Yazar "Doksat, Mehmet Kerem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu Olan Çocukların Ebeveynlerinde Mükemmeliyetçilik Ve Dikkat Eksikliği Ve Hiperaktivite Bozukluğu(Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2018) Doksat, Neslim Güvendeğer; Doksat, Mehmet Kerem; Zengin, Hande BalkanlıAmaç: Bu araştırma ile; Bursa ili örnekleminde, 7-18 yaş arasında Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) tanısı almış ve almamış çocukların ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik ve DEHB tanısı açısından karşılaştırılması amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Araştırmanın örneklemini; Bursa ilinde ikamet eden 7-18 yaş arasında çocuğu olup, çocuklarında DEHB tanısı olan 135 ebeveyn ile çocuklarında DEHB tanısı olmayan 135 ebeveyn oluşturmaktadır. Veri kaynakları: Katılımcılar; Kişisel Bilgi Formu, Erişkin Dikkat Eksikliği Hiperaktivite Bozukluğu Kendi Bildirim Ölçeği (ASRS ve Çok Boyutlu Mükemmeliyetçilik Ölçeği ile değerlendirilmiştir. Bulgular: DEHB tanısı alan çocukların ebeveynlerinin DEHB toplam puan ortalamaları, tanı almayan çocukların ebeveynlerinin ortalamalarından anlamlı şekilde yüksektir. DEHB tanısı almış ve almamış çocukların ve ailelerinin demografik ve klinik özelliklerine göre dağılımlarında anlamlı ilişki bulunmuştur. DEHB tanısı almış çocukların ebeveynlerinin mükemmeliyetçilik toplam puan ortalamalarının, tanı almayan çocukların ebeveynlerinin ortalamalarından anlamlı şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sonuç: DEHB tanısı almış olan çocukların ebeveynlerinde, DEHB toplam puan ortalamaları ve mükemmeliyetçilik toplam puan ortalamaları anlamlı şekilde daha yüksek bulunmuştur. Key words: Hyperactivity, parental comparison, perfectionism Anahtar kelimeler: Hiperaktivite,Öğe İlköğretim Çağı Çocuklarında Annelerin Çocuk Yetiştirme Tutumlarının Davranışsal Sorunlarla İlişkisi(Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi, 2018) Doksat, Neslim Güvendeğer; Ersoy, Cansu; Sönmez, Arzu Önal; Doksat, Mehmet KeremAmaç: Bu çalışmanın amacı, annelerdeki çocuk yetiştirme tutumlarıyla ilköğretim çağındaki çocuklarda görülen davranışsal sorunlar arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Gereç ve Yöntem: Bu amaçla, İstanbu'daki bir okuldan, 60'ı kız, 68'i erkek olacak şekilde, kolay örnekleme yöntemiyle 128 çocuk çalışma kapsamına alınmıştır. Veri toplama aracı olarak çocukların annelerine "Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutum Ölçeği (PARI) " ve çocuklarda görülen davranış problemlerini belirlemek için "6-18 Yaş Çocuk ve Gençler İçin Davranış Değerlendirme Ölçeği (CBCL/6-18 yaş için)" kullanılmıştır. Ayrıca katılan annelerden, kendilerine dağıtılan ve araştırmacı tarafından hazırlanmış demografik bilgi formunu doldurmaları istenmiştir. Bulgular: Bulgulara baktığımızda, annelerin aşırı kontrolcü anksiyete/depresyon, sosyal içe dönüklük puanları ve düşünce sorunları ilâ içe yönelme düzeylerine yönelik puanlarında artış tespit edilmiştir. Annelerdeki demokratik tutum düzeyi puanı arttıkça çocukların sosyallik puanlarında; baskı ve disiplin puanı arttıkça da çocukların saldırganca davranış, sosyal sorun ve dışa yönelim puanlarında artış olduğu görülmüştür. Sonuç: Sonuç olarak, çalışmamızda annelerdeki yetiştirme tutumları ile çocuklarda karşılaşılan davranış problemleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuşturÖğe Migren Hastalarında Bipolar Yelpaze Bozukluklarının Yaygınlığı = Prevalence of bipolar spectrum disorders in migraine patients(Türk Algoloji Derneği, 2018) Ünsalver, Barış Önen; Evrensel, Alper; Doksat, Mehmet KeremAmaç: Migren ve duygudurum bozuklukları arasındaki komorbidite uzun zamandan beri bilinmektedir. Çoğu çalışma migren ve major depresyon arasındaki bağlantıya odaklanırken, sınırlı sayıdaki çalışma migren ve bipolar spektrum bozuklukları arasındaki özgül ilişkiye dikkat çekmiştir. Bu çalışmada, özelleşmiş bir baş ağrısı polikliniğine başvuran migren hastaları arasında bipolar bozukluk yaygınlığını araştırmak amaçlanmıştır. Gereç ve Yöntem: Örneklem, bir tıp fakültesi baş ağrısı polikliniğine başvuran 78 ardışık migrenli hastadan oluşturulmuştur. Migren tanısı için Uluslararası Baş Ağrısı Derneği kriterleri kullanılmıştır. Duygudurum bozuklukları tanısı DSM-IV Eksen 1 bozuklukları için yapılandırılmış klinik görüşme formu (SCID-I) ile konulmuştur. Bipolar yelpaze tanımı, Akiskal’in tanımladığı duygulanım huylarını (siklotimik, hipertimik, irritable ve depresif ) içerecek şekilde genişletilmiştir. Bulgular: Örneklemin %10.3’ünü (n=8) bipolar yelpaze içerisindeki olgular oluşturmuştur. On bir hasta (%14.1) unipolar depresyon ve 7 hasta (%9) distimik bozukluk tanısı almıştır. Olguların %41’inde (n=32) bir duygulanım huyu tespit edilmiştir. Migren tanılı bireylerde bipolar bozukluğun daha sık görüldüğüne işaret eden önceki bulguları destekler tarzda migrenli hastalar arasında bipolar bozukluk yüksek oranda görülmüştür. Sonuç: Duygulanım huylarının genel nüfustan daha yüksek oranda görülmüş olması, duygudurum bozukluklarının eşik altı görünümlerini temsil ettiği, migren ve bipolar bozukluk için ortak bir patofizyolojik temel olabileceği yönünde değerlendirilebilir. Dolayısıyla, migren ve bipolar bozukluğun komorbid olduğu hastalar, duygudurum bozukluklarına yönelik ileri çalışmalarda daha homojen bir alt grubu temsil edebilir.