Yazar "Dilek, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Linking Turkish Credit Card Market As Two-Sided Market(Elsevier Science Bv, 2012) Dilek, Serkan; Ulucay, Korkmaz; Simsek, LutfiCredit Card markets are special kind of market which is called as Two-Sided Markets in economics literature. In these markets there are two sides which benefit from the number of subscribers on other sides. Although scholars and economists has given importance and examined two-sided markets since the beginning of 21th century Turkish scholars have not interested much about these markets. We studied Turkish Credit card market by using Two-sided markets approach and also we aimed to contribute literature that is poor about Turkey Two-Sided Markets. We defined actors and competition structure in Turkish credit card markets and explained profit functions of them and set profit maximizing problems.Öğe Perceptions Of Network Effects: Positive Or Negative Externalities?(Elsevier Science Bv, 2011) Top, Seyfi; Dilek, Serkan; Colakoglu, NurdanThe purpose of this study is to search if consumers are aware of network effects. If consumers are rational, they will make their consumption decisions by thinking about maximization of their utility without paying too much. The quality of a good does not only depend on producer's decisions in network markets. Also the number of other customers, affect the quality of a good. First we reviewed literature about network externalities and effects. Secondly, we analyzed the survey which is conducted to measure network externalities perceptions. The survey is conducted on Beykent University Vocational School pupils. As a result we reached interesting results about the network perceptions of pupils. (C) 2011 Published by Elsevier Ltd. Selection and/or peer-review under responsibility 7th International Strategic Management ConferenceÖğe Türkiye'de yeni ekonominin tüketicilere enformasyon sağlama olanakları(2010) Dilek, SerkanTüketiciler karar süreçleri boyunca talep ettikleri mal ve hizmetler hakkında doğru kararlar vermek için daha fazla enformasyon edinmek isterler. Bu nedenle tüketim kararlarından önce araştırma yaparlar. Teknoloji devrimi enformasyonun daha kolay yayılmasını sağlamış ve ekonominin kurallarını değiştirmiştir; böylece ekonomik yapı değişmiş ve yeni ekonomi doğmuştur. Gelişmiş ülkelerde toplumlar endüstri toplumundan enformasyon toplumuna dönüşmüştür. Bilgisayarlar ve yeni teknolojik gelişmeler tüketicilerin mal ve hizmetler hakkında daha rahat ve etkin araştırma yapmasına yardım etmektedir. Eğer bilgisayar, internet ve telekomünikasyon teknolojileri toplumda yaygın olarak kullanılıyorsa tüketicilerin daha etkin araştırma yapacakları, daha fazla enformasyon toplayıp daha sağlıklı kararlar verecekleri söylenebilir. Bu çalışmanın amacı enformasyon kaynakları tarafından sağlanan olanaklar açısından Türk ve diğer OECD ülkeleri tüketicilerini karşılaştırmaktır. Bu niyetle Türk tüketiciler ve diğer OECD ülkeleri tüketicilerinin enformasyon kaynaklarını kullanma sıklıkları karşılaştırılmıştır.