Yazar "Polat, Kanite" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlıkta hasta profili ve iletişim yöntemleri(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Polat, Kanite; Gezgin, Mehmet Fikretİletişim ihtiyacı, hayatın tamamında insanların kendilerini yalnız hissetmemeleri için bireylerin vazgeçilmezleri arasındadır. İnsanlar hayatlarının her evresinde iletişim içinde olduklarını söylemek mümkündür. İletişim, özellikler insanların toplumda yaşamaya ayak uydurma, toplumsal mutluluk ve başarı için vazgeçilmez bir kavramdır. Ancak, her insanın iletişim hakkındaki bilgileri, uygulamaları ve her insanın iletişime bakış açısı aynı seviyede değildir. Özellikle çalışma hayatında bireyler iletişim kurmaya çalışırken, kuracakları iletişimin etkili ve verimli olabilmesi için iletişim ilkelerine yeteri kadar özen gösterilmemektedir. Bireyler kendilerini zora sokmadan rastgele iletişim kurmayı tercih etmektedirler. Bu tür bir yöntemin uygulanması sunulan hizmet başarısının olumsuz etkilendiğini söylemek mümkündür. İşletmelerin temel amaçlarından olan başarılı hizmet sunmanın en önemli faktörü bilinçli, etkili ve amaçlı iletişim kurmaktadır. Günümüzde sağlıklı bir toplumun oluşturulabilmesi için sağlıklı bir iletişim ortamının oluşturulması birbiriyle bağlantılı kavramlardır. Bu açıdan hastane personeli ve hasta arasındaki iletişimin niteliği, türü, boyutu ve etkinliği hastanın sağlığı için önem arz eden faktörlerdir. Ancak, özellikle hastanelerde iletişim kanallarının açık bir görüntü sergilememesi bireylerde çekinceye neden olarak toplumsal ve sosyal bir sorun haline gelebilmektedir. Hastane personeli hastaya tedavi ve sağlık hizmeti sunduklara hastalar ile iletişime geçerken mesleki terimlere fazla yer vermemeleri gerekmektedir. Hastane personelleri kendi aralarında iletişim kurarken kullandıkları dili, tedavi hizmeti almak için hastaneye gelen hastalarla kurulan iletişime taşımaları hastane personeli ile hasta iletişiminde sorun yaşanmasına neden olan en önemli faktördür. Özellikle doktor ve hemşireler hastalarla iletişim esnasında mesleki dili sıkça kullanmaları ve sözlü iletişimde farklı jargonları kullanmaları tedavi hizmeti alan ve veren iletişiminde olumsuzluk yaşanmasına neden olan faktörlerin başında gelmektedir.