Yazar "Yaprak, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2015) Yaprak, Merve; Paksoy, PerihanGünümüzde rekabet ortamının artması ve bilgi teknolojilerinin günden güne gelişim göstermesi ile paralel olarak pazarlama anlayışında da değişimler yaşanmaktadır. İşletmeler için önemli bir rekabet aracı olan pazarlama kavramı günümüz koşulları ele alındığında müşteri ilişkilerine daha fazla önem veren bir anlayışa kaymakta olduğunu görmekteyiz. İşletmelerde sürekliliği devam ettirmek ve nihai amaçları olan karlılığı sağlayabilmek adına tüketici davranışlarına yönelim artmaktadır. İlişkisel pazarlama müşteri ilişkilerine dayalı, tüketici davranışlarını inceleyen, globalleşen pazar alanlarında işletmelerin geçmişe nazaran tüketiciye daha fazla önem verdiği bir pazarlama anlayışıdır. Bu çalışmanın amacı söz konusu olan ilişkisel pazarlama anlayışını derinlemesine incelemeye çalışıp, otel işletmelerinde ilişkisel pazarlama uygulamalarını inceleyip, ilişkisel pazarlama anlayışının benimsenme durumunda nasıl bir tablo ile karşılaşabilineceğini araştırmaya çalışmaktır. Çalışmanın birinci bölümünde ilişkisel pazarlama konusu üzerinde durulmaktadır. Ayrıca, pazarlamave pazarlama anlayışındaki gelişmeler ve ilişkisel pazarlama tarihi ve ilişkisel pazarlamanın amaçları de mercek altına alınmaktadır. İkinci bölümde ise, hizmet sektörü çerçevesinde, bir hizmet işletmesi olan otel işletmelerinde ilişkisel pazarlamanın önemi, yararları ve ilişkisel pazarlamanın uygulamaları değerlendirilmektedir. Son bölüm olan 3.bölümde ise bir otel işletmesinde uzun dönemli ilişki sağlayabilmek adına, ilişkisel pazarlama anlayışının müşteriler üzerinde etkilerini değerlendirmek adına bir anket çalışması yapılmıştır. Anahtar Kelimeler : İlişkisel Pazarlama, Hizmet Sektörü, Otel İşletmeleri