Yazar "Erdal, Nurgül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 6 / 6
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe AİLEDE ŞİDDET GÖREN ÇALIŞAN KADINLARIN İŞ PERFORMANSI(İrfan TÜRKOĞLU, 2020) Sivaslıoğlu, Filiz; Erdal, NurgülKadına yönelik şiddet, sadece kadınları olumsuz olarak etkilemekle kalmaz aynı zamanda da toplumun bütününü de etkilemektedir. İnsan hakkı ihlali ve cinsiyet ayrımcılığı, sınır tanımaksızın, dünyada geçmişten ve günümüze sürmektedir. Bu çalışmada; kadınların yakınlarından gördükleri şiddetin kötü sonuçlarının iş performanslarını nasıl etkilediğinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Kadınların yaşadıkları şiddet olayında hem kendileri hem de işletmeler olumsuz olarak etkilenmektedir. Ailede şiddet gören kadınlar, çalışma hayatında yeteri kadar performans gösterememek ve aktif olması gereken dönemlerde engellerle karşılaşmak suretiyle kariyerlerinde yükselememektedirler. Yaşadıkları şiddet sonucunda, depresyon, sosyal hayattan uzaklaşma, intihar eğilimi gibi sorunları ortaya çıkmaktadır. Dünyada ve Türkiye’de kadınların yaşadıkları en büyük sorunlardan birinin şiddet olduğu gözlemlenmiştir. Birleşmiş Milletler İstatistik Birimi tarafından her üç kadından birinin hayatlarının bir döneminde fiziksel/cinsel şiddete maruz kaldıkları açıklanmıştır. Türkiye’de kadınların % 36’sı hayatlarının herhangi bir döneminde yakınlarından şiddet görmüştür. Kadınların haklarının ve temel özgürlüklerinin ihlal edildiği bu konuda, şiddetin ortadan kaldırılması veya azaltılması gerek hükümetler gerekse işletmelerin kapsamlı ve eşgüdümsel politikaları sayesinde toplumsal farkındalık ve duyarlılığın artırılması ile gerçekleşebilir.Öğe Hizmetkâr Liderlik ve Örgütsel Güvenin İş Tatmini Üzerine Etkisinin Belirlenmesi: Sağlık Sektöründe Bir İnceleme(2023) Budak, Olkan; Erdal, Nurgül; Filiz, MustafaBu çalışmanın amacı, sağlık çalışanlarının hizmetkâr liderlik algılarının iş tatmini üzerindeki etkisinde örgütsel güvenin aracılık etkisini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de herhangi bir kamu sağlık kurumunda hizmet sunan sağlık çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise gönüllü katılım sağlayan 424 sağlık çalışanı oluşturmaktadır. Verilerin analiz edilmesinde betimleyici, tanımlayıcı, faktör analizi, korelasyon ve regresyon analizleri kullanılmıştır. Verilerin analizi SPSS 25 paket programı aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgulara göre yapılan korelasyon analizi ile kullanılan değişkenler arasında çoklu doğrusal bağlantı sorunun olmadığı görülmüştür. Araştırma modelinde 10 adet hipotez geliştirilmiş ve hepsi de kabul edilmiştir. Hizmetkâr liderliğin örgütsel güveni ve iş tatmini etkilediği ve örgütsel güvenin de iş tatminini etkilediği bulgulanmıştır. Hizmetkâr liderlik algısının iş tatminine etkisinde örgütsel güvenin çok yönlü olarak aracılık özelliğine sahip olduğu görülmüştür. Sağlık çalışanlarının hizmetkâr liderlik algıları yükseldikçe, iş tatmin düzeylerinin arttığı ve bu ilişkiye önemli oranda ve olumlu yönde yön verdiği görülmüştür Sağlık çalışanlarının hizmetkâr liderlik algıları olumlu yönde arttıkça, işe daha çok tatmin duydukları ve daha fazla örgüte güvendikleri sonucuna ulaşılmıştır.Öğe KİŞİLİK ÖZELLİKLERİNİN SİBER GÜVENLİK ALGISI ÜZERİNE ETKİSİ: Z KUŞAĞI ÖRNEĞİ(2023) Erdal, Nurgül; Filiz, Mustafa; Budak, OlkanBu çalışma, üniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerinin ve siber güvenlik algıları üzerindeki etkilerini, çeşitli demografik değişkenlere göre inceleyerek farklılıkları ortaya çıkarmak için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de 2022-2023 yılları arasında Artvin Çoruh Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulunda eğitim alan öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmaya 387 öğrenci katılmış ve toplanan verile-rin SPSS 25 paket programı ile analiz edilmiştir. Öğrencilerin kişilik alt boyutlarından yumuşak başlılık boyutunun diğer kişilik tiplerine göre daha çok öne çıktığı ve nevro-tiklik boyutunun en düşük ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Siber güvenlik algısı ölçeğinin alt boyutlarından güvenilmeyenden kaçma boyutu en yüksek ortalamaya ve kişisel gizliliği koruma boyutunun en düşük ortalamaya sahip olduğu görülmüştür. Kişiliğin siber güvenlik algısının alt boyutlarından kişisel gizliliği koruma üzerindeki etkinin anlamlı olduğu görülmektedir. Kişilik alt boyutları ile siber güvenlik alt boyut-larından güvenilmeyenden kaçınma, önlem alma, ödeme bilgilerini koruma ve iz bı-rakmama boyutları arasında ilişkilerin anlamlı olmadığı görülmüştür. Kişilik özellikle-rinin ve siber güvenlik algısının alt boyutlarından hiçbiri öğrenim düzeyine göre de-ğişmediği görülmüştür. Öğrencilerin siber güvenlik alt boyutlarına ve kişilik alt boyut-larından dışa dönüklük, deneyime açıklık, nevrotiklik ve yumuşak başlılık düzeyleri-nin sosyal medya kullanım süresine göre değişmediği görülmüştür.