Yazar "Aksoy, Muzaffer" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe THE IMPACT OF ORGANIZATIONAL CULTURE AND LEARNING CAPABILITIES ON THE EFFECTIVENESS AND THE PERFORMANCE OF CROSS BORDER ACQUISITIONS(2013) Aksoy, MuzafferDaha önceki çalışmalarda satın alma ve birleşmelerin (M&A) başarısında kültürün etkisi çalışılmış, fakat satın alma sonrası kurumların başarısında ve performansında organizasyon kültürünün ve organizasyonun öğrenme yeteneklerinin etkisi beraber incelenmemiştir. Türkiyede bankacılık sektörü 2004 sonrası, 2009 dünyadaki finansal kriz dönemine kadar yabancı yatırımcılardan yoğun ilgisini görmüş ve yurtdışı yatırımcıların payları %50 ye kadar ulaşmıştır. Türkiyeye de satın alınan bankaların bazıları daha başarılı olmuşken bazıları da diğerlerine göre daha kötü performans göstermişler ve tekrar el değiştirmişlerdir. Bizim çalışmamız için önemli bir deney sahası yaratılmıştır. Araştırmanın problemi çerçevesinde 1980li yıllardan sonra birçok kurum büyüme stratejisi için satın alma yöntemlerini etkin olarak kullanmıştır. Giderek hız kazanan ve ilk olarak yurt içi satın almalar daha sonra küreselleşmenin de etkisi ile sınır ötesi satın almalar hız kazanmıştır. Fakat ortaya çıkan bu durum ve satın alma stratejisinin şirket büyümesine olumlu etki yaratacağı düşüncesindeki kurumların %50 sinin başarıyı yakalayamamıştır. Çalışmanın ana problemini kurumların sınır ötesi satın alma eğilimleri ile satın alma arasındaki etkinlik ve performans arasındaki ilişkinin belirlenmesi şeklindedir. Kültürel farklılıklar ve kültürün beraberinde getirdiği bazı özellikler kurum yapısı üzerinde önemli bir etkidir. Bu nedenle çalışmanın amacı içerisinde kültürel özelliklerin adaptasyon yeteneği, örgütsel faaliyetler, öğrenme yetenekleri kurumların istediği hedeflere daha hızlı ve etkin olarak ulaşmalarına katkı sağlar. Bu çalışmada amaç kurum kültür özellikleri ile örgüt özelliklerinin öğrenme yetenekleri üzerindeki etkisinin ispat edilmesi şeklindedir. Çalışmada yöntem olarak; organizasyonun kültürün ve organizasyon öğrenme yeteneklerinin sınır ötesi ( kendi ülkesi dışındaki) satın almaların performansı üzerinde ki etkisini araştırmaktır. Çalışmada operasyonel etkinliğe yani sinerji, iş performansı ve finansal performansa etkisi incelenmiştir. Birbirleriyle olan ilişkileri ortaya konulmuştur. Ayrıca sinerjinin başarılı satın almadaki anahtar katkısı model içinde değerlendirilmiştir. Çalışmanın örneklemini yabancı kurumlar tarafından satın alınmış yedi Türk bankası tespit oluşturmaktadır. Bu 7 bankanın 6 sından onay alındıktan sonra 247 yöneticiye özellikle yetkili, müdür ve üst kademeye anketlerimiz gönderilmiştir. 82 tanesinden geri dönüş alınmış ve bunlardan 2 tanesi ayrıca bankaların genel müdürleridir. Anketler monkeysurvey.com üzerinden gönderilmiş ardından üç kerede hatırlatma e mailleri geçilmiştir. Araştırma ve çalışmada kullanılan anket daha önce Denison organizational culture survey anketi örgütsel kültür özellikleri için kullanılmıştır. Anket 60 sorudan oluşmaktadır. Tercümesi bir profesyonel tercüman tarafından yapılmış daha sonra iyi derecede akademik İngilizceye sahip kişi tarafından kontrol edilmiş ve Türkçe anlam ve manalarına özel önem gösterilmiştir. Ayrıca Denison danışmanlık şirketinden bu anketin kullanımı için onay alınmıştır. Bu anketin güvenirliği ülkemizde iki defa test edilmiş ve yüksek çıkmıştır. Çalışma sonucunda, Denisonun Organizational Culture Surveyin ana hatlarını oluşturduğu örgütsel kültür özelliklerinin (katılım, tutarlılık, uyarlana birlik-adaptasyon, misyon), Chiva vdlerin geliştirdiği örgütsel öğrenme yetenekleri ise (deneyim, diyalog, dış çevre ile iletişim, katılımcı karar verme) sinerji aracılığı ile beraber satın alma sonrası başarılı iş performansına etkisinin belirlenmesi için faktör analizi, pearson korelasyon analizi ve SEM model yöntemleri kullanılmıştır. Başarılı iş performansı sonrası ancak, yani etkin bir satın alma, ayrıca finansal performansı getirdiği de araştırma sonrası anlaşılmıştır. Kuvvetli örgütsel kültür ile beraber, örgütsel öğrenme yeteneklerinin yarattığı sinerjiyle beraber etkin, başarılı sınır ötesi satın almada önemi ortaya konmuştur.Öğe The Impact Of Organizatıonal Culture And Learning Capabilities On The Effectiveness And The Performance Of Cross Border Acquisitions(2013) Aksoy, MuzafferThe impact of culture on the success of mergers and acquisitions has been investigated in previous research. However, the impact of organizational culture and the learning capabilities of organizations on the success and performance of the post-acquisition organizations has not been a focus of previous studies. After 2004, foreign investors showed strong interest in the Turkish banking sector until the world financial crisis in 2009 and increased their share up to 50% of banking assets in this period. While some of the banks acquired in Turkey have been successful, others have shown poor performance and changed hands again, leading to the emergence of a significant experimental field for the present study. In this study, factor analysis, Pearson correlation analysis and SEM model methods have been used to examine the impact of Denison’s organizational culture traits (involvement, consistency, adaptation, mission) and organizational learning capabilities (experience, dialogue, openness, participative decision-making) as experimental in Chiva et al. on successful business performance after acquisition through synergy. The research has shown that successful business performance leads to better financial performance as well as an efficient acquisition. It has also been revealed that a strong organizational culture together with the synergy created by organizational learning capabilities have a significant impact on the efficiency and success of cross border acquisitions.Öğe Physical Education and Sports of High School Students’ Habits of Shopping on Facebook(TextRoad Publication, 2014) Korkmaz, Murat; Yucel, A. Serdar; Gumus, Sefer; Aksoy, Muzaffer; Kırık, Ali Murat; Toker, Fikriye;Originally intended to serve as a social communication tool, Facebook now offers a variety of services for its users. One of these services is online shopping that we can consider within the framework of social trade concept. These social networks are used for marketing purposes in sports sector and Facebook as one of these social networks enables its users to do online shopping and plays an important role in sports marketing. The study mainly aims at identifying the opinions of Turkish SPTS (physical education and sports of high school) students in their habits of online shopping via Facebook and examining whether these opinions vary according to demographic variables. In this regard, a questionnaire with 3 sections and 34 questions in total was administrated to 788 participants. Following the survey, it was found that majority of the participants use Facebook and their habits of online shopping on Facebook are particularly high. It was also found that students use Facebook more often, and this habit is higher in those with higher education (university and above) than those with lower education. Participants access companies, receive information about products and services, and do shopping via Facebook. Moreover, it was concluded that income status, educational status, age, gender, internet usage level (Facebook) and job status (occupation) were related to users’ perception of advertisement and their purchasing.