Yazar "Mercin, Bekir" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hizmet sektöründe bilgi teknolojilerinin kullanımı ve verimliliğe etkisi: İzmir defterdarlığında bir araştırma(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2014) Mercin, Bekir; Firlar, TalatHizmet sektörü (kamu kurumları) nün hizmet ve çalışanlarının verimliliğini, önceki yıllarda klasik yöntemlerle icra ettikleri faaliyetlerin uygulamaların yerine günümüz gelişen teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilmesi ile gerçekleşeceği artık kaçınılmazdır. Günümüz teknolojilerinin hizmet sektörü için faydalanılan muazzam sistemler bilgi teknolojileri sistemleridir. Bu kapsamda bilgi teknolojilerinin hizmet faaliyetlerinde, kurumların kaynaklarını kullanımı, hizmet kalitesinin artırımı, yöneticiler için ise işlem süreçlerinin takibi, kurumsal hedef ve stratejilerin oluşturulması hususlarında muazzam analizler sunmaktadır. Ancak bilgi teknolojilerinin kullanımına geçiş sürecinde personelin teknolojiye ön yargılı olmaları verimliği olumsuz etkilemektedir. Hizmet sektöründe bilgi teknolojilerinin kuruma özgü faaliyetler arası entegreli bir şekilde kullanımı ile zaman, mekan, güncellik ve verimlilik açışından tasarruf sağlanmış olmaktadır. Anılan unsurlarda elde edilen tasarruflar müşteri memnuniyeti yani insanların hizmet alım kalitesini artırarak yaşama büyük katkı yapmaktadır. Bu çalışmada bilgi teknolojilerinin, hizmet sektöründe çalışan verimliliği, bilgi paylaşımı, veriden yararlanma ve bilgisayardan yararlanma gibi konular arasında ilişkiler incelenmiştir. Bu bağlamda araştırma teorik konuların ardından uygulama ve anket araştırması yapılarak SPSS(Statistical Package for the Social Sciences) den yararlanışmış, istatistiki analizler yorumlanmış ve genel yargılara ulaşılmıştır.