Yazar "Sener, Abdullah Alper" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hizmet Kalitesi ve Rekabet Stratejileri Arasındaki İlişkinin Analizi: Havacılık Alanında Bir Uygulama(Nişantaşı Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2018) Turk, Abdullah; Sener, Abdullah AlperBu çalışmada havayolu firmalarının benimsediği rekabet stratejilerinin, sunulan hizmetin kalitesine etkisini ve bu etkinin bağlantıları incelenmiştir. Ülkemizde her geçen gün yükselen bir değer olan havacılık sektöründe hizmet kalitesi önemi ve hizmet kalitesinin rekabet ile olan ilişkisi her zaman en önemli unsurlardan olmuştur. Bu amaçla Türkiye deki havayolu şirketlerinden en çok tercih edilen beş havayolu firması seçilmiştir. Bunlar Türk Hava Yolları, Pegasus, AtlasJet, Onur Air ve Borajet olarak belirlenmiş ve bu havayollarının müşterileri üzerine bir anket uygulaması yapılmıştır. Türk Hava Yolları, yaptığı uygulamalar ile farklılaşma stratejisini rekabet stratejisi olarak izlediğini görmekteyiz. Diğer dört firma ise izledikleri uygulamalar olarak rekabet stratejisi olarak maliyet liderliği ve odaklanma stratejilerini takip ettiği görülmektedir. Anket çalışması ilgili havayolu firmalarını kullanan 135 müşterisi üzerinde yapılmıştır. Bu çalışma kapsamında, hizmet kalitesini ölçmek için SERVQUAL ölçeğinin havayolu endüstrisine uygun şekli kullanılmıştır. Orjinal SERVQUAL ölçeğinde 21 madde varken, bu tezde 23 maddeli bir ölçüm modeli kullanılmıştır. Sonuçlar üzerinde verilerin ve modelin sağlamasını yapmak için faktör analizi uygulanmıştır. Ayrıca her boyut için ayrı ayrı tutarlılık analizleri de yapılmıştır. Sonuçlar tüm boyutların tutarlılığını ve güvenilirliğini ortaya koymuştur. Yapılan istatistiksel analizler neticesinde Ortalama kalite puanın, tüm boyutlarda farklılaşma stratejisini izleyen firmalar için daha büyük olduğu görülmüştür. Farklı rekabet stratejileri kullanan firmalar açısından, en büyük fark güven faktöründe görülürken, en düşük fark ise fiziksel özellikler faktöründe görülmüştür.Öğe Service quality and intention to recommend in low-cost and full-service airlines in Turkey(Springer, 2022) Sari, Kazim; Sener, Abdullah AlperThis study contributes to the knowledge of airline service quality in Turkey. The aim is to investigate the relationship between service quality and intention to recommend in the context of competitive strategies. For this purpose, a survey study under fuzzy environment is performed in Istanbul, Turkey. After comparing service quality and intention to recommend in full-service and low-cost airlines, a binary logistic regression model is constructed to reveal the factors that are important for intention to recommend. The results show that low-cost airlines in Turkey have substantially lower service quality scores and intention to recommend. Furthermore, the model points out empathy, tangibles, and responsiveness as the significant quality dimensions for intention to recommend. However, reliability and assurance dimensions have been found insignificant along with all control variables of age, gender, travel type, travel frequency, travel purpose, airline company, income level, and education level.