Yazar "Tosun, Neşe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Çalışanların sosyal zeka düzeylerinin performansları üzerindeki etkisinde tükenmişlik algılarının aracı rolü: İstanbul ili sağlık çalışanları üzerinde bir uygulama(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2020) Tosun, Neşe; Sinsoysal, BahaddinSosyal zeka kavramı işletmelerin insan kaynağı açısından yaşamsal bir öneme sahiptir. Bu önemli etki ışığında yola çıkılan bu çalışmanın amacı sağlık sektöründe çalışanların sosyal zeka düzeylerinin performanslarına ve tükenmişlik algılarına etkisinin, tükenmişlik algılarının da performanslarına etkisinin ölçümlenerek, çalışanların sosyal zeka düzeylerinin performanslarına etkisinde tükenmişlik algılarının aracılık rolünün olup olmadığını irdelemektir. Bu amaçla, İstanbul ilinde üç büyük kamu sağlık kuruluşunda sağlık hizmeti sunan 999 sağlık çalışanına kolayda örnekleme yöntemi ile ulaşılmış, anket yolu ile veri toplanmış, aracılık etki analizi SPSS 25'e entegre olarak kullanılabilen Hayes'in Macro Process 3.5 versiyonu ile test edilmiş ve Bootstrap yöntemi dikkate alınarak veriler analiz edilmiştir. Çalışmada sosyal zeka, tükenmişlik ve çalışan performansı kavramları Kaynakların Korunması Teorisi kapsamında ele alınmıştır. Yapılan uygulama sonucunda çalışanların sosyal zeka düzeylerinin performansları üzerindeki etkisinde tükenmişlik algılarının aracı rolü olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca sosyal zeka ölçeğinin alt boyutlarından biri olan sosyal becerinin ve tükenmişlik ölçeğinin alt boyutlarından biri olan duygusal tükenmenin çalışan performansı üzerinde istatistiksel açıdan anlamlı bir etkisinin olmadığı saptanmıştır.Öğe Yöneticilerin verimliliğinin arttırılmasında toplam kalite yönetimi'nin rolü: Adli Tıp'ta bir uygulama(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Tosun, Neşe; Gümüş, SeferToplam Kalite Yönetimi(TKY)'nin temelini oluşturan kalite ve kaliteyi etkileyen öğeler, tüm özellikleriyle incelendiğinde işletmeler, özel ve kamu kurumlarında uygulanabilir olduğu görülmektedir. Yönetim, yönetici, verimlilik ve kalite yönetimi kuruluşların hizmetlerinin müşteriye ulaşmasında önemli rol oynamaktadır. Kuruluşlar kaliteli bir yönetim oluşturarak, müşteri memnuniyetinde kaliteyi hedef alarak verimliliklerini arttırırlar. Günümüzde uygulamadaki başarısı ile kabul gören toplam kalite yönetiminin, yöneticilerin verimliliğinin arttırılmasındaki rolü; yönetim, yönetici, verimlilik ve kalite kavramlarıyla birlikte açıklanarak incelenmiştir. Tez çalışmasında; yöneticilerin verimliliğinin arttırılmasında TKY'nin rolünü saptamak amacıyla İstanbul Adli Tıp Kurumu'ndaki yöneticilere toplam kalite yönetimi ile ilgili anket uygulanmıştır. TKY'nin yöneticilerin verimliliğinin arttırılmasında etkili olduğu sonucuna varılmıştır. Ayrıca yöneticilerin TKY'nin verimlilikleri üzerindeki rolü hakkındaki değerlendirmelerinde; demografik özelliklerinden yaşları ile TKY'nin kalite kültürü faktöründe; 41?45 yaş grubundaki yöneticilerin, kalite kültürüne 46 yaş ve üstündeki yöneticilerden daha fazla önem verdiği, diğer tüm demografik özellikler ve faktörler arasında birbirine yakın görüşe sahip oldukları, eşit düzeyde önem verdikleri saptanmıştır.