Yazar "Taskiran, Nurdan Oncel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Model Proposal for Advertising Aestheticization(Igi Global, 2015) Yilmaz, Recep; Taskiran, Nurdan OncelOwing to aesthetic components that advertisement texts generally have, advertisements are sometimes perceived as a genre of art by some circles. The study is based upon a perspective presented by an interdisciplinary background, and it acknowledges a paradigm that advertising is not a genre of art; it obviously pursues commercial profits and within this context, exploits the created aesthetics in product. The main objective of the study, which focuses on advertising aesthetic fundamentally, is to build a scientific model formulating some levels of aestheticisation during its production process. Formulation in question has been reconstructed on theoretical and applied literature.Öğe A Model Proposal for Advertising Aestheticization(Igi Global, 2014) Yilmaz, Recep; Taskiran, Nurdan OncelOwing to aesthetic components that advertisement texts generally have, advertisements are sometimes perceived as a genre of art by some circles. The study is based upon a perspective presented by an interdisciplinary background, and it acknowledges a paradigm that advertising is not a genre of art; it obviously pursues commercial profits and within this context, exploits the created aesthetics in product. The main objective of the study, which focuses on advertising aesthetic fundamentally, is to build a scientific model formulating some levels of aestheticisation during its production process. Formulation in question has been reconstructed on theoretical and applied literature.Öğe Reklam ve Algı İlişkisi: Reklam Metinlerinin Alımlanmasında Duyu Organlarının İşlevleri Hakkında Bir İnceleme(Beykent Üniversitesi, 2013) Taskiran, Nurdan Oncel; Bolat, Nurselİnsanların çevreleri ile bağlantı kurmaları, ihtiyaçlarını karşılamaları, yaşamlarını sürdürebilmeleri için duyu organlarına ve duyu organları aracılığı ile edindikleri algılara ihtiyaçları vardır. İnsanın dış dünya ile etkileşimine açılan yegâne pencere insanlarda bulunan algı kapıları konumundaki duyu organlarıdır. 'Beş duyu organı' olarak bilinen algı kapıları insanın hem etkileme hem etkilenme aracı olarak işlev görmektedir. Tatma, dokunma, işitme, koklama ve görme hassasiyetine dayalı söz konusu aracılar insan psikolojisinin zaafları ve estetik kaygıları üzerine kurulu bir yanılsama oluşturur ve bu sanrı tecimsel alanda profesyonelce kullanılmaktadır. Bu aktörlerin başında reklam verenler ve dolayısıyla reklam ajansları gelmektedir. Bu çalışma reklam ve algı ilişkisine belirim kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu belirleme reklamın tanımlanmasından algı kavramına, duyu organlarının yapısından bunların dış dünyanın algılanmasındaki işlevlerine, reklam türleri ve duyu organı etkileşiminden tüketici ilişkilerine doğru uzanan çok boyutlu bir alan üzerinde gerçekleştirilmeye çalışılmıştır.Öğe The Role of Social Media Strategies in Competitive Banking Operations Worldwide(Igi Global, 2014) Taskiran, Nurdan Oncel; Yilmaz, Recep; Bolat, NurselSocial media has rapidly taken its place among the important phenomenons of today. It has an important role in institutionalization and companies' financial effectivness in many fields. This chapter discusses concept, development of social media, investigations about social media in different continents, its relation with institutionalization, and its role in the banking sector in the process of globalisation. In this study, social media strategies of a global bank on different continents are empirically analysed. Obtained data sheds light on the relationship between the social and economic capital in today's world in an interdisciplinary platform.