Yazar "Uludag, Candide Culhaoglu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Digital Literacy (Competency) And Readiness for Organizational Change: The Mediator Role of Resistance to Change(2023) Uludag, Candide CulhaogluPurpose – The study aims to investigate how employees' Digital Literacy (DL) levels impact on Readiness for Organizational Change (RFOC). In addition, the study seeks to determine the mediating role of employee Resistance to Change (RTC). An analysis of the outcome of organizational change and digitization trends on employees' RFOC and RTC was conducted in this study. Employee attitudes toward digital technologies in the workplace, their RFOC, and their RTC are significant factors as a result of digitization trends in organizations. Design/methodology/approach – Although DL is discussed in detail in the literature, employee attitudes toward DL and digital technology, and their willingness to embrace organizational change, have not been explored much in light of RTC. First, the correlation between the research paradigm and the constructs that comprise the paradigm was tested in order to achieve the specified goal. Randomly, 317 white-collar employees of a Turkish retail company in the retail sector were selected for the accessible sample. The collected data was tested using IBM SPSS AMOS version 24 and the Structural Equation Model (SEM). All hypotheses were examined simultaneously with pathway analysis. For SEM, the assumptions were met and a maximum-likelihood estimation was performed. Findings – It has been determined that the level of DL of employees has a positive and significant impact on their RFOC with digitalization trends. In addition, RTC, which is included as a mediating variable in the relationship between the level of DL and RFOC, is assumed to have a mediating role in the research paradigm. Discussion – The findings show that the relation between DL skills and RFOC has been found to be fully mediated by attitudes of RTC.Öğe Evaluation of competition strategies applied in logistics management during the pandemic process: A research on logistics companies in Istanbul(2022) Akkartal, Gonca Reyhan; Uludag, Candide CulhaogluThis study aims to determine the changes in the changing competition, growth, and customer strategies within the scope of the logistics management of the COVID-19 process that affects the whole world. The study will be carried out in the form of an interview, and it will be evaluated how the changes in the supply chain processes during the pandemic process reflect on the competition, growth, and customer strategies business basis. According to the results, recommendations will be made to companies operating in the logistics sector in parallel with the changes in competition, growth, and customer strategies. The study results include the need for speed, digitization, improving the quality of customer relationships, working from home, and expanding e-commerce to create a competitive advantageÖğe Örgütsel İletişim Kalitesinin Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık Üzerindeki Yansımaları(2022) Uludag, Candide CulhaogluAmaç – Örgüt kavramının doğal uzantısı olan olgulardan biri örgütsel hedeflerdir. Örgütsel hedeflerin etkili bir biçimde gerçekleştirilebilmesi ve örgütün yüksek bir rekabet gücüne ulaşabilmesi yüksek düzeyli bir örgütsel performansı gerektirmektedir. Örgüt yönetimlerinin kendi çalışanlarını yüksek performansa doğru motive etmeleri ve yönlendirme becerileri kritik bir öneme sahiptir. Bu bağlamda bu çalışmada, örgüt yönetimleri ile çalışanlar arasında gerçekleşen örgütsel iletişimin çalışanların örgütsel bağlılığını sağlamaya hizmet edip etmediği incelenmektedir. Yöntem – Nicel araştırmalar kapsamında değerlendirilen bu çalışmada ön görülen araştırma modelinde bağımsız değişken olarak yer alan “örgütsel iletişim kalitesi” ölçeğine faktör analizi uygulanmıştır. Modelde yer alan iki temel değişken (Örgütsel Güven ve Örgütsel Bağlılık), literatürde yaygın bir biçimde kabul edilen boyutlarıyla bu araştırmaya dahil edilmiştir. Daha sonra elde edilen faktör skorları ile ön görülen modeller çerçevesinde regresyon analizi gerçekleştirilmiştir. Araştırma modeli bağlamında, İstanbul’daki bir kahve zincirinin 6 ayrı şubesinde 157 katılımcıdan sağlanan veriler analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Bulgular – Ulaşılan bulgular örgütsel iletişimin çalışanların örgütsel bağlılığı üzerinde açıkça belirleyici olduğunu göstermektedir. Aynı zamanda bu çalışmada ortaya konan sonuçlardan biri de örgütsel iletişim ve örgütsel güven arasındaki neden – sonuç ilişkisidir. Tartışma – Bulgular göstermektedir ki örgütsel iletişimden beslenen örgütsel güven faktörü de örgütsel bağlılık üzerinde önemli bir belirleyici durumundadır.Öğe RUJ ETKİSİNİN, İŞLETMELERİN SÜRDÜRÜLEBİLİR YÖNETİM SÜREÇLERİ İLE İLİŞKİSİ: KOZMETİK SEKTÖRÜ YÖNETİCİLERİ ÜZERİNDE NİTEL ARAŞTIRMA(2022) Çelikkol, Şimal; Uludag, Candide CulhaogluEkonomik durgunluk dönemleri, Dünya’nın her yerindeki işletmeleri, tedirgin etmektedir. Hiçbir sektör ve iş kolu ayırmaksızın, ekonomik durgunluk, ekonomik kriz gibi durumlar karşısında işletmeler hazırlıklı olmak adına stratejiler geliştirmektedir. Bu bağlamda bazı sektörde yer alan işletmelerin (kozmetik, güzellik merkezleri, kişisel bakım ürünleri/hizmetleri) diğerlerine göre daha şanslı oldukları görülmektedir. Şanslı olarak ifade edilen sektörlerde ‘‘Ruj Etkisi’’ kavramının önemi olduğu görülmektedir. Öncelikle pazarlamacılar açısından ruj etkisinin ifade ettiği avantajları anlamak ve yönetimsel açıdan geliştirilecek stratejileri belirlemekte faydalanmak gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı; ruj etkisinin, işletmelerin kriz ya da durgunluk dönemlerindeki stratejilerini geliştirirken, sağladığı avantajı ortaya koymaktır. Yapılan çalışmada, ruj etkisi ve ekonomik durgunluk ilişkisini ortaya koyabilmek adına, kozmetik sektöründe yer alan 7 yönetici ile sıkı yapılandırılmış mülakat çalışması yapılmış olup, ruj etkisinin işletmelerin zorlu dönemlerinde (ekonomik kriz, resesyon vb.) hafifletici etkisi olduğu sonucuna ulaşılmaktadır.