Yazar "Celik, Hilal" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe The Competitiveness of the European Union Tourism Industry(Igi Global, 2015) Nergiz, Ebru; Celik, HilalThe competition is increasing in the tourism and hospitality industry worldwide, and the market is demanding higher levels of service, productivity, value, staff motivation, training, and improved customer relationships. Europe is without discussion the world's most important tourism market. In this chapter, the competitiveness of the tourism industry in the European Union is examined. Firstly, competitiveness in the tourism industry and factors determining destination competitiveness are discussed. Secondly, key characteristics and competitiveness of the European Union tourism industry are analyzed. Then the tourism in Europe is investigated in eight key areas. Each of these key areas is examined through Eurostat statistics and reports. SWOT Analysis of the European Union Tourism Industry is carried out. Finally, the challenges that the outcomes of the SWOT Analysis bring out for the European Union tourism industry in order to enhance competitiveness are discussed.Öğe The Competitiveness of the European Union Tourism Industry(Igi Global, 2014) Nergiz, Ebru; Celik, HilalThe competition is increasing in the tourism and hospitality industry worldwide, and the market is demanding higher levels of service, productivity, value, staff motivation, training, and improved customer relationships. Europe is without discussion the world's most important tourism market. In this chapter, the competitiveness of the tourism industry in the European Union is examined. Firstly, competitiveness in the tourism industry and factors determining destination competitiveness are discussed. Secondly, key characteristics and competitiveness of the European Union tourism industry are analyzed. Then the tourism in Europe is investigated in eight key areas. Each of these key areas is examined through Eurostat statistics and reports. SWOT Analysis of the European Union Tourism Industry is carried out. Finally, the challenges that the outcomes of the SWOT Analysis bring out for the European Union tourism industry in order to enhance competitiveness are discussed.Öğe EĞİTİM KURUMLARINDA COVID-19 DÖNEMİNDE ÖRGÜTSEL ADALET ALGISININ İŞ PERFORMANSINA ETKİSİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK BİR ÇALIŞMA(2023) Celik, Hilal; Cebe, İrem SultanBu çalışmada eğitim kurumlarında görev yapmakta olan öğretmenlerin, müdürlerin, müdür yardımcılarının Covid-19 döneminde örgütsel adalet algılarının iş performansıyla olan ilişkisi tespit edilmiştir. Adalet algısının kişi-örgüt uyumu, örgüt-kişi ilişkisi, iş performansı yönetici desteği, takip ve geri bildirim alımı, kurum ve kuruluşların birbiri arasındaki örgütsel ilişkisi incelenmiştir. Sağlanan ya da oluşturulmaya çalışan örgütsel adalet algısının örgütlerde iş performansına nasıl bir etkisinin olduğu, bu durumun olumlu veya olumsuz ne gibi sonuçlara sebep olacağı tespit edilmiştir. Araştırma 2022 yılında İstanbul ilinde olan Milli Eğitim Bakanlığında bağlı olan ilköğretim, ortaöğretim ve lisede çalışan müdür, müdür yardımcısı ve öğretmenler üzerinde yapılmıştır. Yapılan araştırmaya toplam 410 katılım sağlanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programı kapsamında güvenirlik, faktör analizi, korelesyon, regresyon, T-testi ve ANOVA analizleriyle test edilmiştir. Literatür çalışmalarını da göz önünde bulundurarak etkileşimsel adaletin yüksek olduğu kurumlarda, iş performansının yüksek olduğu sonucu elde edilmiştir. Elde edilen sonuçlarda covid-19 döneminde örgütsel adaletin alt boyutlarının iş performansına doğrudan ve pozitif etkilerinin olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunda covid-19 döneminde örgütsel adaletin, iş performansı üzerinde olumlu etkisinin olduğu kabul edilmiştir.Öğe Perspectıves of the managers ın the telecommunıcatıon sector on customer loyalty(2018) Celik, Hilal; Guler, MuratCompanies look for ways to increase customer loyalty through various strategic studies and CRM applications. İn companies' growth, loyalty programs play a key role in achieving their goals and increasing their profitability. For this reason, it is considered that the evaluation of customer loyalty, which is a part of client relations, is important in the research. The aim of this research was to identify the customer loyalty and describe the strategies and tools of the companies while creating customer loyalty in Turkish GSM İndustry. In Telecommunication İndustry, it is important to identify the factors that are effective in creating customer loyalty and understand the strategies applied by companies while creating loyalty. In the study, the results of the interviews with the primary directors were obtained. The results reveal that customer protection is crucial for companies seeking to acquire customers and establish good relationships with customers, targeting competitive advantage and sustainable profitability