Yazar "Maral, Serhan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Pazarlama stratejileri ve örgüt yapısının firma performansı üzerindeki etkileri(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Maral, Serhan; Altındağ, ErkutPazarlama, bugün var olan ulusal ve uluslararası şirketler için vazgeçilmez bir hizmet ve kar unsurudur. Tarihsel gelişimi boyunca firmaların pazarlama stratejilerinde önemli değişiklikler gözlemlenmekte olup günümüzde gelişen teknolojik yenilikler, modern yaklaşımlar ve tüketicinin sınırsız tercih olanağı, yaşamını satış ve pazarlama yaparak sürdüren firmaların faaliyetlerine devam edebilmeleri için bir takım önlemleri almasına neden olmuştur. Bu önlemlerin başında işletmelerin her şeyden önce bir pazarlama stratejisine ihtiyacı olmasıdır. İşletmeler mevcut durumlarını analiz etmek, çıkacağı pazardaki tehdit ve fırsatları belirlemek, hedefleri için hareket tarzını seçmek, pazarlama organizasyonunun yapısını kurmak, işgücünü ve iş ortaklarını belirlemek, kısacası doğru bir pazarlama stratejisi için gerekli kaynak ve metotlarını belirlenmesi gerekmektedir. Bu yüksek lisans tezinde yapılan çalışmada, bir pazarlama stratejisine sahip, işletme içerisinde örgüt yapısını oluşturmuş Türkiye'de iki köklü firma örneklem olarak alınmıştır. İşletme çalışanlarına, üç bölümden oluşan, işletmenin örgüt yapısı-kültürü, pazarlama bileşenleri ve firma performansı başlıkları altında toplam 43 anket sorusu yöneltilmiştir. Araştırma sonucunda görülmektedir ki; geleneksel veya modern bir pazarlama stratejisi kullanan, organizasyonu içerisinde örgüt yapısını oluşturmuş, stratejilerini ve örgüt kültürünü gelecekteki insan kaynağına aktarabilen bir çalışma prensibinin, işletmenin pazarlama faaliyetlerini ve işgücü performansını pozitif yönde etkilemektedir.