Yazar "Ketenci, Canan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Fizik öğretiminde yapılandırmacı yaklaşımın öğrencilerin akademik başarı ve tutumuna etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Ketenci, Canan; Kaya, ŞuleBu araştırmada; yapılandırmacı yaklaşımın ortaöğretim fizik dersi öğretiminde uygulanmasının öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır.Yapılandırmacı yaklaşımın ortaöğretim fizik dersi alan öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarına etkisini gözlemlemek için bir yıl önceki akademik başarı ortalamalarının aynı olduğu belirlenen iki sınıftan biri yapılandırmacı yaklaşımın uygulandığı deney grubu, diğeri de geleneksel öğretim yöntemlerinin uygulandığı kontrol grubu olarak seçilmiştir. Her iki gruba da aynı konular, aynı zamanda işlenmiştir. Konular işlenmeden önce yapılan ön test ile deney grubu ve kontrol gruplarının hazır bulunuşluk düzeyleri belirlenmiş ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerine geleneksel yöntemler kullanılarak öğretim yapılırken; deney grubu öğrencilerine, yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim yapılmıştır.Fizik tutum ölçeğini oluşturan soruların birbirleri ile olan tutarlılığını ve kullanılan ölçeğin ilgilenilen sorunu ne derece yansıttığını belirlemek için Güvenilirlik Analizi yapılarak cronbach alfa katsayısı hesaplanmıştır. Öğrencilerin akademik başarılarının ve fizik dersine ilişkin tutumlarının demografik ve kişisel değişkenlere göre anlamlı bir farklılığın olup olmadığına yönelik bağımsız örnek t-testi kullanılmıştır. Ön test ve son test puanları arasındaki farklılıkların analizinde ilişkili örnek t-testi kullanılmıştır.Bununla birlikte deney ve kontrol grubu arasında incelenen özellik açısından farklılıkların analizinde bağımsız örnek t-testine başvurulmuştur. Belirtilen analizlerin dışında tanımlayıcı istatistiklerden (maksimum değer, minimum değer, ortalama ve standart sapma) yararlanılmıştır.Uygulama sonrasındaki başarı düzeylerini belirlemek amacıyla son test ve tutum ölçeği gruplara uygulanmış, akademik başarı ve tutum üzerinde yöntem farkının etkisi belirlenerek hipotezin gerçekliği belirlenmeye çalışılmıştır.Sonuç olarak; uygulama öncesinde deney ve kontrol gruplarına ait başarı ve tutumlarında bir fark olmadığı, uygulama sonrasında ise hem kontrol hem de deney gruplarının başarı ve tutumlarında bir iyileşme olmasına karşın, bu iyileşmenin deney grubunda daha belirgin olduğu gözlemlenmiştir.