Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Gülsoy, Tanses Yasemin" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Do MNCs and Local Companies Differ in Their Relationship With Agencies?
    (2007) Gülsoy, Tanses Yasemin
    Yerli firmalar ve Türkiye’deki çokuluslu firmaların reklam ajanslarıyla ilişkilerindeki farklılıkları inceleyen keşifsel çalışma, Türkiye’nin en büyük 101 reklamveren kuruluşundan 52’sinin yöneticileriyle yapılananketlerden yararlanmaktadır. 27’si yabancı sermayeli olan bu kuruluşların yöneticileriyle yüz yüze görüşülerek çokuluslu firmaların reklam ajansı hizmetinin çeşitli yönlerine ilişkin memnuniyeti, ajanslarından duyduğu genel memnuniyet ve ajanslarıyla ilişkilerindeki uygulamalar açısından yerli kuruluşlarla aralarında farklılık olup olmadığı araştırılmıştır. Ajans yönetimine ilişkin reklamveren uygulamalarında ve ajansla ilişkinin süresinde önemli farklılıklar ortaya çıkmıştır. Ancak, memnuniyet düzeylerinde herhangi bir farklılığa rastlanmamıştır. Bulgular, çokuluslu kuruluşların reklam ajanslarıyla ilişkilerinin yönetiminde yerli kuruluşlara göre daha kurumlaşmış oldukları sonucuna işaret etmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Reklamveren Reklam Ajansından Niye Ayrılır? Türkiye'nin En Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
    (2008) Gülsoy, Tanses Yasemin
    Türkiye’de reklamveren-reklam ajansı ayrılıklarının nedenlerine ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır . Reklamverenin ajansından ayrılma kararında kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye’nin en çok reklam harcaması yapan reklamverenlerinden 52’siyle bir anket yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ana yaratım ajansından ayrılma kararında en önemli unsurlar yaratıcılığa ve diğer ajans ürünlerine odaklanmaktadır. Reklamverenlere, bugün benzer bir kararda aynı unsurları nasıl değerlendirecekleri sorulduğunda bazı anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bulgu, reklamverenin yeni ajansıyla çalışma süresi içinde kimi unsurlara başlangıçta olduğundan daha çok önem verdiğine işaret etmektedir. Ajanstan ayrılma ölçütlerine verilen önem düzeylerinde sektörel farklılıklar da görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Reklamveren Reklam Ajansını Hangi Nedenlerle Seçer? Türkiye'nin en Büyük Reklamverenleriyle Anket Çalışması
    (2007) Gülsoy, Tanses Yasemin
    Türkiye’de reklamverenin reklam ajansı seçiminde önem verdiği özelliklere ilişkin çok az sayıda araştırma bulunmaktadır. Reklamverenin ajans seçiminde kullandığı ölçütleri ortaya çıkarmak amacıyla Türkiye’nin en büyük reklamverenlerinden 52’siyle bir anket yapılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ana ajansın seçimindeki en önemli unsurlar yaratıcılığa ve diğer ajans ürünlerine odaklanmaktadır. Reklamverenlere, bugün yeni bir ajans seçmek durumunda aynı unsurları nasıl değerlendirecekleri sorulduğunda bazı anlamlı farklılıklar ortaya çıkmıştır. Bu bulgu, reklamverenin ajansla çalışma süresi içinde kimi unsurlara başlangıçta olduğundan daha çok önem verdiğine işaret etmektedir. Ajans seçim ölçütlerine verilen önem düzeylerinde sektörel farklılıklar da görülmüştür.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder