Yazar "Onat, Sinem" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İnsan kaynaklarında iç denetimin öneminin ampirik analizi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Onat, Sinem; Yenen, Vedat ZekiŞirketlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri ve sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olmaları için, organizasyonun içerisinde yer alan departmanların risk yönetimi, kontrol ve yönetim süreçleri fonksiyonlarına ilişkin etkinliklerini düzenli olarak gözden geçirmeleri gerekmektedir. İnsan kaynakları iç denetimindeki amaç, faaliyetlerin gerek yasal gerek örgütsel hedeflerle uyumunun ve departmanın örgüt üzerindeki fonksiyonel etkilerinin kontrol edilmesidir. Bu çalışma ile amaçlanan insan kaynakları departmanın iç denetim sürecinin önemini ortaya koymak ve denetim bulguları sonucunda tespit edilen bazı fonksiyonel sorunların giderilmesine dair işletmeye çözüm önerileri sunmaktır. Araştırmada amaçlı tipik durum örnekleme yöntemiyle, İstanbul'da üretim sektöründe faaliyet gösteren büyük ölçekli bir şirketler grubu ile çalışmalar yapılmıştır. Şirketler grubundaki uygulamada insan kaynakları yönetiminin fonksiyonlarının etkinliği belirlenmeye çalışılmış, tespit edilen sorunlara yönelik düzeltici faaliyet önerileri sunulmuş, iç denetim fonksiyonunun örgüt yapısına eklenmesi hakkında farkındalık oluşturulmuştur. Çalışmalar neticesinde firmaların pazarda daha üst sıralarda yer almasının, rekabet üstünlüğünü sürdürülebilir kılmasının ana etkenlerinden birisinin şirketlerin beşeri sermayesi olduğu ve insan kaynakları alanındaki doğru politikaların işgücü sirkülasyonunun önüne geçerek, kaliteli işgücünü elde tutmayı sağlayarak firmayı daha güçlü konuma getirdiği bulgularına erişilmiştir. İnsan kaynakları iç denetimi ile, departmanın örgütün stratejik hedeflerine ulaşmada etkisini güçlendirmenin yollarının belirlenebildiği görülmüştür. İnsan kaynakları departmanı hedefleri ile örgütün hedefleri uyumlu hale getirilebilmektedir. Bütçeleme ve planlama fonksiyonlarının etkinliği arttırılarak kaynak maliyetinin düşürülmesine yardımcı olunabilmektedir.Öğe Yeşil tüketim ve yeşil satın alma davranışları: Prososyal tutumun etkisi ve yeşil reklamlara duyarlılığın aracılık rolü(2024) Onat, Sinem; Yükselen, CemalBu çalışmanın amacı, genel prososyal tutumun yeşil tüketim değerlerine etkisini ve yeşil tüketim değerlerinin yeşil satın alma davranışına etkisini tespit etmek, yeşil reklamlara duyarlılığın bu etkideki aracılık rolünü incelemektir. Önerilen kavramsal model, çevrimiçi anket aracılığıyla, İstanbul’da yaşayan 18 yaşından büyük ve farklı yaş ve cinsiyet gruplarındaki 779 tüketiciye uygulanan anket ile toplanan veriler ile test edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, genel prososyal tutumun yeşil tüketim değerlerine ve yeşil tüketim değerlerinin de yeşil satın alma davranışına olumlu etkisi olduğu, yeşil reklamlara duyarlılığın bu etkiye aracılık ettiği tespit edilmiştir. Yeşil satın alma davranışı ve genel prososyal tutum ilişkisi, tüketicilerin çevresel sorumluluklarını toplumsal dayanışma ile birleştirdiği bir çerçevede şekillenmektedir. Bu ilişki; sürdürülebilirlik ve prososyal davranışın birlikte değerlendirilmesini destekler ve sürdürülebilir ve toplum merkezli davranış modellerinin gelişmesine olanak sağlar. Çalışma, yeşil satın alma davranışının ve sürdürülebilir tüketim alışkanlıklarının toplum nezdinde teşvik edilmesi amacıyla, pazarlama iletişimi strateji geliştirmede genel prososyal tutumun göz önünde bulundurulması ve farklı hedef gruplarına yönelik farklı pazarlama iletişimi stratejileri geliştirilmesi gerektiğini ortaya koyarak önemli bir katkı sağlamaktadır.