Yazar "Uzer, Melek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olma düzeyleri: Silivri ilçesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Uzer, Melek; Top, Seyfi21. yüzyılda değişim ve gelişim içerisinde yeniden yapılanan okullarda yöneticilik yapacak kişilerin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olması gün geçtikçe kendisini hissettirmektedir.Bu çalışmada dönüşümcü liderliğin idealleştirilmiş etki, telki, entellektüel uyarım ve bireysel destek boyutlarına ilişkin davranışları, ilköğretim okul yöneticilerinin ne derece gösterdiğine ilişkin okul yöneticileri hakkında öğretmen algılarının bu değişkenler açısından değerlendirilmesi yapılmıştır.Araştırmacı tarafından uygulanan, beşli Likert tipi, Dönüşümcü Liderlik anketi, İstanbul ili Silivri ilçesinde bulunan ilköğretim okulunda toplam 176 öğretmene uygulanmış ve toplanan verilerin analizinde Mann Whitney-U testi, Kruskal Wallis-H testi, varyans analizi ile Kolmagorof Smirnov Testi analizi kullanılmıştır.Öğretmenler okul yöneticilerinin dönüşümcü liderlik özelliklerine sahip olduklarını düşünmektedir. Öğretmenlere göre okul yöneticilerinin en çok sahip oldukları özellikleri dönüşümcü liderlik özelliği entellektüel uyarımdır. Bunu sırasıyla bireysel düzeyde ilgi, telkin, karizma özellikleri takip etmektedir. Öğretmenlerin diğer özelliklere kıyasla okul müdürlerinin karizma ve telkin özelliklerine sahip olma düzeylerini daha düşük değerlendirdiklerini ortaya koymaktadır. Öğretmenlerin okul yöneticilerinin belli bir düzeyde olduklarını düşündükleri dönüşümcü liderlik özelliklerini yeterli bulduklarını ancak okul yöneticilerinin bu özelliklerini geliştirerek iyileştirmesi gerektiğine işaret etmektedirler.