Yazar "Manav, Fahri" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Personel güçlendirmenin algılanan hizmet kalitesi ile marka değeri üzerindeki etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2021) Manav, Fahri; Bal, NurgünTeknolojinin ilerlemesi ve rekabetin artması ile değişime ayak uydurabilmek için işletmeler, en değerli kaynak olan insan kaynağını daha etkin ve verimli kullanmaya yönelmiştir. Bu yüzden işletmeler de çalışanların güçlendirilmesi konusuna ağırlık vermiştir. Çağdaş yönetim yaklaşımlarından biri olan personel güçlendirme de birçok sektörde uygulanmaya başlanmıştır. Sağlık işletmelerinde personelin güçlendirilmesi, hizmetlerin başarısında önemli hale gelmiştir. Çalışanların daha aktif ve motive olmuş bir şekilde çalışması ile işletmenin verimliliği ve hizmet kalitesi artmıştır. Artan hizmet kalitesi sağlık işletmesinin tercih edilme sebebini oluşturmuştur. Dolayısıyla da kurumun marka değerini arttırmıştır. İşletmeler çalışanlarını kaybetmek istemiyorsa güçlendirme konusunda gereken önemin verilmesi zorunlu hale gelmiştir. Bu araştırmanın amacı sağlık sektöründe personel güçlendirmenin algılanan hizmet kalitesi ve marka değeri üzerine etkilerini araştırmak olarak belirlenmiştir. Bu amaç doğrultusunda Çanakkale ilinde ÇOMÜ Sağlık Uygulama ve Araştırma Hastanesinde çalışan 408 sağlık personeline anket çalışması uygulanmıştır. Araştırma sonucunda personel güçlendirmenin algılanan hizmet kalitesi ve marka değeri üzerinde pozitif yönde etkisi olduğu görülmüştür. Ayrıca personel güçlendirmenin algılanan hizmet kalitesi alt boyutları ve algılanan hizmet kalitesi alt boyutlarının marka değeri üzerinde pozitif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.