Yazar "Karadere, Makbule Yelda" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hemşirelere verilen oryantasyon programının kurum içi iletişime etkisi(İstanbul Beykent Üniversitesi, 2019) Karadere, Makbule Yelda; Pozantı, Mustafa SüheylÇalışanlar, işlerine ve çalışma ortamlarına uyum sağlamalarına yardımcı olmak ve başlangıçta olumlu bir çalışma tutumu ve motivasyonu elde etmek için iyi tasarlanmış bir oryantasyon programını tamamlamalıdır. Oryantasyon eğitimleri sayesinde yeni çalışanlar, öğrenmeleri, problem çözmeleri ve karar vermeleri için ihtiyaç duydukları bilgileri elde etmek için sorular sorabilir ve kuruma kolay uyum sağlarlar. Çalışanların kendilerini kurumun bir parçası olarak görmeleri mümkün olduğundan işgücü devir hızı da düşük olacaktır. İşgücü devir hızının düşük olması gereken en önemli sektörlerin başında sağlık sektörü gelmektedir. Sağlık çalışanları arasında yer alan hemşireler de hayati bir görevi yerine getirdiklerinden çalıştıkları kurumda uzun süre çalışmaları yararlı olacaktır. Bu nedenle hemşirelere uygulanan oryantasyon programlarının etkilerinin tespiti önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı hemşirelere uygulanan oryantasyon eğitim programı ile kurum içi iletişim arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Bu amaçla Aralık 2018- Şubat 2019 tarihleri arasında Zeynep Kamil Kadın ve Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde çalışan oryantasyon eğitimi almış hemşirelere anket uygulanmıştır. 156 kişiden geri dönüş sağlanmış ve elde edilen veriler SPSS programında analiz edilmiştir. Veriler, frekans dağılımı, korelasyon ve regresyon analizlerine tabi tutulmuştur. Araştırma sonuçları çalışanların tutumunun, iletişimi doğrudan pozitif yönde etkilediğini göstermektedir.