Yazar "Kelce, Metin" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim okullarında yöneticiler ile öğretmenler arasındaki iletişim sorunları: İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Kelce, Metin; Kırık, HikmetBu araştırmanın genel amacı; İstanbul ilinde ilköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticileri arasındaki ilişki ve iletişim düzeyini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket İstanbul ili Gaziosmanpaşa ilçesinde, 2007-2008 eğitim öğretim yılında eğitim veren 18 ilköğretim okulunda görev yapan 56 yönetici ve 478 öğretmene uygulanmıştır. Araştırmada veri toplama araçları ile elde edilen bilgilerin çözümlenmesi SPSS 15 paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Alfa Katsayısından (Coranbach Alfa), frekans ve yüzde tanımlayıcı, aritmetik ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, t-testi, varyans analizi ve korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; İlköğretim okullarında görev yapan öğretmen ve yöneticiler arasındaki ilişki ve iletişim düzeyleri arasında istatistiksel açıdan p<0.01 düzeyinde pozitif doğrusal güçlü bir ilişki olduğu, ilişki düzeyi artıkça iletişimde buna paralel olarak güçlendiği sonucuna varılmıştır. Yönetici ve öğretmenler arasında ilişki ve iletişim düzeyinin orta düzeyde olduğu, yöneticilerin öğretmenlerle olan ilişkilerine bakış açısının öğretmenlere oranla daha olumlu olduğu ve öğretmenlere oranla daha güçlü iletişim kurdukları inancını taşıdıkları, erkekler ile bayanların ilişki düzeyleri arasında belirgin bir farkın olmadığı, erkeklerin kadınlara oranla daha iyi iletişim kurdukları, sınıf ve branş öğretmenlerinin ilişki ve iletişim düzeyleri arasında belirgin bir fark bulunmadığı, ön lisans mezunu öğretmenlerin, lisans ve yüksek lisans eğitimi alan öğretmenlerden daha iyi iletişim kurabildikleri, farklı kıdemlere sahip öğretmenlerinin ilişki ve iletişim düzeyleri arasında belirgin bir fark bulunmadığı sonuçlarına ulaşılmıştır.