Yazar "Koca, Berk Orkun" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Veri tabanlı pazarlama ve makine öğrenmesi ile pazarlama stratejilerinin belirlenmesi, pizza firması örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2021) Koca, Berk Orkun; Yükselen, CemalVeri tabanlı pazarlama son yıllarda teknolojik ilerlemeler ile birlikte hem üreticinin hem de tüketicinin hayatında önemli bir yer almaktadır. İçinde bulunduğumuz bilgi çağında, internet ağları vasıtası ile verinin ulaşılabilir olması, saklama maliyetlerinin azalması, analiz tekniklerinin artması ve müşteri merkezli pazarlama anlayışının gelişmesiyle birlikte, işletmeler ilişkide bulundukları müşteriler hakkındaki çeşitli verileri toplamak, depolamak ve bu verileri yararlı bir şekilde bilgiye dönüştürerek rakiplerinde ayrışmak amacıyla birtakım çalışmalara yönelmişlerdir. Bu çalışmaların yöntemlerini ve aşamalarını teorik olarak araştıran bu uygulama ayrıca hızlı tüketim gıda pazarında hizmet veren uluslararası bir firmanın, bir yıllık sipariş verilerinden yola çıkarak makine öğrenmesi algoritmaları ile müşteri bölümlemesi, satın alma davranışları ve ileriye yönelik satın alma eğilimlerini ortaya çıkaran çoklu regresyon analizleri ile müşteri bölümlerine yönelik pazarlama stratejileri geliştirilmesi konularını kapsamaktadır. Uygulamanın amacı, günümüz işletmeleri açısından önemi son derece artan veri odaklı yaklaşımın pazarlama stratejilerine nasıl etki edebileceğini tespit etmek ve gerçek müşteri siparişlerinden yola çıkarak davranışsal modelleme ve müşteri bölümleme çalışmaları ile literatüre katkı sağlayarak, uygulamacılara örnek bir model ve strateji belirleme metodolojisi sunmaktır.