Yazar "Simav, Osman" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hibrid Motorlu “Tuzla Jeep Willys Markalı” Aracın Tasarımı Ve Karakteristiği(Beykent Üniversitesi, 2019) Simav, Osman; Büyükkarcı, Buket; Kosa, ErginOtomobiller hiç kuşkusuz günümüzün en önemli araçları arasındadır. Birbirinden farklı teknolojiye sahip pek çok çeşidiyle hayatımızda yer almaktadırlar. Özellikle son dönemlerde sıkça gündeme gelen fosil akıtların rezervlerinin ilerleyen yıllarda tükenmekle karşı karşıya olması ve bunun dışında fosil yakıtlar nedeniyle doğaya verilen zararın en aza düşürülmesi için alternatif yakıtlar ve bunların uygulanabileceği teknolojiye sahip otomobillerin üretimi konusunda çalışmalar yapılmaktadır. Bunlar arasında günümüzde oldukça yaygınlaşan elektrikli ve hibrid araçlar dikkat çekmektedir. Bu çalışmada Türkiye’nin ilk motorlu aracı olarak 1955 yılında İstanbul Tuzla’da özel sektör yatırımı olarak kurulan ve 1970’de Kara Kuvvetleri Komutanlığı’na devredilen Jeep Willys aracı ele alınmıştır. Bu araç kullanıldığı dönemlerde büyük ilgi görmüş ve yolu olmayan köylerde ulaştırmada, traktör olarak tarımda ve çekici olarak yollarda gerçek çok amaçlı kullanım imkânı sunmuştur. 2006’da imalatına son verilen bu araçtan trafkte dolaşan binlerce adedinin bulunduğu bilinmektedir. Bu aracın hibrid elektrikli bir modelinin tasarımının sonuçları bu çalışmada işlenmiştir.Öğe Otomotiv Endüstrisindeki Dönüşüm ve Türkiye(Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 2018) Ustabas, Ayfer; Simav, OsmanAraştırmanın amacı, Türkiye’de elektrikli araçların yaygınlaşmasının istihdam, çevre ve dış ticaret dengesi üzerindeki olası etkilerin bu endüstride yönetici olarak çalışanların görüşlerinden yola çıkarak irdelenmesidir. Bu bağlamda, kolayda örnekleme yoluyla ve mülakata izin veren beş katılımcıdan oluşan örneklem ile açık uçlu sorular aracılığıyla derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Katılımcılardan üçü, Türkiye’de elektrikli araçların satış ve satış sonrası hizmetlerini veren otomotiv firmaların üst düzey yöneticileridir. Dördüncü katılımcı, otomotiv konusunda ulusal televizyon kanallarından birinde program hazırlayan bir gazetecidir. Beşinci katılımcı ise Türkiye’de elektrikli araçlar konusunda çalışan bir sivil toplum kuruluşunun yöneticisidir. Bulgulara göre, Türkiye’de elektrikli araçların yaygınlaşmasında kamu güveninin sağlanması, tüketicilere ve üretici firmalara finansal teşviklerin ve vergi desteklerinin sunulması en önemli koşullar olarak ön plana çıkmaktadır. Katılımcıların ortak görüşü, elektrikli araçların yaygınlaşmasının Türkiye ekonomisinde çevre ve dış ticaret dengesi açılarından orta vadede olumlu etkilere sahip olacağıdır. İstihdam konusunda ise net bir görüş birliği ortaya çıkmamıştır.