Yazar "Yeşildağ, Gül Nihan Güven" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Mobil pazarlama uygulamalarının pazarlama performansı ve müşteri memnuniyetine etkisi: Seyahat acentaları üzerine bir araştırma(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Yeşildağ, Gül Nihan Güven; Yükselen, CemalTurizm sektörü hızla gelişerek rekabetin yoğun yaşandığı bir sektör haline gelmiştir. Turizm sektöründe yer alan işletmeler mobil pazarlama faaliyetleri ile pazarın hızlı değişimine cevap verebilecek ve rekabet avantajı elde edebileceklerdir. Bu çalışmanın amacını, seyahat acentalarında uygulanan mobil pazarlama uygulamalarının pazarlama performansı ve müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini ortaya koymak oluşturmaktadır. Bu bağlamda, İstanbul'da bulunan A grubu seyahat acentalarına ve müşterilerine iki farklı anket uygulanmıştır. Her iki anakütleden örneklem, kolayda örnekleme yoluyla seçilmiş ve 503 adet seyahat acentasının üst düzey yöneticilerinden ve 512 adet ise müşterilerden anket sonuçları elde edilmiştir. Müşterilere uygulanan anket, müşteri memnuniyeti SERVQUAL modeli ile ölçülmüştür. İki anketten de elde edilen veriler SPSS paket programı aracılığı ile analize tabii tutulmuştur. Yapılan analizlar sonucunda elde edilen sonuçlara göre mobil pazarlama uygulamaları seyahat acentalarının satışlarını, karlılık oranlarını ve müşteri sayılarını artırırken; pazarlama maliyetlerini düşürmektedir. Müşteri memnuniyeti açısından ise, müşteriler genellikle bekledikleri hizmet kalitesine ulaşamamışlardır.Öğe Potential Tourists’ Opinions on Augmented Reality Applications in Tourism Industry(Ebru Bagci, 2022) Bağçı, Ebru; Yeşildağ, Gül Nihan Güven; Taşkın, FeyzaThe aim of this study is to reveal how augmented reality (AR) applications affect the preferences of potential tourists before purchase. In this respect, 30 volunteer participants were interviewed between February 1 and February 22, 2022. The obtained data were analyzed with the MAXQDA 2022 package program. According to the findings obtained from the research, it was observed that the sample group had basic information about augmented reality applications. It has been concluded that using of AR applications in tourism can positively or negatively affect the potential tourists’ opinions making touristic purchase plan. © 2022, Ebru Bagci. All rights reserved.