Yazar "Kaya, Tayfur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Rehber öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Kaya, Tayfur; Özkan, ZülfikarEğitimin genel amacı; bedenen ve ruhen sağlıklı, topluma etkin şekilde uyum sağlayabilen insanlar yetiştirmektir. Öğrencilerimizi örgün eğitim kurumlarında hayatta karşılaşabilecekleri sorunları aşmaları için, çözüm becerileri ile donatırken, öğrenciler üzerinde çok önemli izler bırakan, onlara model olan rehber öğretmenlerin kitleleri kucaklayacak heyecanlarını, sürdürebilmek için her zaman ruhen ve bedenen sağlıklı olmaları gerekmektedir.Bireyin, kendini tanıması, farkındalık düzeyini artırması, kabiliyetlerini geliştirmesi ve kendini gerçekleştirmesinde yardımcı olan rehber öğretmenler, öğretmen ve öğrencilerle olan ilişkilerinde onları anlayabilmek adına empatik bir eğilim içine girerler. Bu da onların daha fazla yıpranmalarına neden olur.Tükenmişlik işi gereği insanlarla yüz yüze ilişki içinde olan meslek elemanlarında daha çok görülen bir durumdur. Rehber öğretmenler de bu grupta yer alan meslek elemanlarıdır.Sosyal servislerin başlıca problemleri olarak tükenmişlik tanımlanmıştır. Duygusal talepler, teröpatik ilişkiler, iş çevresinde gerçekleşmeyen beklentiler, kontrol edilemeyen çatışmalar, bürokratik istekler, ayarlanmamış dengeler, sosyal alanlarda çalışanlarda daha çok tükenmişliğe neden olmaktadırTükenmişlik belirtileri; duygusal tükenme, personel başarısında kaybolan pozitif tutumlar ve niyet belirtileridir. Tükenmişlik sağlık üzerinde tehdit oluşturmaktadır.