Yazar "Oralkan, Ayça" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Duygusal zekanın satın alma davranışları üzerine etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2017) Oralkan, Ayça; Keskin, HalitSatın alma kararları rasyonel ve duygusal ihtiyaçlardan etkilenmektedir. Bu bakımdan, duygusal zeka kavramının tüketici davranışlarının daha iyi anlaşılmasına yardımcı olacağı düşünülmektedir. Mevcut çalışma, tüketici davranışları alanında duygusal zeka, anlık satın alma ve marka farkındalığı kavramlarına odaklanmaktadır. Literatür incelendiğinde, duygusal zeka ile ilgili çalışmaların 1990'lı yıllardan beri yoğun bir şekilde yapılmasına karşılık, pazarlama alanında özellikle tüketici odaklı çalışmaların yetersiz olduğu görülmektedir. Bu doğrultuda, çalışmada tüketicilerin duygusal zekalarının anlık satın alma davranışı ile ilişkisi ve bu ilişkide marka farkındalığının etkisinin araştırılması amaçlanmıştır. İstanbul ilinde okuyan 660 lisans, yüksek lisans ve doktora öğrencisinden yüz yüze anket yöntemiyle elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli yardımıyla test edilmiştir. Bulgular, duygusal zeka ile anlık satın alma davranışı arasında negatif, duygusal zeka ile marka farkındalığı arasında pozitif, marka farkındalığı ile anlık satın alma davranışı arasında pozitif ilişki olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bunun yanında, marka farkındalığının, duygusal zeka ve anlık satın alma arasındaki ilişkisinde moderatör (ılımlaştırıcı) rolü olduğu bulunmuştur.