Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Sancar, Erhan" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Öğretmen ve yönetici ilişkilerinde yaşanan engeller: İstanbul-Kağıthane ilçesi örneği
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Sancar, Erhan; Çimen, Kubilay
    Bu araştırmanın amacı, Kâğıthane ilçesi resmi ve özel ilköğretim okulları ve liselerinde öğretmen-yönetici ilişkilerinde yaşanan engellerin incelenmesidir.Araştırmanın genel evrenini, İstanbul İli Kâğıthane İlçesindeki 48 adet resmi ilköğretim, 10 adet lise ve 1 adet özel ilköğretim okulunda görev yapan yöneticiler ve öğretmenler oluşturmaktadır. Örneklem ise, araştırmanın evrenini oluşturan İstanbul İli Kâğıthane İlçesindeki resmi ilköğretim ve liselerde görev yapan 230 öğretmen ve 70 yöneticiden oluşmaktadır. Okullara toplam 230 adet Öğretmen anketi ve 70 adet yönetici anketi teslim edilmiş olup 47 adet öğretmen anketi ile 17 adet yönetici anketinin iadesi olmamıştır. Aşağıda anketlere ilişkin bilgilere yer verilmiştir.Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, t testi, varyans analizi, ki-kare, kolmogorov ? smirnov analizi yapılmıştır.Öğretmenlerin, öğretmen ve okul müdürü arasındaki iletişim engelleri hakkındaki görüşlerinde cinsiyet değişkeninin anlamlı bir farklılık oluşturduğu belirlenmiştir. Erkek öğretmenlerin bayanlara nazaran sorunların daha fazla olduğunu düşündükleri sonucuna varılmıştır.Yöneticilerin kıdemine göre, 1 ? 5 yıl kıdeme sahip yöneticilerin 5 -10 yıl kıdeme sahip yöneticilere nazaran müdür ?öğretmen ilişkilerinde sorunları yüksek olarak düşündükleri sonucuna varılmıştır. Aynı şekilde 15 ? 20 yıl kıdeme sahip yöneticiler 5 -10 yıl kıdeme sahip yöneticilere göre iletişim sorunlarının yüksek olduğunu düşünmüşlerdir.Öğretmenlerin geçmiş yaşantılarında iletişime yönelik kurs alma durumlarının sorunlar hakkındaki görüşlerinde anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Farklılık incelendiğinde ise iletişime dair kurs alan öğretmenler almayan öğretmenlere nazaran sorunların daha önemsiz olduğu görüşünde oldukları görülmüştür. Yapılan analiz sonucu yöneticilerin geçmiş yaşantılarında yöneticilik kursu alma durumlarının sorunlar hakkındaki görüşlerinde anlamlı farklılık yarattığı görülmüştür. Yöneticilik hakkında geniş bilgi sahibi olan müdürler konuya hâkim oldukları için daha hoşgörülü bir tutum sergilemişlerdir.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder