Yazar "Onur, Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Rehber öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi: Kağıthane ilçesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Onur, Metin; Mercanlıoğlu, ÇiğdemRehber, bireyin bir bütün halinde gelişmesine yardım işini anlatan genç bir terimdir. Rehber Öğretmen de bu yardım işini sistematik bir şekilde yürüten profesyonel bir meslek elemanıdır. Tabiatıyla mesleğin sistematik ve profesyonel bir yarım süreci olması ve bunun, eğitimin bizatihi uhdesinde yürütülmesi, kaynaştırma sürecindeki rehber öğretmenlerin pozisyonlarını daha hassas ve önemli kılmaktadır. Kaynaştırma, kısaca engelli bireyin normal kabul edilen akranlarıyla aynı okul ve sınıf ortamındaki entegrasyon süreci olduğuna göre mevcut engele sahip öğrencinin sınıf içindeki uyum, akademik gelişim, gelişimsel takip, ailenin bilinçlendirilmesi, bireyin psikolojik boyutu, okul içerisindeki normal öğrenci-engelli öğrenci denkleminin sağlıklı kurulması gibi yaşamsal önem arz eden hususların koordinasyonu, organizasyonu ve müşavirlik hizmetlerini eğitimini aldığı teknik becerileri ile yürütmesi görevleri arasında olan Rehber Öğretmenlerin kaynaştırma ile bu kadar dramatik bir şekilde kesişen konumlarından dolayı tutumları ve bakış açıları incelenmeye çalışılmıştır.Bu araştırmada, İstanbul ili Kâğıthane ilçesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Kâğıthane ilçesinde 2008?2009 yılı eğitim öğretim yılında 60 resmi okul ve 12 özel okulda rehber öğretmen olarak görev yapan 72 rehber öğretmen araştırmaya katılmıştır. Rehber öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının değerlendirilmesi için araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak geliştirilen kişisel bilgi formu ile Prof. Dr. Gönül KIRCAALİ İFTAR tarafından geliştirilen ?Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği? kullanılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak çözümlenmiştir. Rehber öğretmenlerin kaynaştırma eğitimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre farklılaşma durumlarını tespit etmek amacıyla oluşturulan değişkenler Mann Whitney-U testi, bağımsız grup t testi, Kruskal Wallis-H testi analizi ile işleme koyulmuştur.