Yazar "Yilmaz, Recep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Effect of Integrated Marketing Communication Competencies on Banking Performance: Analysis with Fuzzy VIKOR Method(Academia, 2013) Dincer, Hasan; Hacioglu, Umit; Yilmaz, RecepChain reaction of bank failures in advanced economies and the possibility of sovereign defaults are still the major concerns as credit default swap spreads breaking new records high. Moreover, the latest policy steps by banking authorities in advanced economies seem to have negative effect on bank ing performance. Fierce competition at financial market with relatively little profit, plus the new with drawal mechanism regulations for low performance banks have resulted in a limited growth of banks at capital markets. IMC approach as a strategic tool aligns effective marketing strategies with suc cessful corporate strategies. The result of fuzzy VIKOR analysis adapted in this study illustrate (i) effective banking performance depends on financial and nonfinancial parameters, (ii) effective mar keting activities enhance performance, (iii) IMC is a strategic kit for aligning marketing operations and strategies, (iv) IMC approach with its competencies outperforms competing banks, (v) stock per formance of the banks with IMC approach determines the banking position.Öğe Eğitim ve Görsel Okuryazarlık İlişkisi Üzerine Bir İnceleme(Beykent Üniversitesi, 2013) Yilmaz, RecepGörsel okuryazarlık, göz ve zihin arasındaki bağlantıya gönderme yapan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Zihin söz konusu olduğunda ise bir dönüşümün varlığından söz etmek mümkün hale gelmektedir. Eğitim de, zihni değiştiren bir olgu olarak tasarlanabilir. Çalışmanın konusunu, bu türden bir bağlantı oluşturmaktadır. Eğitimin, zihin ve buna bağlı olarak görsel alandaki farkındalık düzeyleri üzerinde bir etkisi olup olmadığı, üzerinde yoğunlaşılan temel sorunsaldır. Çalışmada, derinlemesine görüşme tekniği kullanılmış ve bu teknik yardımıyla, eğitim programlarının görsel okuryazarlığa ilişkin yönelimci yorumlama pratiği üzerindeki etkileri incelenmiştir. Farklı alanlarda eğitim alan önlisans düzeyindeki öğrencilere sanatçı Ara Güler'e ait üç farklı fotoğraf gösterilmiş ve öğrencilerin okuma pratikleri üzerinden kimi çıkarımlar elde edilmeye çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda, görsel okuryazarlık yönelimleri üzerinde, alınan eğitim kadar, kişisel yeterlilikler, deneyimleme ve özellikle ilginlik düzeyinin belirleyici olduğu vargısına ulaşılmıştır.Öğe İMKB'de İşlem Gören Mevduat Bankalarının Kurumsal Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının Finansal Sonuçları Üzerine Kurumsal Yönetim İlkeleri Çerçevesinde Bir İnceleme(Beykent Üniversitesi, 2012) Celik, İsmail Erkan; Dincer, Hasan; Yilmaz, RecepKurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), kurumlar ve toplumsal çevre arasında karşılıklı anlayışı temin etmek için kullanılan ve son yıllarda popülaritesi artmış olan bir kavramdır. Temelde, halkla ilişkiler çalışmalarında İki Yönlü Simetrik Model çerçevesinde kurum itibarını yükseltmek ve karşılığında kredibilite sağlamak amacıyla gerçekleştirilen çalışmalar günümüz koşullarında hayati bir önem taşımaktadır. Bu çalışmada, İMKB'de işlem gören mevduat bankalarının kurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları, çeşitli finansal göstergelerle birlikte okunmak istenmektedir. Makalenin amacı ise tanıtım boyutu üzerinden bankaların kurumsallaşmaya verdiği önem ve bu önem derecesinin oluşturduğu kimi sonuçlara belirim kazandırmaktır. Çalışmanın sonucunda; tanıtım çalışmalarına önem vermeyen bankaların kar marjının düşük olduğu, yalnızca reklam veya halkla ilişkiler çalışmalarına önem veren bankaların ise yüksek tanıtım harcamalarının karşılığını görece alamadıkları; en yüksek kar marjının iki tanıtım unsurunu koordineli olarak kullanan bankaların elde ettiği gözlemlenmiştir.Öğe Leadership and the Function of Discourse on International Political Economy(Igi Global, 2014) Gurel, Pinar Altiok; Yilmaz, Recep; Cambaz, Nevin Ozgur; Yilmaz, NurtenThis study focuses on the concept of leadership. It aims to explain the relationship between language and leadership. In this theoretical essay, firstly, the concept of leadership is discussed and then the relationship between semiotics, language, and discourse is described. Taking the obtained theoretical frame as a base, the function of language as a sign of leadership is studied within the frame of leadership approaches. The relationship stated in the study provides a theoretical route map for the academicians conducting empirical studies in this field, and this is the reason why this study is authentic and unique. With the effects of globalization rapidly increasing, the considerations of leadership have also changed, and new leadership typologies have emerged to supply the needs of the information age. Both at home and abroad, language skills and good command of language provide a global and competitive advantage for leaders, and this increases the significance of acquiring the skills mentioned.Öğe A Model Proposal for Advertising Aestheticization(Igi Global, 2015) Yilmaz, Recep; Taskiran, Nurdan OncelOwing to aesthetic components that advertisement texts generally have, advertisements are sometimes perceived as a genre of art by some circles. The study is based upon a perspective presented by an interdisciplinary background, and it acknowledges a paradigm that advertising is not a genre of art; it obviously pursues commercial profits and within this context, exploits the created aesthetics in product. The main objective of the study, which focuses on advertising aesthetic fundamentally, is to build a scientific model formulating some levels of aestheticisation during its production process. Formulation in question has been reconstructed on theoretical and applied literature.Öğe A Model Proposal for Advertising Aestheticization(Igi Global, 2014) Yilmaz, Recep; Taskiran, Nurdan OncelOwing to aesthetic components that advertisement texts generally have, advertisements are sometimes perceived as a genre of art by some circles. The study is based upon a perspective presented by an interdisciplinary background, and it acknowledges a paradigm that advertising is not a genre of art; it obviously pursues commercial profits and within this context, exploits the created aesthetics in product. The main objective of the study, which focuses on advertising aesthetic fundamentally, is to build a scientific model formulating some levels of aestheticisation during its production process. Formulation in question has been reconstructed on theoretical and applied literature.Öğe The Role of Social Media Strategies in Competitive Banking Operations Worldwide(Igi Global, 2014) Taskiran, Nurdan Oncel; Yilmaz, Recep; Bolat, NurselSocial media has rapidly taken its place among the important phenomenons of today. It has an important role in institutionalization and companies' financial effectivness in many fields. This chapter discusses concept, development of social media, investigations about social media in different continents, its relation with institutionalization, and its role in the banking sector in the process of globalisation. In this study, social media strategies of a global bank on different continents are empirically analysed. Obtained data sheds light on the relationship between the social and economic capital in today's world in an interdisciplinary platform.