Yazar "Yorulmaz, Murat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Deniz ulaştırma lojistiği hizmet yetenekleri ile firma performansı arasındaki nedensel ilişkilerin belirlenmesi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2015) Yorulmaz, Murat; Birgün, SemraEkonominin küreselleşmesi nedeniyle, deniz ulaştırma lojistiği lojistik alanında çok önemli bir rol oynamaktadır. Bu çerçevede, çalışmanın amacı deniz ulaştırma lojistiği hizmet yetenekleri ile bu yetenekler ve firma performansı arasındaki nedensel ilişkileri ortaya çıkarmaktır. Bu amaçlara yönelik olarak ve işletme yönetimi, lojistik ve denizcilik işletmeleri yönetimi literatürüne dayandırılarak araştırma modeli ve buna bağlı hipotezler geliştirilmiştir. Araştırma modeli ve hipotezler, Türkiye'de faaliyet gösteren ve ticaret gemileriyle yük taşımacılığı yapan, deniz ulaştırma işletmelerinin 377 yöneticisinden anket yoluyla elde edilen veriler kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulgularına göre, deniz ulaştırma lojistik hizmet yetenekleri ile finansal ve müşteri hizmetleri performansı arasında anlamlı ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca deniz ulaştırma lojistik hizmet yeteneklerinden bilgi entegrasyon yeteneğinin finansal ve müşteri hizmetleri performansı üzerinde en fazla etkiye sahip yetenek olduğu, bunun yanı sıra deniz ulaştırma lojistik hizmet yeteneklerinden hız ve güvenilirlik yeteneğinin, finansal ve müşteri hizmetleri performansı üzerinde bir etkisinin olmadığı ortaya çıkmıştır. Anahtar Kelimeler : Deniz Ulaştırma Lojistiği, Deniz İşletmeciliği,Deniz Ulaştırma Lojistik Hizmet YetenekleriÖğe Denizcilik Alanında Kullanılan Risk Analizi Yöntemleri ve Fine Kinney Yöntemiyle Bir Uygulama(2023) Sezen, Kübra; Yorulmaz, MuratDenizcilik sektöründe; denizden karaya, karadan denize veya gemiden gemiye olmak üzere çeşitli hizmetler sağlanmaktadır. Çeşitli hizmetlerin etkisiyle sektör, kapsamlı çalışma alanına sahip olmakta ve birçok kişiye istihdam alanı sağlamaktadır. Sektörde çalışan sayısının fazla olması, operasyonların yoğun tempolu şekilde ve eş zamanlı olarak yürütülmesi gibi nedenlerden dolayı çalışma alanında iş sağlığı ve güvenliği (İSG) açısından tehlikeli ortam ve davranışların oluşması muhtemeldir. Tehlikeli ortam ve davranışların sonucu gerçekleşebilecek iş kazalarına karşı İSG tedbirlerinin belirlenmesi elzemdir. Tedbirlerin belirlenmesi noktasında temel basamak olan risk analizi karşımıza çıkmaktadır. Denizcilik alanında yaşanması muhtemel iş kazalarının önlenebilmesi adına risk analiz yöntemlerinden biri olan Fine Kinney yönteminin bu alanda uygulanabilirliğinin gösterilmesi çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Amaç doğrultusunda gerçekleştirilen literatür incelemesine göre denizcilik alanında 10 adet tehlike tespit edilmiştir. Tespit edilen deniz tehlikelerinin risk analizi, denizcilik alanında uzman bir karar vericinin katılımıyla Fine Kinney yöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Risk analizi aşamasında her tehlikenin ölüm, yaralanma, maddi hasar ve deniz kirliliği/çevre kirliliği riskleri ayrı ayrı değerlendirilmiştir. Risk değerlendirmesi sonucunda “geminin yapısındaki hasarlar, bozulmalar” tehlikesinin ölüm riski en yüksek, “deniz haydutluğu” tehlikesinin deniz kirliliği/çevre kirliliği riski ise en düşük risk skoruna sahip olacak şekilde hesaplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre eşit risk skorları hesaplanmış ve risk yönetimi hususunda Fine Kinney yöntemi yetersiz kalmıştır. Bu hususta Fine Kinney yönteminin farklı risk analiz yöntemleriyle birlikte kullanımı önerilmektedir.Öğe Maritime Transport Logistics Service Capabilities Impact On Customer Service And Financial Performance: An Application In The Turkish Maritime Sector(2017) Yorulmaz, Murat; Birgün, SemraDue to the globalization of economy, Maritime logistics play a very important role in the field of logistics. The reason for working in this framework is to determine the service capabilities of maritime logistics and to identify the relationships between these capabilities and the company’s performance. For these purposes, research models and hypotheses have been developed based on the literature of business managment, logistics and maritime business managment. The research model and hypotheses have been analyzed using the data obtained from the survey of 377 managers of maritime transport companies, who operate freight forwarders in Turkey. According to the research findings, it was found that there is a significant relationship between maritime logistics service capabilities and financial and customer service performance. In addition, it has been revealed that the ability of information intergration from maritime logistics service capabilities has the greatest influence on financial and customer service performance, and also it has become clear that the speed and reliability of maritime logistics service capabilities have no effect on financial and customer service performance .