde SPSS 18 İstatistik programı kullanılmıştır. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların Türk sağlık turizmine ilişkin görüşleri, alınan hizmet ve tesis fiyatlandırması, sağlık kurumlarının hijyen ve genel özellikleri ile genel bilgi ve görüşler faktörleri arasında cinsiyet, milliyet, hizmet tipi, ülke ve gelire göre orta ve kuvvetli düzeyde pozitif yönlü ilişki bulunmuştur.Öğe Sigorta Sektöründe Satış Temsilcilerinin Satış Performansına Etkisi ve İstanbul'da Bir Araştırma(Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 2014) Gumus, Sefer; Toker, Fikriye; Korkmaz, MuratGelişmiş ve sanayileşmiş ülkelerde sigorta gelişmişlik göstergesi olarak kabul edilmektedir. Riskleri aktarmanın çağdaş ve ucuz yöntemi sigorta yapmaktır. Oluşabilecek olası kayıplar sigorta sayesinde önlenebilir. Ülkemizde sigorta bilinci yeteri kadar gelişmemiştir. Bu bağlamda tüm satış teknolojilerinin uygulandığı ülkemizde kişisel satış önemini daha da artırmıştır. Bu çalışmada sigorta sektöründe kişisel satış süreci ve satış temsilcisinin kişilik özelliklerinin satış performansı üzerine etkileri ele alınmıştır. Araştırmanın örneklemini; İstanbul dâhilinde sigortacılık üzerine faaliyet gösteren Yapı Kredi Sigorta’da çalışan 103 satış temsilcisi oluşturmaktadır. Araştırmada sigorta kavramı, tanımı ve sigortanın tarihsel gelişimi üzerinde durulmuştur. Ayrıca kişisel satış kavramı, tanımı ve kişisel satış süreci aşamaları ele alınmıştır. Bunlara ilave olarak satış temsilcisinin kişilik özelliklerinin satış performansı üzerine etkilerini belirlemek amacıyla bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada satış teknikleri, satış yetenekleri ve satış performansları arasındaki ilişkileri ölçmek için faktör analizleri yapılmış ve Cronbach alfası hesaplanarak tespit edilmiştir. Araştırmanın analiz bulgularına göre, satış temsilcisinin satış yetenekleri ve teknik yetenekleri ile satış performansı arasında pozitif bir ilişkinin olduğu, satış temsilcisinin sosyal yetenekleri ile satış performansı arasında doğrudan bir ilişkinin olmadığı, satış temsilcisinin etik değerlere bağlılığı ile satış performansı arasında negatif yönlü bir ilişkinin olduğu görülmektedir.Öğe Tüketici Davranışlarının İncelenmesi ve İstanbul İstiklal Caddesi Üzerine Bir Örnek Uygulama(Uluslararası Hakemli Pazarlama ve Pazar Araştırmaları Dergisi, 2014) Gumus, Sefer; Korkmaz, Murat; Gumus, Hande GulnihalDünyanın önemli metropollerinden birisi olan İstanbul; Beyoğlu ilçesindeki İstiklal Caddesi ile farklı bir ambiyans oluşturmuştur. Günde ortalama 45 ile 50 bin kişinin gelip geçtiği İstiklal Caddesi farklı kültür ve inançtan insanı misafir etmekte ve ağırlamaktadır. Bu araştırma ile İstiklal Caddesine gelen farklı kültürden tüketicilerin davranışları incelenmiştir. Araştırmaya katılan tüketicilerin ekonomik, sosyal ve kültürel yapılarına paralel olarak tüketicilerin tüketim tercihleri üzerinde de durulmuştur. Uygulamalı olan bu araştırmada anket formu kullanılmıştır. Araştırmanın örneklem grubunu rasgele yöntemle seçilmiş 98 tüketici birey oluşturmuştur. Elde edilen verilen cronbach alpha güvenirlilik testine tabi tutulmuş ve 0.86 değeri elde edilmiştir. Elde edilen anket verileri SPSS istatistik 16 programı ile analiz edilmiştir. Basit rassal analiz tekniği ile hipotez testleri uygulanmıştır. Ayrıca Ki-Kare testleri uygulanarak elde edilen bazı verilerin yüzdeleri grafikler halinde çalışmada gösterilmiştir. Araştırmanın sonunda İstiklal Caddesi üzerinde bulunan bazı işyerlerinden alışveriş yapan tüketicilerin sosyo-kültürel yapılarına bağlı olarak ekonomik güce bağlı olarak satın alma algılarında farklılıklar gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca tüketicilerin tercihleri, satın alma eğilimleri, miktarı, ürün farklılığı yine bu faktörlere bağlı olarak değişiklik göstermektedir.