Yazar "Keskin, Banu" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sosyal medya pazarlama içerikleri ve fenomenlerin paylaşımlarının tüketici satın alma niyetine etkisi ve marka imajının aracılık rolü üzerine bir araştırma(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2021) Keskin, Banu; Yükselen, Cemalİşletmelerin öncelikli hedefleri arasında; markalarını tanıtmak, satışını gerçekleştirmek ve iyi bir marka imajı yaratmak vardır. Bu da ancak iyi bir tanıtım ve pazarlama faaliyetiyle elde edilebilir. Bu sonuçların elde edilmesi de sosyal medyayı iyi kullanmak, fenomenlerle iş birliği yapmak ve iyi bir marka imajı yaratmakla mümkündür. Bu çerçevede yapılan çalışma, sosyal medya pazarlama içerikleri ve fenomen paylaşımlarının tüketici satın alma niyetine etkisini araştırmak ve marka imajının aracılık rolünü tespit etmektir. Bu bağlamda yapılan araştırmada ortaya çıkan sonuçlar, tüketici satın alma niyetiyle ilgilenen araştırmacılar için önemli çıkarımlar içermektedir. Araştırma, 391 tüketici arasında anket yöntemi ile derlenen verilerin SPSS programında analiz edilmesi ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen analiz sonuçları, sosyal medya pazarlama içeriklerinin ve fenomen paylaşımlarının satın alma niyetini ve aynı zamanda sosyal medya pazarlama içeriklerinin ve fenomen paylaşımlarının marka imajını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Bununla birlikte, sosyal medya pazarlama içerikleri ve fenomen paylaşımlarının satın alma niyeti üzerinde etkisinde, marka imajının aracılık rolü doğrulanmıştır.