Yazar "Karaman, Mehmet Ali" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Tarih dersinde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına katkısı(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2008) Karaman, Mehmet Ali; Eskikurt, Adnanİnsanoğlu'nun günlük yaşamında XX. yüzyılın ikinci yarısından itibaren teknolojinin egemenliği her geçen gün belirgin bir yayılım sürecine girmiş, bilgi akışının hızlı olduğu XXI. yüzyılda ise imkânların gelişimi ve çeşitlenmesiyle bunların eğitim-öğretim ortamlarında kullanılması kolaylaşmıştır.Kitle iletişiminde görselliğin yaygınlaşmasının bir sonucu olarak bilişim teknolojilerinin yararları toplumların tüm kesimleri gibi eğitim-öğretim mensuplarının da ilgisini çekerek zamanla genel bir kabullenmeyle birlikte kullanımları yaygınlaşmıştır. Nitekim tarih derslerinde teknolojinin kullanılması ve görsel kaynaklara ulaşabilmenin verdiği avantajlar, tarih eğitimini kolaylaştırmış ve verimli hale gelmesini sağlamıştır.Bilişim teknolojilerinin tarih derslerinde kullanılmasının en önemli sonuçlarından biri öğrencilerin derse ilgisindeki artıştır. Zira görsel bilişim teknolojileri tarih derslerinde kullanıldığında tarih bilgileri öğrencilerin hafızasında daha kalıcı olmaktadır. Öğrenciler bu sayede tarih dersini daha çok sevmekte ve daha başarılı olmaktadırlar.Tarih öğretiminde teknoloji kullanımının öğrenci başarısına etkisini müzakere amacıyla ele aldığımız çalışmamız üç bölümden müteşekkil olup, ilk bölümde Türkiye'de Tarih Öğretimi ele alınarak geçmişten günümüze meselenin çeşitli boyutları müzakere edilmiş, ikinci bölümde Bilgi-Eğitim Teknolojilerindeki gelişmeler vurgulanarak Tarih dersine tesirleri ele alınmıştır. Üçüncü bölümde ise tarih dersinde teknoloji kullanımının etkileri, araştırılması ve değerlendirilmesi çeşitli sayısal yöntemlerle izah edilmeye çalışılmıştır.