Yazar "Serin, Sedat" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlkögretim okulu yöneticilerinin yönetime ilişkin basarılarının sınıf ve brans ögretmenleri tarafından degerlendirilmesi (siirt ili örnegi)(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2007) Serin, SedatYönetim bilimi çesitli uzmanlık alanlarına ayrılmıstır. Bu alanlardan biri de egitimyönetimidir. Egitim yönetiminin okullarda uygulanmasıyla okul yönetimi meydana gelir.Egitim yönetimi, ilke ve yöntemlerini yönetim biliminden almakla beraber kendine özgüyöntemleri de vardır. Gerek yönetim biliminin ilke ve yöntemleri gerekse egitim yönetimininkendine özgü özelliklerinden dolayı ilkögretim okullarında görev yapan yöneticilerinuzmanlasması gerekmektedir.Ülkemizde, ilkögretim okulu yöneticilerine, hizmet öncesi egitim programıuygulanmamaktadır. Bu da ilkögretim okulu yöneticilerinin atanmasında hizmet öncesi egitimönemsenmedigini göstermektedir. lkögretim okulu yöneticileri, atamaları yapıldıktan sonrahizmet içi egitim kursu ve seminerleri ile yetistirilmeye çalısılmaktadır. Böylece ilkögretimokulu yöneticileri, yönetim biliminin gerektirdigi bilgi ve becerilere sahip olmadan görevebaslamaktadırlar. Bu atama sekli, ilkögretim okulu yöneticilerinin yönetime iliskinbasarılarını olumsuz etkileyebilmektedir.Bu arastırma, Milli Egitim Bakanlıgı bünyesinde Siirt il merkezinde görev yapan ilkögretimokulu yöneticilerinin yönetime iliskin basarı düzeylerini incelemek için yapılmıstır.Arastırma, hazırlanan anketin, sınıf ve brans ögretmenleri tarafından doldurularak varolandurumun betimlenmesi yöntemiyle yapılmıstır. Ankete 513 ögretmen katılmıs, 500 (283 sınıfögretmeni, 217 brans ögretmeni) ögretmen eksiksiz cevap vermistir. Veriler 2006-2007egitim-ögretim yılında toplanmıstır. Ögretmenler hakkında bazı kisisel ve sosyo-demografikbilgiler yer almaktadır. Bilgisayar ortamında SPSS paket programı ile çözümlenen veriler;yüzde, ortalama, t- testi ve anova testinden yararlanılarak yorumlanmıstır.