Yazar "Varol, Ergin Sait" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Study on Kazakh Academicians' Information Technology Acceptance(Ahmet Yesevi Univ, 2012) Tarcan, Ertugrul; Varol, Ergin Sait; Kantarci, Kemal; Firlar, TalatInformation technologies (ITs), which have become one of the key enablers of success in educational competitiveness, have made the understanding of user technology acceptance crucial. The failures of IT investment and implementation lead to unwanted organizational outputs. A better understanding of the contributions of the factors determining the individual's intention to use (IU) IT during the acceptance process will help to prevent probable visible and invisible losses. This research attempts to validate a new technology acceptance model (TAM) version extended with the constructs of Subjective Norm (SN) and Facilitating Conditions (FC) in the context of Kazakh Academicians. The results indicate that this variant of extended TAM will be able to facilitate managers to appropriately employ their strategic decisions on the investments and implementations of IT in educational settings while contributing to the technology acceptance research field. On the other hand, the model is open to development for a higher predictive value.Öğe A Study on Kazakh Academicians' Information Technology Acceptance(2012) Kantarcı, Kemal; Tarcan, Ertuğrul; Fırlar, Talat; Varol, Ergin SaitEğitim ile ilgili rekabet üstünlüğünde başarının temel araçla- rından biri haline gelen "bilgi teknoloji (IT)" leri, kullanıcı teknoloji kabulünün anlaşılmasını önemli hale getirmiştir.. IT yatırımı ve uygulamalarında yapılan hatalar istenmeyen örgütsel çıktılara yol açmaktadır. Bireyin kabul sürecinde IT'lerini kullanma eğilimini etkileyen faktörlerin etki derecelerinin da- ha iyi anlaşılması muhtemel görünen ve görünmeyen kayıpla- rın önlenmesine yardımcı olabilecektir. Bu araştırma "Subjektif Norm (SN)" ve "Kolaylaştırıcı Şartlar (FC)" değişkenleriyle genişletilmiş TAM'ın yeni bir versiyonunun Kazak Akademis- yenler bağlamında geçerliliğini onaylamaya çalışmıştır. Sonuç- lar, TAM'ın genişletilmiş bu yeni versiyonunun, teknoloji ka- bulü araştırma alanına katkıda bulunurken, yöneticilerin eğitimle ilgili IT yatırım ve uygulamaları konusundaki stratejik kararlarını uygun bir şekilde yürürlüğe sokmalarını kolaylaştı- rabileceğini göstermektedir. Diğer yandan model daha yüksek bir tahmin gücüne ulaşmak için geliştirilmeye açıktır.Öğe A Study on Kazakh Academicians’ Information Technology Acceptance(Ahmet Yesevi Üniversitesi, 2012) Tarcan, Ertuğrul; Varol, Ergin Sait; Kantarcı, KemalInformation technologies (ITs), which have become one of the key enablers of success in educational competitiveness, have made the understanding of user technology acceptance crucial. The failures of IT investment and implementation lead to unwanted organizational outputs. A better understanding of the contributions of the factors determining the individual’s intention to use (IU) IT during the acceptance process will help to prevent probable visible and invisible losses. This research attempts to validate a new technology acceptance model (TAM) version extended with the constructs of Subjective Norm (SN) and Facilitating Conditions (FC) in the context of Kazakh Academicians. The results indicate that this variant of extended TAM will be able to facilitate managers to appropriately employ their strategic decisions on the investments and implementations of IT in educational settings while contributing to the technology acceptance research field. On the other hand, the model is open to development for a higher predictive value.