Yazar "Vatansever, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim ikinci kademede disiplin sorunlarının farklı branş derslerinde görülme sıklığı ve baş etme yolları ile ilgili öğretmen ve öğrenci görüşleri(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2008) Vatansever, Sinem; Kaya, Ferda ŞuleBu araştırmada; İlköğretim 2. Kademede Matematik, Sosyal Bilgiler, Fen Bilgisi ve Türkçe branşlarında disiplin sorunlarının hangi durumlarda ve ne sıklıkta meydana geldiğini ve baş etme yollarının neler olduğu birbiriyle karşılaştırılarak belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma anketleri İstanbul İli Bakırköy ilçesine bağlı, hepsi devlet okulu olmak üzere 20 İlköğretim okulundaki 160 öğretmen ve 240 öğrenci denek üzerinde uygulanmıştır. Okullar tesadüfi örneklem yoluyla seçilmiştir.Biri öğretmenlere, biri öğrencilere olmak üzere iki anket uygulanmıştır. Öğretmen anket formu dört bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler; ikinci, üçüncü ve dördüncü bölümde bağımlı sorular yer almaktadır. Öğrenci anketi ise üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde kişisel bilgiler, ikinci ve üçüncü bölümde bağımlı sorular yer almaktadır.Bu araştırma altı bölümden oluşmaktadır. Bunlar; giriş, ilgili yayınlar, yöntem, bulgular, sonuçlar ve önerilerdir.Yapılan değerlendirmeler sonucunda; Sosyal Bilimler ve Fen Bilimleri alanlarında disiplin sorunlarının görülme sıklığı ve baş etme yolları açısından belirgin farklılıklar görülmemiştir.Araştırmanın bazı önemli sonuçları şunlardır: özellikle sosyal bilimlerde fen bilimlerine oranla belirin bir fark olmamakla birlikte biraz daha fazla problem yaşanmaktadır. Öğrenciler genelde derslerde sıkıldıkları için uygunsuz davranışlarda bulunmaktadırlar. Özellikle disiplin sorunlarının kaynakları konusunda öğretmen ve öğrenci görüşleri arasında farklılık çıkmıştır.Araştırmanın bazı önerileri şunlardır; öğretmenler dersi planlı, programlı ve ilgi çekici hale getirerek işlemeli; öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarından yola çıkarak öğretim sürecini düzenlemelidirler. Branş öğretmenleri diğer branşlarla özellikle öğrenciler konusunda sürekli iletişim halinde bulunmalıdırlar. Öğrencilerin demokratik bir ortamda kendilerini rahatça ifade etmeleri sağlanmalı; demokratik disiplin yöntemleri uygulanmalıdır.