Yazar "Cevher, Muhammed Fatih" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal medya fenomenlerinin tüketici algısı ve satın alma niyeti üzerine etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Cevher, Muhammed Fatih; Taşkın, ErdoğanBu çalışmanın önemi; daha önce çalışılmış olan şöhretlerin pazarlamada kullanılması, sosyal medya pazarlaması, sosyal medyanın tüketici davranışlarına ve satın alma niyetine etkisi gibi konulardan farklı olarak sosyal medya fenomenleri üzerine odaklanmasıdır. Sosyal medyada öne çıkan ve diğer kullanıcıları etkileyen kişiler literatürde sosyal medya ünlüsü, dijital nüfuzlular, influencer vb. gibi kavramlarla ifade edilmektedir. Bu sosyal medya etkileyicileri çalışmada "sosyal medya fenomeni" kavramı ile ifade edilmiştir. Fenomen kavramı ve fenomen kullanımı konusu pazarlama teorileri açısından değerlendirilerek çalışmaya dayanak oluşturacak pazarlama teorilerine de yer verilmiştir. Çalışmanın amacı sosyal medya fenomenlerinin tüketici algısı ve onların satın alma niyeti üzerine etki düzeyini ortaya koymaya yöneliktir. Marmara Bölgesi'nde yaşayan ve 18 yaşının üzerinde olup sosyal medyayı aktif kullanan 818 katılımcıdan anket aracılığı ile veri toplanmıştır. Verilerin analizinde, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve değişkenler arası korelasyon tespit edilmiştir. Model analizi için yapısal eşitlik metodu kullanılmıştır. Yapılan analiz neticesinde; oluşturulan modelin uyum indeks aralıklarının iyi uyum gösterdiği tespit edilmiştir. Fenomen kullanımı ile satın alma niyeti arasında doğrudan ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Devamında tüketici algısı ile satın alma niyeti arasında doğrudan ve pozitif yönlü bir ilişki tespit edilmiştir. Yine çalışmanın bir sonucu olarak; fenomen kullanımı ile satın alma niyeti arasındaki ilişkide tüketici algısının pozitif yönlü aracılık etkisi tespit edilmiştir.Öğe Sosyal Medyada Satın Alma Niyetinin Demografik Özellikler Açısından İncelenmesi(Beykent Üniversitesi, 2020) Cevher, Muhammed FatihSosyal medyanın insanların günlük hayatlarında fazlasıyla yer alması firmaların pazarlama stratejilerini sosyal medya aracılığıyla gerçekleştirmelerine sebep olmaktadır. Sosyal medyada tüketicilerin satın alma niyetlerinin analizi hem firmalar hem de pazarlamacılar açısından önem arz etmektedir. Ayrıca tüketicilerin satın alma niyetlerinde demografik özellikleri açısından farklılıkların olup olmadığı ise konuya derinlik katmaktadır. Bu nedenle sosyal medyada tüketicilerin satın alma niyetlerinin demografik özellikler açısından incelenmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Literatürde sosyal medya üzerinden tüketicilerin satın alma niyetlerini ölçmeye yönelik çeşitli çalışmalar bulunmakla beraber satın alma niyetlerini demografik özellikler açısından inceleyen çalışmalara pek rastlanmadığı görülmektedir. Bu sebeple, araştırmanın sosyal medyadan alışveriş yapan tüketicilerin demografik özellikleri bakımından bir öngörü sağlayacağı ve böylece pazarlama alanına katkı sağlayacağı gibi düşünülmektedir. Dolayısıyla çalışmanın hem literatüre yeni bulgular ekleyerek katkı sağlaması hem de yeni bilgilere ihtiyaç duyan yöneticilere bu anlamda katkılar sunması hedeflemektedir. Bu amaç doğrultusunda başlatılan araştırmada, verilere birinci elden ulaşabilmek üzere nicel araştırma yöntemlerinden birisi olarak katılımcılar ile yüz yüze anket tekniği kullanılmıştır. Sosyal medya uygulamalarını (Instagram, Facebook, Twitter) kullanan 818 kişiye yapılan anketler aracılığı ile tüketicilerin demografik özelliklerine göre satın alma niyetleri arasındaki farklılıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Veriler SPSS istatistik programında T-testi ve ANOVA testleri yapılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler neticesinde, satın alma niyetlerinin katılımcıların gelir düzeylerine göre anlamlı düzeyde farklılıklar gösterdiği; cinsiyet, yaş, meslek ve eğitim düzeylerine göre ise anlamlı farklılıklar göstermediği tespit edilmiştir.