Yazar "Keskin, Esra" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Madde kullanım bozukluğu tedavisi alan hastalarda duygu düzenleme güçlüğü ve borderline kişilik bozukluğu özelliklerinin değerlendirilmesi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2018) Keskin, Esra; Baran, Selin BirgülBu çalışmada, madde kullanım bozukluğu tedavisi gören hastaların duygu düzenleme güçlüğü ve borderline kişilik bozukluğu özelliklerinin sağlıklı kontrol grubuyla karşılaştırılması amaçlanmıştır. Buna ek olarak, madde kullanım bozukluklarında duygu düzenleme güçlüğü ve borderline kişilik bozukluğu özellikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Balıklı Rum Hastanesi'nde yatarak tedavi gören 64 hasta ile cinsiyet, yaş ve eğitim açısından eşleştirilmiş 64 sağlıklı gönüllü katılımcıdan oluşmaktadır. Veriler Sosyodemografik Bilgi Formu, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ) ve Borderline Kişilik Envanteri (BKE) ile toplanmıştır. İki grubun niceliksel verilerin karşılaştırılmasında student T testi, değişkenler arasındaki ilişkinin değerlendirilmesinde Pearson Korelasyon Analizi, niteliksel verilerin karşılaştırılmasında Pearson Ki-Kare testi, Fisher-Freeman-Halton testi ve Fisher's Exact testi kullanılmıştır. Risk faktörlerinin incelenmesinde Lojistik Regresyon Analizinden yararlanılmıştır. Duygu düzenleme güçlüğü ve borderline kişilik bozukluğu özellikleri madde kullanım bozukluğu olan grupta kontrol grubuna göre anlamlı düzeyde yüksek saptanmıştır. Duygu düzenleme güçlüğü skorları ile borderline kişilik envanteri skorları arasında da anlamlı bir korelasyon bulunmuştur.Öğe Sağlık kurumlarında toplam kalite uygulamalarının ve sürekli iyileştirmenin çalışanların motivasyonu üzerine etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Keskin, Esra; İnce, HüseyinToplam Kalite Yönetimi; çalışanlar arası iletişimi güçlendiren, kurum çalışanlarının aynı felsefeye sahip olmasını ve tam katılımlarıyla iş akışında karşılaşılabilecek sorunlara çözüm önerileri sunmalarını sağlayan, hataların önceden tespit edilebilmesi ve kurumun kendi alanında başarıya ulaşabilmesi için gerekli olan dinamizmi ve yenilikleri yakalamayı amaçlayan bir yönetim sistemidir. Bu çalışmanın amacı; sağlık kurumlarında uygulanan toplam kalite yönetiminin bir sistem olarak algılanıp çalışanlar tarafından benimsenmesi sonucu iş veriminin arttırılmasına yönelik neler yapılabilir. TKY sisteminde çalışanların motivasyonunu arttırmak için yapılması gereken düzenlemelerin sistemin hangi bölümlerinde ve neler ele alınarak yapılması gerektiği belirlenmeye çalışılmıştır.Bu çalışmada sağlık kurumlarında toplam kalite yönetimi ve sürekli iyileştirmenin çalışan motivasyonuna etkisi araştırılarak, önemi vurgulanmaya çalışılmıştır. Kalite belgesi alan iki kamu hastanesinde yapılan anket çalışması sonucu verilerin SPSS programında analiz edilmesiyle tablolar kullanılmış, sonuçlar gösterilmeye çalışılmıştır.