Yazar "Var, Emel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Toplu taşımacılık sektöründe hizmet kalitesi ölçümü: Taksim Metrosu örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Var, Emel; Sarı, KazımBu araştırmanın amacı, M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı'nı kullanan tüketicilerin (yolcuların) istedikleri (bekledikleri) hizmet kalitesi ve algılamış oldukları hizmet kalitesinin arasında farklılık olup olmadığının tespit edilmesi ve varsa bu farkların kaynağını oluşturan unsurların belirlenmesidir. Araştırma verilerinin toplanması için 70 kişiden oluşan örnekleme SERVQUAL Testi uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Metro İstanbul M2 Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı'nda sunulan hizmetin fiziki görünüm, güvenilirlik, yanıt verebilirlik, güvence ve empati boyutlarında müşteri beklentileri karşılanamamaktadır. Bununla birlikte cinsiyet beklenen fiziksel görünüm, beklenen güvenilirlik, beklenen yanıt verebilirlik, algılanan fiziksel görünüm, algılanan güvenilirlik, algılanan yanıt verebilirlik, algılanan güvence ve algılanan empati değişkenleriüzerinde; gelir düzeyi algılanan güvence ve algılanan empati; ikamet isebeklenen güvenilirlik, beklenen güvence ve beklenen empati değişkenleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir fark yaratmaktadır.