Yazar "Turan, Fettah" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde animasyon hizmetlerinin yeterliliği üzerine bir alan çalışması(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Turan, Fettah; Hazar, AtilaGünümüzde gelişen teknolojiyle birlikte iş gücüne olan ihtiyaç azalmış ve bunun sonucunda boş zaman kavramı ortaya çıkmıştır. Sanayinin gelişmesiyle birlikte ülkelerin milli gelirlerindeki artışın sonucunda kişiler; kültür, spor, eğlence ve turizm gibi boş zaman faaliyetleri içersinde harcadıkları zamanı gün geçtikçe arttırmışlardır. Günümüz yaşantısının vazgeçilmezlerinden birisi haline gelen turizm, insanlar için önemli bir dinlence ve eğlence kültürü oluşturmuştur.Kişiler boş zamanlarını geçirme konusunda özgürdürler. Yorucu ve stresli bir iş yaşantısının sonunda bir turistik tesise gelen misafir, yaşantısında değişiklik ve canlılık ister. Birkaç gün sonra, denize girip çıkmaktan sıkılacaktır. İşte bu nokta da animasyon hizmetleri devreye girmektedir.Animasyon kelime olarak yaşatmak, hayata döndürmek, hareket ettirmek anlamına gelir. Otel işletmelerinde turistlerin günlük yaşamlarında karşılaştıkları fizyolojik, kültürel ve psikolojik etkilerin sonuçlarından kurtulmalarını sağlayan, eğlendirici, dinlendirici ve canlandırıcı aktiviteleri içermektedir.Bu tez çalışmasının birinci bölümünde; zaman ve boş zaman kavramlarının analizi, boş zamanın değerlendirilmesi, animasyon ve rekreasyon kavramları incelenmiştir. İkinci bölümde animasyon teorisi, animasyon hizmetlerinin genel özellikleri, fonksiyonları, işleyişi, animasyon hizmetlerinin yönetimi, animasyonun başarıya ulaşmasını etkileyen faktörler ve animasyon personelinde bulunması gereken özellikler derinlemesine incelenmiştir. Üçüncü bölümde otel kavramı üzerinde durularak otel işletmelerinin sınıflandırılması incelendikten sonra dört ve beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde durulmuş, otel işletmelerinin nitelikleri ve organizasyon yapısı incelenmiştir. Dördüncü bölümde Bodrum'da dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde animasyon hizmetlerinin yeterliliğini belirlemeye yönelik alan araştırması yapılmıştır.Tez çalışması oluşturulurken öncelikle literatür taraması yapılarak teorik kısım oluşturulmuş, araştırma kısmında veri toplama tekniği olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Araştırma Bodrum yöresinde bulunan dört ve beş yıldızlı otel işletmelerinde yapılmıştır. Tanımsal istatistikler ve varyans analizinden (Anova) yararlanılmıştır. Analiz sonuçları SPSS 17 istatistik paket programı kullanılmak suretiyle elde edilmiş ve yorumlanmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre; dört ve beş yıldızlı otellerin çoğunluğunda animasyon hizmetlerinin, turistlerin otelde kalış sürelerini uzatmalarında, aynı oteli benimseyerek tekrar tercih etmelerinde ve otelde ekstra harcama yapmalarında etkili olduğu belirlenmiştir.