Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Kaya, Gizem Ezgi" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Türkiye'de bölgelere göre eğitim göstergeleri ve sosyoekonomik kalkınma ilişkisi
    (İstanbul Beykent Üniversitesi, 2009) Kaya, Gizem Ezgi; Göçer, Kenan
    Bu çalışmada eğitim ve sosyoekonomik kalkınma ilişkisi, eğitimin sosyoekonomik kalkınmaya etkileri ve sosyoekonomik kalkınmanın eğitime olan etkilerine yer verilmiştir. Çalışmada Türkiye'de bölgelere ve illere göre Devlet Planlama Teşkilatı'ndan ve Türkiye İstatistik Kurumundan alınan eğitim verileri ve sosyoekonomik veriler incelenerek, bölgelerin ve illerin eğitim ve sosyoekonomik kalkınma ilişkisi açısından durumları değerlendirilmiştir.İller genelinde; okuryazar nüfus, kadın okuryazar nüfus, üniversite bitiren nüfus, okullaşma oranları ile mezun öğrenci oranlarının, illerdeki sosyoekonomik gelişmişlikle ne derecede ilişkili olduğu incelenmiştir.Tarım iş kolunda çalışan nüfusun eğitim seviyesinin düşük olduğu saptanmıştır. Eğitim seviyesi arttıkça tarım iş kolunda çalışan nüfusta azalma olduğu görülmektedir.İllere göre okuryazar nüfus oranı ile sanayi iş kolunda çalışan nüfus oranı arasında yapılan korelasyonda pozitif korelasyon saptanmıştır Bu sonuçlara göre sanayi iş kolunda istihdam eden nüfus içinde okuryazar nüfus oranı artış göstermektedir.Meslek liselerinden mezun öğrenci oranları ile sanayi iş kolunda çalışan nüfus oranı arasında düşük de olsa pozitif korelasyon beklenirken negatif bir korelasyon bulunmuştur. Bu sonuç, eğitim sisteminde zayıf olan öğrencilerin iş sahibi olmaları amacıyla meslek liselerine yönlendirilmesi ve bu kişilerin büyük bir kısmının bu sektörde istihdam edilmemelerinin sonucu olabilir. Meslek liselerine değer kazandırılmalı ve öğrencilerin tercih etmeleri sağlanmalıdır.

| İstanbul Beykent Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Ayazağa Mahallesi, Sarıyer, İstanbul, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez ayarları
  • Gizlilik politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri bildirim Gönder