Yazar "Karaman, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Popüler kültür ve medya ekseninde Türk dizileri; Ege'nin Hamsisi örneği(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Karaman, Merve; Demirtaş, MinePopüler kültür, şehirlere yapılan göçler ile oluşmaya başlamıştır. Popüler kültür ürünleri, ucuz elde edilen, kolay ulaşılabilir ve fazla üretilip tüketilir. Yaygınlık kazanmaları ise kitle iletişim araçları sayesinde olmaktadır. İşte bu sebepten dolayı, kitle kültürü içinde parçalanmaktadır. Bu ilişki sebebiyle, popüler kültür ve kitle kültürü çoğu zaman yer değiştirebilir. Çoğu zaman birbirleri yerine de kullanılır. Popüler kültür barındırdığı özelliklerini en rahat, en iyi şekilde televizyonda yansıtabilir. Kendine özgü anlatım şekilleriyle egemen değerler yeniden üretilir. Bu iletileri üretir ve kendine özgü anlatım şekli ile dizileri kullanmış olmaktadır. Türkiye'de ise özel kanalların aktif yayın hayatına adım atmasıyla beraber televizyon dizi seçeneklerinde, içeriklerinde fazlasıyla değişikliklere uğramaktadır. Gündelik hayatta da var olan kültürel ögeler ve toplumu barındıran öğeler daha fazla yansıtılmıştır. Bu bağlamda televizyon aracılığıyla ortaya çıkan kültürel ürünler, kültür ve toplum ile bağlantılıdır. Gündelik yaşam içindeki iniş ve çıkışlar karşımıza çıkmaktadır. Diziler ürünleri popülerleştirir ve umutlar yaratan gündemi belirlemektedir. Diziler, mesaj oluştururken gerçek hayatı kullanıp kendine özgü başka dünya kurar. Televizyon dizileri kitlelerin kendi yaşamlarından çıkan ve yaşamlara devamlı göndermelerde bulunan hikayeler ile gerçek yerine sahte olanı koyup geniş kitlelere ulaşabilmeyi hedefler. Televizyonun sözel ve görsel yönleri sebebiyle, popüler kültür öğeler iki farklı boyutta incelenmesi önemlidir. Dizilerin yapısı gereği görüntü detayları genel bir çerçevede verildiği için görüntüler sözel anlatımlar içinde sıkı şekilde desteklenmektedir. Araştırmada bu durum göz önünde bulundurularak inceleme yapılacaktır. Popüler kültürün bir aracı olan medya, kitlelerin toplumsal ve kültürel davranışları gibi birçok davranışını etki altına almıştır. İnsanların davranış şekillerini ve düşüncelerini yönlendirebilmektedir. Kitlelerin etkileşim ve iletişim biçimlerinin şekillenmesinde de büyük pay sahibi olmaktadır. Sosyalleşme yöntemi olarak televizyon en etkili araç konumundadır. Diziler türüne göre farklılıklar taşır, bazen olgular bazen ise meslekler içinde; mafya konulu, cinayet, aile dizileri ve hastane gibi konulardır. Medyanın ürettiği sanal gerçeklik ile yaşayan kitleler, yeni popüler kültür işlevleriyle karşı karşıya kalmaktadırlar. Günümüzdeki diziler kavga, savaş, mafya ve entrika ağırlık olmasının yanı sıra, Ege'nin Hamsisi dizisi toplumumuza ait kültürel farklılıkları yansıtan projedir. Dizide kültürlerin zıt fikirlerin çatışması söz konusudur. Popüler kültür ve medya ekseninde Ege'nin hamsisi dizisi ele alınacaktır. Bu çalışmada kültür, popüler kültür kavramı ve medyanın işlevleri araştırılacaktır. Dizinin yönlendirme ve etkileme gücü üzerinde durulacak; Türk dizisinin popüler kültürü hangi boyutta taşıdığı üzerinde bir değerlendirme yapılacaktır. Popüler kültür öğelerinin medya ekseninde ne boyutlarda yayıldığı incelenecektir. Medya, kültür kavramları, etkileşimleri ele alınarak ve dizi analizi yapılacaktır.