Öğe Sağlık çalışanlarında örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlığın iş tatmini üzerindeki etkilerinin incelenmesi: Bir üniversite hastanesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2020) Erdal, Nurgül; Altındağ, Erkutİşletmelerin geleceği için gerekli olan örgütsel güven, disiplinli çalışma, iş yükü üstlenme, aidiyet hissi ve iş tatmini kavramları örgütler için vazgeçilmez unsurlar olmuş, başarının anahtarı olarak görülmeye başlamıştır. Çalışmanın amacı, sağlık çalışanlarında örgütsel güven ve örgütsel vatandaşlık davranışının iş tatmini üzerine etkisi incelemektir. Literatür taramasında örgütsel güven, örgütsel vatandaşlık ve iş tatmini kavramları kapsamlı olarak araştırılmıştır. Bu ilişkiyi analiz etmek amacıyla üniversite hastanelerinde çalışan 945 kişinin katılımı ile araştırma gerçekleştirilmiştir. Geçerlilik, güvenilirlik, korelasyon ve regresyon analizi yapılmıştır. Araştırma bağımlı değişken olan iş tatmininin alt boyutlarının diğer bağımsız değişkenlerin alt boyutları ile olan ilişkisidir. Yöneticiye güven, kuruma olan güven ve iş yükü üstlenme alt boyutlarının tamamı her iki bağımlı değişken boyutu ile de orta düzeyde ilişki içerisindedir. Maaş ve terfi bağımlı değişkeni, yöneticiye güven alt boyutundan etkilenmediği ortaya çıkmaktadır. İş yükü üstlenme ve aidiyet hissetme alt boyutları ise maaş ve terfi açısından iş tatminini negatif yönde etkilemektedir. Ek olarak, kuruma olan güven ve disiplinli çalışma, maaş ve terfi üzerinde doğrudan ve pozitif yönde etkili çıkmıştır. İkinci bağımlı değişken olan kuruma karşı iş tatmini hissetme faktörü, yöneticiye güven, kuruma olan güven ve disiplinli çalışma alt boyutlarından doğrudan ve pozitif yönde etkilenmektedir.Öğe Sağlık Eğitimi Alan Öğrencilerin Karanlık Üçlü Kişilik Özellikleri ile Mutluluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2023) Filiz, Mustafa; Erdal, Nurgül; Budak, OlkanBu çalışma da, üniversitelilerin karanlık kişilik özelliklerinin mutluluk düzeyleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi ve demografik değişkenlere göre farklılıkların ortaya konulması amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 421 sağlık eğitimi alan üniversite öğrencileri oluşturmaktadır. Karanlık üçlü kişilik ve mutluluk ölçeğinin kullanıldığı çalışmada, online anket yoluyla veriler toplanmıştır. Veriler normal dağılım gösterdiği için, farklılıkları belirleme de t-testi ve ANOVA testinden yararlanılmıştır. Karanlık üçlü kişilik ve mutluluk arasındaki ilişkiyi belirlemek adına çoklu regresyon analizinden yararlanılmıştır. Öğrencilerin, Narsisizm kişilik özelliklerinin en yüksek, Psikopati kişilik özelliklerinin ise en düşük değere sahip olduğu görülmüştür. Karanlık üçlü kişilik özellikleri ile mutluluk arasında anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Öğrencilerin mutluluk düzeylerinin %9’luk kısmının karanlık kişilik özellikleriyle açıklandığı görülmüştür. Gelir arttıkça mutluluğun arttığı ve erkek öğrencilerin kadın öğrencilere göre daha yüksek düzeyde Psikopati davranışı sergiledikleri tespit edilmiştir. Öğrencilerin mutluluk düzeyini, Makyavelizm ve Psikopati kişilik özellikleri olumsuz etkilerken, Narsisizm kişilik özellikleri ise olumlu yönde etkilemektedir.Öğe THE MEDIATING ROLE OF TRUST/SATISFACTION IN THE EFFECT OF PERCEIVED SERVICE QUALITY ON STUDENT LOYALTY/COMMITMENT: AN APPLICATION TO HEALTH DEPARTMENT STUDENTS(Inonu University, 2024) Filiz, Mustafa; Erdal, Nurgül; Olkan BudakThe aim of this study is to reveal the mediating role of trust/satisfaction in the effects of perceived service quality on student loyalty/commitment levels in health department students. Additionally, the Turkish versions of the perceived service quality and customer relationship management scales are aimed to be introduced to the national literature. The study population consisted of 790 students studying in the faculties of health sciences and business at Artvin Çoruh University. The sample consisted of 217 students who voluntarily participated in the survey. A research model has been developed within the scope of the literature. Accordingly, it is predicted that the mediating role of satisfaction/trust perceptions in the impact of university students' perceived service quality on their attachment/loyalty emotions will be present. The perceived service quality and customer relationship management scales were used in the study. As the original versions of the scales were in English, a Turkish version was created first. The research data was collected through face-to-face and online methods between 01.01.2023-20.01.2023. Descriptive statistics, exploratory factor analysis, confirmatory factor analysis, correlation analysis, and PATH analysis were performed for the data. Trust/satisfaction mediates the relationship between perceived service quality and student loyalty/commitment levels. Students' trust/satisfaction levels affect their loyalty/commitment, and the Turkish versions of perceived service quality and customer relationship management scales are reliable. Trust/satisfaction perceptions have been found to affect loyalty/commitment levels in addition to perceived education and department management. Future studies using these scales are expected to yield significant benefits.