Yazar "Samur, Sadet Gizem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Açıkhava reklamcılığında görsel iletişim tasarım öğeleri ve uygulama analizi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2012) Samur, Sadet Gizem; Atiker, BarışKamusal alanlar günümüzde sosyal yaşamın merkezinde yer almaktadır. Kamusal alanların en önemli özelliği ise tüm insanlara açık bir alan olması, fikirlerin, düşüncelerin özgürce konuşulup, insanlar arasında iletişim ve etkileşimin en üst noktaya ulaştığı alanlar olmasıdır.Kalabalık şehir merkezlerinde yaşayan insanların etrafı sayısız görsel mesaj ve grafik tasarım ürünleri ile sarılmıştır. Globalleşen dünyamızda çağa ayak uydurabilmek amacıyla tüm bu ürünler tüketiciye ulaşmak için kullanılan en önemli reklam araçları olmuşlardır. Bu araçlar reklam pazarının en büyük ve en önemli payına sahip oldukları için kendi aralarındaki rekabet günümüzde en üst seviyeye ulaşmıştır. Açıkhava reklamlarının, doğal yaşam ortamının doğal bir parçası gibi algılanmamaları için görsel açıdan fark yaratarak benzerlerinden ayrılması gerekmektedir. Bu nedenle reklamlar sosyal yaşamın vazgeçilmez bir parçası haline gelmiştir ve açıkhava reklamlarının görsel tasarımları son derece büyük önem taşımaktadır.Bu araştırma hedef kitlenin dış mekanda kullanılan açıkhava reklamlarıyla tüketici kitle arasındaki sosyolojik, ekonomik, psikolojik etkileşimin, görsel tasarımın belirleyici unsurları yönünden analiz edilmesini amaçlamaktadır. Bu nedenle çalışma, İstanbul'da çeşitli üniversitelerde grafik ve iletişim tasarım bölümlerinde okuyan/mezun 150 kişinin, açıkhava reklam ortamları üzerine yanıtladıkları kapsamlı bir anket çalışmasının değerlendirilmesini içermektedir.Çalışmanın birinci bölümünde dış mekan/kamusal alan hakkında bilgi verilerek; dış mekanda algı, biçimsel, anlamsal, işlevsel boyut şeklinde ele alınıp mekan ve insan arasındaki iletişim ve etkileşim konusuna değinilmiştir. Bu konulara ek olarak; dış mekanda görsel iletişim başlığı altında, iletişim süreci ve çeşitleri, görsel iletişimde algılama ölçütleri ve dış mekanda grafik tasarım başlığı altında tasarım süreci, temel tasarım elemanları ve grafik tasarımda belirleyici unsurlar ayrıntılı bir şekilde görsel örneklerle anlatılmıştır.Çalışmanın ikinci bölümünde açıkhava reklamcılığı ve ortam ana başlığı altında, reklamın tanımı, reklamın tarihsel gelişim süreci, açıkhava reklamcılığı başlığı altında açıkhava reklam ortamları ve özellikleri, açıkhava reklam ortamlarının avantajları ile dezavantajları, planlama sürecinde açıkhava reklamlarının konumu ve açıkhava reklamlarında semiyoloji (Göstergebilm) konuları görsel örneklerle ayrıntılı bir şekilde anlatılmıştır.Çalışmanın son bölümünde ise hedef kitlenin açıkhava reklamlarında dikkatlerini çeken öğeleri tespit etmek, açıkhava reklam ortamlarının görsel tasarımın (Görsel Hiyerarşi ve orantı, görsel devamlılık, bütünlük, vurgulama ve tipografi.) gibi belirleyici unsurları yönünden analiz edilmesi ve açıkhava reklamlarının iletişim tasarımı perspektifinde nasıl hazırlanması gerektiğini değerlendirmeye yönelik bir anket çalışması yapılmıştır.