Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Arslan, Alp" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Lojistik Performansın Ve Reklamların Satın Alma Davranışlarına Etkisi
    (Mehmet Dursun Erdem, 2019) Yangınlar, Gözde; Arslan, Alp
    Sürekli değişim ve gelişim yaşandığı bir ortamda işletmelerin varlıklarını sürdürmeleri ve rekabet avantajı elde etmeleri her geçen gün daha da zorlaşmaktadır. İşletmelerin tüketici ihtiyaçlarının karşılaşmasının yanısıra tüketiciye değer katması temel esastır. Değişen ve farklılaşan müşteri istek ve beklentilerine karşı uluslararası pazarlarda rakip işletmelere karşı devamlı bir üstünlük sağlayabilmenin yollarından biri de lojistik performansındaki başarıdır. Küreselleşmenin etkisiyle artan rekabet ortamında, lojistik performans işletmeler açısından stratejik bir özelliğe sahiptir. Ürün ve hizmetlerin tüketiciye ulaşması sürecinde teslimatın hızı, taşımanın maliyeti, depolama ve dağıtım verimliliği, lojistik faaliyetlerin kalitesi ve esnekliği, zamanında ve hasarsız bir şekilde teslimatın yapılması satın alma davranışlarını doğrudan etkileyen unsurların başında gelmektedir. Lojistik performansındaki başarı, tedarik, üretim ve pazarlama arasındaki ilişkiyi güçlendirerek, tüketicilerin satın alma davranışlarını yönlendirebilmektedir. Tüketici satın alma davranışlarının incelenmesindeki temel amaç, tedarik, üretim, lojistik, pazarlama faaliyetlerinin planlanması ve koordinasyonudur. Bu çalışmanın amacı; lojistik performansın ve reklamların satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışları üzerindeki etkilerini incelemektedir. Araştırmanın kapsamını İstanbul’da faaliyet gösteren reklam, akaryakıt, inşaat, sağlık ve madeni yağ sektörlerindeki işletmeler oluşturmaktadır. Araştırmada lojistik performansın ve reklamların satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışları üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. İşletmelerin ürün ve hizmetlerinin tüketiciye ulaştırması sürecinde, lojistik faaliyetlerdeki verimliliğin yüksek olmasının ve reklamların etkili olmasının satın alma davranışlarını olumlu yönde etkilediği görülmektedir.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Lojistik performansın ve reklamların satın alma öncesi ve sonrası tüketici davranışlarına etkisi
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Arslan, Alp; Yangınlar, Gözde
    Geçmişten günümüze bireyler ve topluluklar, çevresi ile sürekli etkileşim halinde olmuştur. Bilimde ve sanayide yaşanan gelişmeler ile birlikte tüketici davranışları derinden etkilenmiştir. Tüketiciler artan rekabet ile birlikte işletmeler ve markaların çoğalması sonucunda çeşitli değişkenlerin de etkisinden kalarak satın alma davranışı göstermektedirler. Bu değişkenlerden işletmelerin üretim öncesi dönemden başlayıp, çıktının tüketiciye ulaştırılmasını sağlayan süreci değerlendiren lojistik performans ile çıktıyı tüketiciye sunarak satış oluşturmayı ifade eden reklam, tüketici davranışını etkileyen iki kavram olarak önemini korumaktadır. Bu araştırmada tüketici davranışını etkileyen sebeplerden lojistik performans ve reklam ile tüketicilerin satın alma öncesi ve sonrası davranışlarına olan etkisini ortaya koyarak literatüre katkı sağlamak amaçlanmıştır. Araştırmada İstanbul ili sınırları içinde bulunan akaryakıt, inşaat, bankacılık, madeni yağ, reklam ve sağlık sektöründe aktif olarak çalışan 150 katılımcıya anket yöntemi uygulanmış olup toplanan veriler SPSS ile analiz edilmiştir. Araştırmada güvenilirlik ve geçerlilik testleri ile birlikte korelasyon ve regresyon testleri uygulanmıştır. Ulaşılan sonuçlara göre lojistik performansın ve reklamın satın alma öncesi ve sonrası tüketici davramışları ile arasındaki anlamlı pozitif ilişki desteklenmiştir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder