Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sicim, Demet" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin iş tatmini:İstanbul Büyükçekmece ilçesinde bir uygulama
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2007) Sicim, Demet; Oktay, Fuat
    İlköğretim 5'den sonra öğrenciler üst öğrenime devam ederken şiddet olaylarına karışmakta ve topluma zararlı faaliyetlerde bulunmakta, kendilerine, çevrelerine ve devlete yük olmaktadırlar. Onları topluma yararlı hale getirmek ve üst öğrenime hazırlamak görevini yüklenen öğretmenlerin iş tatmin düzeylerinin yüksek olması gerekmektedir. Bu araştırma, ilköğretim okullarındaki sınıf öğretmenlerinin iş tatminlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılı İstanbul ili Büyükçekmece ilçesindeki sınıf öğretmenlerini kapsamaktadır. Anketlerde sınıf öğretmenlerinin iş tatminlerini belirlemek amacıyla önce kişisel sorular yöneltilmiştir. İkinci sayfada ücret, iş güvencesi, iş arkadaşları, çalışma saatleri, iletişim, sosyal güvenlik, izin gibi unsurlarla ilgili sorular kullanılmıştır. Ayrıca anket özel okullara ve resmi okullara uygulanmış, iki okul türünde çalışan öğretmenlerin tatmin düzeyleri karşılaştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmenlerin bütünüyle önemli gördükleri iş ortamında can güvenliğinin olmasından ve iş kazası ve meslek hastalığı riski olmamasından tatminkar oldukları görülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin işin doğrudan kendisi ile ilgili unsurlardan tatminkar oldukları; buna karşın doğrudan işin kendisi ile ilgili olmayan unsurlardan daha az tatmin oldukları görülmektedir. Öğretmenlerin göreceli olarak en fazla önem verdiği unsurların kurumlarındaki uygulamaların adil olması, yönetimin insancıl ve şeffaf olması, yaptıkları işe saygı duyulması olmuştur. Öğretmenlerin göreceli olarak en az önem verdiği içsel unsurlar ise kendi başlarına çalışma imkanına sahip olma ve yöneticilerinin yetkin olmasıdır. Öğretmenlerin içsel unsurlar içerisinde de bütünüyle tatmin oldukları herhangi bir unsurun bulunmadığı görülmektedir. Araştırma sonuçları çoğu tatmin unsurun öğretmenlerin tatmin düzeyinin yüksek olduğunu ortaya çıkarmaktadır. Ancak öğretmenlerin tatmin düzeyinin en yüksek olduğu unsurlarda bile tatmin düzeyi öğretmenlerin beklentilerini karşılayacak seviyede değildir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder