Yazar "Polat, Aytekin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık kurumlarında kalite, memnuniyet ve yatan hastaların memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi: Tavas Devlet Hastanesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2016) Polat, Aytekin; Sarıtaş, MehmetBu çalışma, kalite, memnuniyet ve yatan hastaların memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi konusunu kuramsal ve uygulamalı olarak araştırmayı amaçlamaktadır. Hasta memnuniyetinin sağlanması çağdaş sağlık işletmeciliğinin en önemli hedefleri arasındadır. Kalite olmadan memnuniyeti sağlamak olanaksızdır. Hasta memnuniyet düzeyi, kalite algısı konusunda bir göstergedir. Bu çalışma üç bölüm halinde planlanmıştır. Birinci bölümde sağlık, sağlık hizmetleri ve kamu hastaneleri konusu ele alınmıştır. İkinci bölümde kalite, sağlıkta kalite yönetimi ve sağlık piyasası konusu irdelenmiştir. Üçüncü bölümde hasta memnuniyeti konusu ele alınmış, yatan hastaların memnuniyet düzeyleri Tavas Devlet Hastanesi örneğinde analiz edilmiştir. Bu çalışmanın kuramsal nitelikteki ilk iki bölümünde tarama yöntemi kullanılmıştır. Üçüncü bölümde anket uygulaması yapılmıştır. Uygulama için Sağlık Bakanlığı'nın standart anketi kullanılmıştır. 01.01.2015 – 31.01.2015 arası sürede anket uygulaması yapılmıştır. Araştırmanın evreni 300 kişi, örneklemi 169 kişidir. Denek seçim ölçütü gönüllülük ve yatan hasta olmaktır. Ankette yer alan soru sayısı 24'tür. Yapılan güvenirlik analizi sonucu Cronbach's Alfa sayısı α = 0,701 çıkmıştır. Anket sonuçları için SPSS 16.0 (Statistical Package for Social Sciences) kullanılmış, bulgular istatistiksel olarak değerlendirilmiştir. Anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Bu çalışmada, kalitenin memnuniyeti belirlediği ortaya çıkmıştır. Memnuniyetin kalitenin bir çıktısı olduğu saptanmıştır. Sağlık işletmelerinin hasta memnuniyeti elde etmek için kaliteye önem vermeleri gerektiği anlaşılmıştır. Tavas Devlet Hastanesinde hasta memnuniyetinin yüksek düzeyde sağlandığı görülmüştür. Hastanede genel olarak verilen hizmeti iyi bulanların oranı % 97,8'dir ve bu sonuç, hasta memnuniyetinin yüksek düzeyde gerçekleştirildiğini göstermektedir.