Yazar "Sayar, Ahmet Guner" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anadolu'da 1071'den Günümüze ve Geleceğin İkinci Bin Yılına Açılan Yol Haritası(Beykent Üniversitesi, 2010) Sayar, Ahmet Guner'Anadolu'da 1071'den Günümüze ve Geleceğin İkinci Bin Yılına Açılan Yol Haritası' başlıklı bu çalışmamızda, esas olarak, ilk bin yılın en mühim değişiminin, Cumhuriyet'in ilânı ile, metafizik asırların bitişi ve rasyonel iktisadi bireyin doğuşu olduğu vurgulanmıştır. Geleceğin ikinci bin yılı için de devlet düzenine, ekonomik zihniyet ve yapıya göndermede bulunulmuştur.Öğe İktisat Düşüncesinin Gelişimi İçerisinde Küreselleşmenin 19. Yüzyıl Versiyonuna Dair Bir Deneme(Beykent Üniversitesi, 2008) Sayar, Ahmet GunerDoğal düzen ile rasyonel iktisadi birey arasında organik bir bağlantı kuran Klasik iktisatçıların savundukları iktisat reçetesi “laissez-faire” idi. Ancak, kurulan bu bağlantı, iktisat metodolojisi açısından, metafizik idi. 1820’lerle birlikte, İngiltere’de düşen karlar “laissez-faire”’in saf halini sulandırdı ve 19. yüzyılın ortalarından itibaren uygulamada kolonizasyona geçildi. Sonuçta, çevre ekonomileri sistematik bir kolonizasyon süreci ile merkeze bağlandı. İskan yoluyla yeni ülkeler – Avustralya, Yeni Zelanda – kazanıldı. Ayrıca serbest dış ticaretle ihraç malları satışı ile üretim için gerekli ithal mallarının tedarik edilmesi gerçekleştirildi. 19. yüzyılda somut iktisadi hayatta gerçekleşen kolonizasyon hareketinde ortaya çıkan proto – tip, metafizik karakterini bozmadan 21. yüzyılda da taşındı.Öğe Kitap Tahlili: “Osmanlıda Kapitalizmin Kökenleri”(Beykent Üniversitesi, 2009) Sayar, Ahmet GunerC.Reyhan, “Osmanlı’da Kapitalizmin Kökenleri” başlıklı kitabında arşiv kayıtlarından hareketle, belli bir zemin (Bursa) ve belli bir zaman dilimi (18. yüzyılın ikinci yarısında on yıl) içersinde elde ettiği bulguları, kurguladığı alternatif bir modele taşıyor ve Osmanlı ekonomik düzleminin, potansiyel olarak kapitalizme dönüşebileceğini ileri sürüyor. Buna karşılık, Osmanlı ekonomisini kapitalizmin dışında yol aldığını iddia eden ‘insan’ ve ve ‘yapı’ merkezli tezleri de ‘şarkitatçı’ olarak etiketliyor. Bu tahlil yazısında, Reyhan’ın hem Weber – Ülgener eleştirisi, hem de kurguladığı alternatif modeli sorgulanıyor.