Yazar "Kesek, Emin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İstanbul basın sektöründe pazarlama değişkenlerinin reklam gelirleri etkisi üzerine bir araştırma(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2010) Kesek, Emin; Gümüş, Seferİnsanların çevresiyle ilişki içerisinde yaşayabilmesi için iletişim kurması gerekmektedir. Bireyin iletişim kurarken temel amacı kendi duygu ve düşüncelerini karşı tarafa aktararak karşısındaki kişinin davranış ve tutumlarını etkilemektir. Sanayileşmeyle gelişen teknoloji ve buna bağlı olarak oluşan kentleşme toplumsal koşulları değiştirerek iletişim kavramına yeni bir boyut kazandırmış ve kitle iletişiminin ortaya çıkmasına yol açmıştır.Kitle iletişimin ortaya çıkmasıyla gazete, kitap ve dergi gibi kitle iletişim araçları yaşantımızda önemli bir konuma sahip olmuştur. Günümüzde kitle iletişim araçları bilgilendirme görevini üstlenmiştir. Basının yasama, yürütme ve yargı erklerinden sonra önemli bir güç haline gelmesi de kitle iletişiminin ve kitle iletişim araçlarının gün geçtikçe artan öneminin bir sonucudur.Toplumun haber ve bilgi ihtiyacını karşılamanın yanı sıra kamuoyu oluşturmak ve şekillendirmek gibi kamusal hizmetleri üstlenen basın işletmeleri ayrıca diğer işletmeler gibi kar elde etme amacıyla hareket eden ekonomik birimlerdir. Basın işletmelerinin ayakta kalmasını sağlayan en önemli unsur ise reklamlardır.Bu çalışmanın amacı; Basın sektöründe pazarlama değişkenlerinin reklam gelirleri üzerindeki etkisinin ortaya çıkarılmasıdır. Ayrıca yazılı basının tarihsel gelişimi, Türk yazılı basınının günümüzdeki mevcut piyasa yapısı ve koşulları incelenmeye çalışılmıştır.