Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Pehlivan, Burcu" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    19. Yüzyıl Fransız Resim Sanatında Manzara
    (Atatürk Üniversitesi, 2021) Pehlivan, Burcu
    Resim türleri içerisinde manzara konusunun Avrupa Resim Sanatı’ndaki oluşumu ve gelişimine bakıldığında başlarda tek başına bir resim konusu olarak ele alınmadığı, ancak figürlü resimlerin arka planında yer alan bir fon vazifesi taşıdığı bilinmektedir. İlk olarak 17. Yüzyıl Flaman resim sanatında başlı başına bir resim konusu olarak işlenen manzara konusu, sonraki dönemde süreklilik göstermemiş olup, yine figürlü kompozisyonların arka planında pasif bir konumda yer almıştır. 18. Yüzyılın ikinci yarısından itibaren ise İngiliz ve Alman Romantik ressamlarının resimlerinde manzara konusunun tek başına bir resim konusu olarak çalışılmaya başlandığı ve ressamların bu resimler için açık havada ön çalışmalar yaptığı bilinmektedir. Bu doğrultuda 19. yüzyıla gelindiğinde Fransa’da bir grup ressam; Romantik dönem sanatçıların manzara konulu resimlerinden ve bu resimlerdeki çimenlerin parlak yeşil renginden etkilenerek tuvallerini Fransa’nın kırsal kesimlerindeki köyler ve ormanlara taşımaları ile bir açık hava ressamlığı geleneğini de başlatmışlardır. Bu doğrultuda bir araya gelen ressamların sayısı kısa süre içerisinde artış göstermiş ve 19. Yüzyıl Fransa’sında bir manzara ressamları topluluğu oluşmuştur. Fransız resim sanatında Barbizon Ekolü ressamları ile başlayan manzara konusuna eğilim; Realizm, Empresyonizm, Neo Empresyonizm ve Post Empresyonizm gibi sanat akımlarına mensup sanatçıların resimlerinin de temel konusunu oluşturarak 19. Yüzyıl boyunca Fransız resim sanatında bir manzara geleneğinin oluşturulması sağlanmıştır.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    HOCA ALİ RIZA’NIN RESİMLERİNDE İSTANBUL
    (Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık San. Tic. Ltd. Şti., 2018) Pehlivan, Burcu
    Erken dönem Türk ressamları içerisinde yer alan Hoca Ali Rıza, Türk Resim Sanatı içerisinde İstanbul konulu resimler denildiğinde akla gelen ilk isimlerin başında yer almaktadır. Cami, çeşme, türbe, konak, köprü, eski İstanbul evleri, sokakları, kahvehaneler, sahil kahveleri ile Boğaziçi görünümleri Hoca Ali Rıza’nın resimlerinde sıklıkla yer verdiği ve kentin tarihi dokusunu ele aldığı İstanbul temaları arasındadır. Çoğunlukla şehir merkezinden uzakta olan sayfiye yerlerini ya da ara sokakları resimleyen Hoca Ali Rıza, bu resimlerinde İstanbul’un günlük yaşamından görünümleri ele almıştır. Özellikle Anadoluhisarı, Selimiye, Bağlarbaşı, Kandilli, Bulgurlu, Doğancılar ve Çengelköy gibi Üsküdar çevresini, ayrıca Bebek, Kadıköy, Adalar ve Sultanahmet gibi diğer semtleri resimlerine mekân olarak seçmiştir. 20. yüzyılın başlarındaki İstanbul sokaklarının ya da mahallelerinin kültürel yaşamı ve ekonomik durumu hakkında bilgi edinmemizi sağlayan bu resimler günümüzde o dönem İstanbul’unu yansıtan birer belge niteliği de taşımaktadır.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder