Yazar "Vural, Ayten" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Türkiye'deki sağlık hizmetlerinin kalite boyutunda meydana gelen değişimlerin algısı: İstanbul ili örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Vural, Ayten; Emanet, HakanTüm dünyada bilim ve teknoloji geliştikçe, yaşamın her alanında değişim ve bilinç düzeyi kaçınılmaz bir şekilde her gün hızlı bir ivmeyle artmaktadır. Artan bu bilinç her alanda kendini gösterdiği gibi sağlık alanında da kendini göstermektedir. İnsanlara sunulan sağlık hizmeti, insanlara özgü oluşu, hata toleransını kabul etmemesi kaliteli hizmet sunumunu zorunlu kılmaktadır. Sağlıkta hizmet kalitesinin en önemli göstergesi hasta memnuniyet düzeyidir. Kamu sağlık kuruluşlarının, özel sağlık kuruluşlarına karşı rekabet avantajını yakalayabilmeleri ve sürekli hizmet kalitesini benimsemeleri ve bu doğrultuda hizmet kalitelerini değerlendirerek daha kaliteli sağlık hizmeti sunmaları büyük önem arz etmektedir. Bu çalışmada, kalite algısı beklentilerinin yüksek olmasına rağmen, kamu sağlık kuruluşlarının hasta ve yakınları tarafından hizmet kalite boyutlarının önem derecesine göre, hizmet kalitesi orta düzeyde olduğunu, özel sağlık kuruluşlarının hasta ve yakınları tarafından hizmet kalite boyutların önem derecesine göre, hizmet kalitesi çok yüksek düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır.Buna bağlı olarak kamu sağlık kuruluşlarına başvuran hastaların hasta kalite düzeyini etkileyen faktörlerin incelenmesi ve öneri geliştirilmesi amaçlanmıştır.