Öğe TÜRK EDEBİYATININ KLASİK ESERLERİNİN GÜNÜMÜZ TELEVİZYON İZLEYİCİSİNE SUNUMU VE İZLEYİCİ ALGISININ ANALİZ EDİLMESİ(2013) Aras, Gökşen; Öktem, Gönül; Korkmaz, Murat; Yücel, Ali SerdarBirçok kültür ve toplumun en önemli değerleri arasında edebiyat eserleri yer alır. Bunlar geçmişten günümüze yansıyan başta yaşanmışlıklar, tarih, kültür ve sanata yönelik yapıtlardır. Oysaki günümüzde bunun tam tersi olarak geçmişteki bu değerler ekonomik bir takım rant ve beklentilerin esiri olmuştur. Bunun da en önemli nedenleri arasında toplumsal beklentilerin karşılanması ve buna paralel olarak bir takım kurum ve kuruluşların bunu bir rant haline dönüştürme düşüncesidir. Bu durumu yine tarih ve sanata verilmeyen önem olarak gösterebiliriz. Birçok alanda olduğu gibi sanat ve edebi eserler noktasında da artık ekonomik beklenti en ön plandadır. Değişen toplum ve kültür anlayışına paralel olarak ortaya çıkan sorunlar yine birçok farklı kurumun stratejik olarak hareket etmesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı, geçmişten günümüze yansıyan klasik Türk edebiyatı içerisinde değerlendirilen eserlerin günümüz televizyon izleyicisine sunulması ve izleyici üzerinde oluşturduğu algının belirlenmesidir. Çalışmamız, son yıllarda bir dizi furyası şeklinde ortaya çıkan televizyon yapıtlarının izleyiciye sunulması ve izleyiciden sağlanan avantajların neler olduğunun belirlenmesidir. Ayrıca seyircinin ilgi ve beğenisini kazanmak amacıyla eserlerde meydana getirilen erozyon ve değişiklikler nedeniyle ortaya çıkan milli değer kayıpları başta olmak üzere yapılan yanlışlıklar ve olumsuzluklar yazıda gösterilmeye çalışılmıştır. Araştırma uygulamalı bir araştırmadır. Araştırmada üç edebi eser "ROMAN" ele alınmıştır. Bunlar; Aşk-ı Memnu, Hamının Çiftliği ve Yaprak Dökümü'dür. Bu üç eser hakkında öncelikli olarak literatür değerlendirmesi gerçekleştirilmiştir. Daha sonra ise bu eserlerin televizyona yansıması değerlendirilerek, eserler hakkında televizyon izleyicisinin düşünceleri ele alınmıştır. Araştırmada kullanılan anket iki farklı bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde katılımcıların demografik özelliklerinin belirlenmesine yönelik sorular, ikinci bölümde ise 5'li likert ölçekten oluşan sorular yer almaktadır. Araştırmanın evrenini İstanbul, Ankara gibi iki büyük ilde yaşayan izleyici kitlesi oluşturmaktadır. Araştırmaya (N=300) kadın ve erkek katılım gerçekleştirmiştir. Anket verileri SPSS 20 istatistik programı ile analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler öncelikli olarak güvenirlilik analizine tabi tutulmuş ve Cronbach's Alfa kat sayısı olarak 0.920 değeri elde edilmiştir. Bu değer çalışmanın oldukça güvenilir olduğunu göstermektedir. Yine veriler farklı analiz yöntemleri kullanılarak analiz edilmiş ve sonuç olarak katılımcıların eserlerin orijinal halleri ile televizyonda gösterilen halleri arasında ciddi bir fark olduğuna işaret ettiği saptanmıştır.